اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139710253404210676

رشته‌های حوزه فرهنگ و هنر فضایی مطمئن برای کسب و کار

کد: 139710253404210676

https://goo.gl/hkUHH1

، تبریز , (اخبار رسمی): جلسه هم‌اندیشی و هم افزایی ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با حضور مدیرکل، معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی و روسای ادارات موسسات کارآموزی آزاد و مشارکت‌های مردمی استان و روابط عمومی در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

رشته های حوزه فرهنگ و هنر فضایی مطمئن برای کسب و کار
رشته‌های حوزه فرهنگ و هنر فضایی مطمئن برای کسب و کار

در حوزه آموزش نباید جزیره‌ای عمل کرد. جامعه از جزیره‌ای عمل کردن فعالیت‌های ادارات متضرر می‌شود و این موضوع می‌تواند موجب هدر رفت انرژی، فعالیت‌ها و کاهش اثربخشی آموزش‌ها را منجر شود

یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به این موضوع که هنر، امروزه به صنعتی پر درآمد تبدیل شده است، گفت:در حوزه فرهنگ و هنر می‌توانیم از توانمندی‌های دو دستگاه در راستای آموزش منتهی به بازار کار استفاده کنیم.

وی گفت: در حوزه آموزش نباید جزیره‌ای عمل کرد.

نماینده تصریح کرد: جامعه از جزیره‌ای عمل کردن فعالیتهای ادارات متضرر می‌شود و این موضوع می‌تواند موجب هدر رفت انرژی، فعالیت‌ها و کاهش اثربخشی آموزش‌ها را منجر شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به حضور این اداره کل در بخش‌های مختلف آموزشی از جنبه صنعت، کشاورزی، خدمات و فرهنگ و هنر افزود: در عصه فرهنگ و هنر استانداردهای آموزشی  متعددی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تالیف شده است و امید است با ایجاد همکاری و تعامل هرچه بیشتر بین دستگاه‌های ذیربط گام‌های موثری در زمینه توسعه مهارتی فعالان این بخش برداشته شود.

یعقوب نماینده همچنین با اشاره به طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی، وجود استاد کاران ماهر و شاغل در حوزه فرهنگ و هنر را نقطه قوتی برای اجرای این طرح برای حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به خصوص صنایع دستی عنوان کرد و افزود: آشنایی با محیط کسب و کار و کسب تجربه  و آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی آموزش عملی بنگاه‌های اقتصادی از جمله اهداف این طرح است که حائز اهمیت است.

محمد محمدپور، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در هر دو وزارت، بر لزوم وحدت رویه در راستای جلوگیری از بروز مشکلات تاکید کرد.

وی در ادامه افزود: در حوزه ارائه آموزش‌های هنری و مهارتی باید از جزیره‌ای عمل کردن خودداری کرد چرا که از محور نتیجه بخشی فاصله می‌گیرد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به توانمندی‌های آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در راستای اشتغالزایی افزود: با توجه به اینکه اعتبار گواهینامه‌های مهارتی سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای فراتر از مرزها است، خاطر نشان ساخت: می‌توانیم با استفاده از توانمندی‌های موجود در هر دو دستگاه، با ایجاد وحدت رویه و تقسیم کاری، فعالیت‌های آموزشی را براساس استانداردهای آموزشی در راستای اشتغالزایی پیش ببریم.

در پایان بر ضرورت نظارت بر آموزش‌های غیر مجاز در حوزه فرهنگ و هنر از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی، به صورت مشترک تاکید و جلسات کارشناسی در این خصوص توسط مسئولان و کارشناسان حوزه‌های مربوطه تشکیل شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی

اهداف آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی 1- تربیت نیروی کار ماهر و نیمه‌ماهر وارتقای مهارت نیروی کار شاغل 3- ایجاد و توسعة توان کارآفرینی 4- افزایش توان خوداشتغالی 5- ایجاد مهارتهای پیش از اشتغال به منظور کاهش دورۀ جست‌و‌جوی شغلی و تقویت کسب شغل 6- ایجاد دالانی سازمان یافته برای ورود مهارتهای نوین جهانی به کشور 7- مدیریت و نظارت بر آموزشهای غیررسمی مهارت در بخش خصوصی و حمایت در جهت توسعۀ مراکز فوق

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش