اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139710243400910401

۵ توصیه برای اخذ مجوز‌های لازم یک استارتاپ

کد: 139710243400910401

https://goo.gl/X96vUU

، مشهد , (اخبار رسمی): استارتاپ، کسب‌و‌کاری کوچک است، لزوم سرعت پیشرفت در استارتاپ‌ها گاهی ممکن است افراد را از تحقیق و بررسی و یا اخذ مجوز‌های لازم یا اقدامات قانونی مقدماتی دل‌زده کند. به این منظور که هم دچار مشکلات آتی در روند کاری نشوید و استارتاپ به درستی به کار خود ادامه دهد باید به ۵ توصیه این مقاله توجه شود.

۵ توصیه برای اخذ مجوز‌های لازم یک استارت‌آپ
۵ توصیه برای اخذ مجوز‌های لازم یک استارتاپ

۱. با یک جست‌و‌جوی ساده خیال خود را راحت کنید:

در سایت اداره ثبت شرکت‌‌ها به ادرس sherkat.ssaa.ir فهرست فعالیت‌هایی که نیاز به مجوز دارند و هم چنین مرجع صدور مجوز آن ذکر شده است دانلود فایل مربوطه البته باید توجه داشت که با توجه به ماهیت استارتاپی، ممکن است برخی فعالیت‌ها نیاز به مجوز داشته باشد اما در این فهرست موجود نباشد.

۲. تحقیق کنید که با چه کسانی سرحساب هستید:

قبل از شروع کسب‌و‌کار در مرحله pre-seed باید خوب بررسی شود تا ببینید ایده مورد نظر در صورت اجرایی شدن، با چه ارگان‌ها، نهاد‌ها و یا حتی وزارتخانه‌هایی ممکن است درگیر باشد. باید به همه آنها سر زده و با حفظ محرمانگی اطلاعات خاص، از آن‌ها در مورد لزوم مجوز پرسش کرد. در صورت رشد کسب‌و‌کار و نیاز به مجوز در صورتی که مجوزی در بساط نیست، دو اتفاق ممکن است پیش بیاید: اول آن که فعالیت را به طور کلی ممنوع می‌کنند. دوم آن که تا زمان ارائه مجوز به طور موقت فعالیت معلق می‌شود. در این حالت ممکن است افراد دیگری که تمایل به ورود به حوزه فعالیت را داشتند، نسبت به اخذ مجوز اقداماتی انجام داده باشند، مجوز را بگیرند و با تبلیغات بازار هدف را تحت الشعاع قرار دهند. 

۳. حقوقی یا حقیقی؛ مسئله این است!

گاهی مجوز به افراد (شخص حقیقی) داده می‌شود گاهی هم فقط مجوز به شخص حقوقی (شرکت)، در این مورد که شخص حقوقی مد نظر است باید پرسیده شود چه نوع شخص حقوقی مد نظر آن سازمان است.

۴. از چند نهاد باید مجوز بگیرید؟

در برخی موارد لازم است از چند نهاد اقدام به اخذ مجوز شود. در این صورت اطلاع از این که کدام مجوز باید قبل از دیگری اخذ شود مهم است. چون گاهی برخی مجوز‌ها، خودش مجوز اخذ مجوز بعدی است!

۵. به خواسته‌های نهاد مجوز‌دهنده باید دقت کرد:

در ارائه تقاضا نامه جهت اخذ مجوز باید دقت کرد که تمام موارد مورد نیاز آن سازمان در آن درج شده باشد. اگر از شما طرح توجیهی مطالبه کردند دقیق و کامل بنویسید همچنین اگر مستنداتی خواستند حتما تمام آن‌ها را ضمیمه کنید تا بتوانید مجوز لازم را اخذ کنید.

در نهایت باید از هر اقدام عجولانه و بدون بررسی به شدت دوری کرد. زمان با ارزش‌ترین دارایی همه است، با صرف کمی وقت برای تحقیق می‌توان از هدر رفت زمان، انرژی، هزینه و …. به راحتی جلوگیری کرد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص امور ثبتی می‌توانند جهت دریافت مشاوره رایگان با پردیس ثبت به شماره 28427623 تماس حاصل کنند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پردیس ثبت

موسسه حقوقی ثبت پردیس متخصص در انجام امور ثبت شرکت ها و ثبت برند تجاری و مجوز های اینترنتی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | حقوقی و قانون