اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139710173386710704

ورق میکا و کاربردهای آن

کد: 139710173386710704

https://goo.gl/sDfjEg

، تهران , (اخبار رسمی): میکا یک ماده معدنی با ارزش است که از کانی‌های سنگ‌های آذرین، رسوبی و دگرگون به دست می‌آید. محصولات میکا بسیار متنوع است. برای مثال می‌توان به ورق میکا، نوار میکا، رول میکا ، صفحه میکا و طلق میکا اشاره کرد. 

ورق میکا و کاربردهای آن
ورق میکا ، میکا نسوز ، میکا

میکا نسوز:

میکا یک ماده معدنی با ارزش است که از کانی‌های سنگ‌های آذرین، رسوبی و دگرگون به دست می‌آید.  محصولات و فرآورده‌های میکا بسیار متنوع است برای مثال می‌توان به ورق میکا، نوار میکا، رول میکا، صفحه میکا و طلق میکا و میکا نسوز اشاره کرد. مقاومت حرارتی و مقاومت الکتریکی بالا، دو مزیت مهم میکا است که باعث شده این ماده معدنی در صنایع عایق‌بندی حرارتی و الکتریکی کاربردهای فراوانی پیدا کند.

ورق میکا:

خاصیت طبیعی ورقه ورقه شدن ماده معدنی میکا به طور مطلوب برای تولید ورق میکا گزینه بسیار مناسبی است. در کانی‌های معدنی مانند میکا در امتداد خطوط این سنگ‌ها برش داده می‌شود. ماده معدنی میکا اتم‌های شش ضلعی در ورق خود به صورت منظم دارد. ورق میکا تنوع بسیار گسترده‌ای دارد، چه به صورت سخت و محکم یا انعطاف‌پذیر و طیف وسیعی از صنایع مختلف از آن استفاده می‌کنند.

به عنوان یک عامل تقویت کننده و عایق کاری، ورق میکا کاملا ویژگی‌های عایق بندی مواد معدنی، همراه با مقاومت شیمیایی و دوام آن را جذب می‌کند. علاوه بر این ورق میکا سخت و محکم و همچنین ورق میکا قابل انعطاف ضخامت‌های مختلف و متنوعی دارند که باعث می‌شود در صنایع کاربردهای گوناگون استفاده شود.

ورق میکا چند منظوره در طراحی:

ورق میکا از مواد مقاوم در برابر حرارت بالا تشکیل می‌شود این مواد که نازک و سبک هستند و بنابراین به شدت قابل سازگاری هستند. این مقاومت حرارتی با مقاومت بالا همراه با نوعی مقاومت است که طول عمر محصول را تضمین می‌کند. ورق میکا نازک همچنین اجازه می‌دهد گرما سریع انتقال پیدا کند و المنت گرمایی سریع خنک شود.

ورق میکا دارای هدایت حرارتی کم و خاصیت‌های مکانیکی بسیار خوبی است. استفاده از این ورق‌ها برای پوشش سیم پیچ‌ها و مبدل حرارتی حلزونی یا همان مبدل حرارتی اسپیرال واجب و اساسی است. ورق میکا همچنین دارای خواص دی الکتریک عالی و مقاوم در برابر آتش است. همچنین انتشار و گسترش دود آن بسیار کم است.

ورق میکای سخت استامپ شده، برش داده شده و پانچ شده می‌تواند به شکل‌های مختلفی استفاده شود.

ورق میکا را می‌توان به شکل عایق برش داد، میکا یک ماده تولید بسیار متنوع است. با تولید بر اساس الگوها و قالب‌های مختلف، می‌توان ورق میکا را برش داد.

میکا یک ابزار عالی کاربردی در بین صنایع مختلف است، ارائه دهنده ویژگی‌های پیشرفته فنی، ترکیب قدرت حرارتی و مقاومت الکتریکی. میکا ماشینکاری شده به صورت فلنج و دیسک است. با استفاده از دستگاه cnc می توان ورق میکا را به شکل‌های بسیار تخصصی ماشینکاری کرد.

نوار میکا

نوار میکا (Mica Tape) گزینه خوبی برای عایق سیم‌ها و کابل‌های برق است زیرا به طور استاندارد می‌تواند از ۷۵۰ تا ۱۰۰۰ درجه سانتی گراد حرارت و گرما را تحمل کند و خاصیت خود را از دست ندهد.

نوار میکا دارای خواص مکانیکی خاصی است که به برخی از آنها اشاره می‌شود.

برخی از ویژگی‌های نوار میکا عبارتند از:

  • کاهش حجم گازهای سمی و دودهای ناشی از حریق
  • مقاوم در برابر انتشار شعله و عملکرد در شرایط سخت آتش (حتی تا ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد)
  • ضد آب و مقاوم در برابر شوک و لرزش
  • غیر سمی و خنثی از مواد شیمیایی و هالوژن
  • مقاومت در شرایط اسیدی و قلیایی
  • مقاومت در برابر تابش

برخی کاربردهای نوار میکا نسوز :

  • عایق ژنراتورهای برق، موتورهای الکتریکی
  • عایق بین لایه‌های تجهیزات ولتاژ بالا
  • کابل‌های ابزار دقیق

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه نسوز آوران آترا

نسوز آوران آترا از سال ۱۳۸۱ فعالیت خود را در زمینه تامین و تجهیز نیازمندیهای صنعت نفت ، گاز ، پتروشیمی و نیروگاهی آغاز کرد. این فروشگاه با توجه به توانمندی های خاص خود در بالا بردن کیفیت و پایین آوردن قیمت تمام شده محصول ، کسب رضایت مشتریان را جزو الگوهای اصلی خود قرار داده است. فروش انواع فرآورده های نسوز ، سیلیکون ، میکا ، فایبرگلاس ، نخ ، پارچه ،تفلون ، ورق ، واشر ، پتو و ...

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید