اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139710183388210704

کاربردهای پتو نسوز و پتو سرامیکی نسوز

کد: 139710183388210704

https://goo.gl/CycoJB

، تهران , (اخبار رسمی): پتو نسوز یک ابزار کارآمد و بسیار حیاتی است که می‌تواند مانع از رسیدن اکسیژن به آتش شود و یا نقطه آغازین آتش را خاموش و یا خفه کند معمولا از جنس فایبر گلاس است و معمولا تا ۹۰۰ درجه سانتی‌گراد را تحمل می‌کند، به راحتی می‌توان آن را تا کرد و در کابینت آشپزخانه یا جاهای حیاتی خانه آن را قرار داد.

پتو نسوز و پتو سرامیکی نسوز
پتو نسوز سرامیکی ، پتو نسوز

پتو سرامیکی از الیاف سرامیکی و آلومینا سیلیکات تشکیل شده است، این پتوها، پتوهای عایق نسوز با حرارت بالا هستند .در مقابل شوک حرارتی و حملات شیمیایی بسیار مقاوم هستند

پتو نسوز و پتو سرامیکی چیست؟

پتو نسوز یک ابزار کارآمد و بسیار حیاتی است که می‌تواند مانع از رسیدن اکسیژن به آتش شود و یا نقطه آغازین آتش را خاموش و یا خفه کند معمولا از جنس فایبر گلاس است و معمولا تا ۹۰۰ درجه سانتی‌گراد را تحمل می‌کند، به راحتی می‌توان آن را تا کرد و در کابینت آشپزخانه یا جاهای حیاتی خانه آن را قرار داد.

پتو سرامیکی از الیاف سرامیکی و آلومینا سیلیکات تشکیل شده است، این پتوها، پتوهای عایق نسوز با حرارت بالا هستند. در مقابل شوک حرارتی و حملات شیمیایی بسیار مقاوم هستند. پتو نسوز سرامیکی هدایت حرارتی بسیار کمتری نسبت باقی الیاف دارند.

همچنین الیاف پتو سرامیکی به هیچ عنوان سرطان‌زا نیستند. پتو سرامیکی دارای چگالی کنترل شده، استحکام کششی و انعطاف‌پذیری بسیار بالا است. و تا درجه حرارتی ۱۲۶۰ درجه مقاومت را تحمل می‌کنند.

کاربردهای پتو نسوز و پتو سرامیکی:

۱- آسترکاری سطوح داغ کوره‌های عملیات حرارتی:

کوره‌های عملیات حرارتی می‌توانند به دو دسته اصلی تقسیم شوند: ثابت و مداوم

از انواع کوره‌های عملیات حرارتی می‌توان به کوره‌های پخت و لعاب سرامیک، کاشی تزئینی، چینی بهداشتی و ظروف، کوره سکوریت، کوره شیشه خم، کوره‌های حرارتی و ذوب فلزات و کوره تمپر نام برد.

پتو سرامیکی به واسطه پایین بودن جرم واحد حجمش؛ در محدوده دمایی بالا عایق حرارتی بالایی است. قابلیت ذخیره گرما و پایین بودن ضریب هدایت حرارتی آنها دو خاصیت مهم محسوب می‌شود. و بهترین گزینه برای عایق کردن یا آسترکاری سطوح حرارت بالا در این کوره‌ها هستند.

۲- عایق پشتیبان کوره‌های گرمایش مجدد:

در کارخانجات فولاد، کوره‌های گرمایش مجدد در کارخانه‌های نورد گرم مورد استفاده قرار می‌گیرند تا حرارت فولاد مانند بیلت یا همان شمشال، بلوم یا همان شمشه و اسلب یا سطح مستطیلی را به دمای ۱۲۰۰ درجه سانتیگراد برسانند، از پتو سرامیکی به عنوان عایق بک اپ یا همان پشتیبان در این نوع کوره استفاده می‌شود.

۳- درزبندی حرارتی پوشش‌های کوره‌های آنیلینگ:

آنیل یا بازپخت نوعی از عملیات حرارتی فلزات و آلیاژها است (سیم‌های فولادی، سیم آرماتور و …)، شامل گرمایش فلز تا یک دمای خاص، نگهداشتن در این دما و پس از آن، خنک کردن آهسته آن است.

برای درزبندی حرارتی دیواره‌های این پاتیل‌ها یا همان کوره آنیل می‌توان از پتو سرامیکی استفاده کرد همچنین برای درزبندی در کوره می‌توان از انواع طناب نسوز مانند انواع طناب نسوز مثل طناب سرامیکی، طناب آزبست، طناب نسوز فایبر گلاس استفاده کرد.

۴ – پوشش نازل‌های ریخته‌گری (جلوگیری از اکسیداسیون و شوک حرارتی):

ریخته‌گری ممتد فولاد اصلی‌ترین روش تولید فولاد در جهان است در میان قطعات نسوز ویژه، نازل غوطه‌ور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، وظیفه اصلی نازل، حفاظت جریان مذاب از ورود هوا در مسیر تاندیش به قالب‌های ریخته‌گری و توزیع دلخواه جریان مذاب در قالب‌ها است.

با استفاده از پتو سرامیکی با الیاف سرامیک درجه حرارت بالا می‌توان از خوردگی و اکسیداسیون این نازل‌ها تا حد زیادی جلوگیری کرد.

۵- آسترکاری کوره‌های ذوب:

کوره ذوب واحدی است که قابلیت تولید حرارت لازم برای ذوب وزن مشخصی از فلز یا آلیاژ را با سرعت لازم و هزینه‌های قابل قبول دارد. انواع کوره ذوب: کوره‌های بوته‌ای ، کوره‌های تشعشعی، کوره‌های القائی، کوره‌های قوس الکتریکی، کوره‌های زیمنس – مارتین، کوره کوپل

با استفاده از پتو نسوز سرامیکی یه لایه استر مانند در این کوره‌ها استفاده می‌شود دانسیته این پتوهای نسوز می‌تواند برای هر کوره متفاوت باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه نسوز آوران آترا

نسوز آوران آترا از سال ۱۳۸۱ فعالیت خود را در زمینه تامین و تجهیز نیازمندیهای صنعت نفت ، گاز ، پتروشیمی و نیروگاهی آغاز کرد. این فروشگاه با توجه به توانمندی های خاص خود در بالا بردن کیفیت و پایین آوردن قیمت تمام شده محصول ، کسب رضایت مشتریان را جزو الگوهای اصلی خود قرار داده است. فروش انواع فرآورده های نسوز ، سیلیکون ، میکا ، فایبرگلاس ، نخ ، پارچه ،تفلون ، ورق ، واشر ، پتو و ...

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید