اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971028341247639

چرا ایمنی در پروژه های داربستی اهمیت دارد؟

کد: 13971028341247639

https://goo.gl/JXvngT

، تهران , (اخبار رسمی): در اغلب پروژه‌های داربستی چه کوچک و چه بزرگ ایمنی نقش مهمی را در آن پروژه‌ها بازی می‌کند. با توجه به تجربه‌ای که در زمینه مشتریان خدمات داربست وجود دارد اکثر آنها بیشتر به قیمت و سرعت انجام کار اهمیت می‌دهند و به کیفیت و ایمنی کار توجهی ندارند.

چرا ایمنی در پروژه های داربستی اهمیت دارد ؟
ایمنی در پروژه های داربستی

ایمنی باید یکی از مهمترین فاکتورهای مشتریان برای انتخاب خدمات داربست باشد

به گزارش داربستان ؛ حال این سوال به وجود می‌آید که چرا ایمنی باید برای مشتریان خدمات داربست مهم باشد؟ پاسخ این سوال این است که زمانی می‌‌خواهید برای اجرای نمای ساختمان و یا تعمیرات و ... داربست اجاره کنید هیچ وقت به کیفیت اجرای داربست توجهی ندارید ولی در اشتباه هستید زیرا از خطرات احتمالی آن بی خبر هستید. فرض کنید یکی از بست‌های داربست درست پیچ نشده باشد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ بی شک ممکن است بر روی یکی از عابران رهگذر سقوط کند که حتی ممکن است در برخی موارد جان خود را از دست دهند شاید از لحاظ قانونی مسئولیتی نداشته باشد اما ممکن است آن عابر پیاده از اقوام و دوستان شما باشد در این صورت جبرانی دیگر برای آن وجود ندارد.

بست داربست به شکلی نامتعارف بر روی داربست که محل عبور عابرین پیاده است خطرناک است. زیرا در این صورت اگر کسی به آن توجه نکند با برخورد با آن دچار حادثه خواهد شد خصوصاً کودکان که برای آنها بیشتر خطر دارد. نوعی دیگر که در پروژه‌ها دیده می‌شود تخته‌های چوب است که به عنوان سکوی کار برای کارگران بر روی داربست‌ها قرار می‌گیرد که هیچ مهاری برای آنها وجود ندارد و اگر اوضاع جوی خوب نباشد و یا اتفاقی دیگر بیافتد با سقوط آن روی عابر حادثه‌ای دیگر رقم خواهد خورد.

اینها فقط کوچک‌ترین مثالی است که می‌توان در این خصوص عنوان کرد و خیلی حوادث دیگر است که در راستای نداشتن ایمنی در پروژه‌های داربستی اتفاق می‌افتد.

افرادی که نیاز به خدمات داربست دارند باید بدانند غیر از فاکتورهایی مثل قیمت، فوری بودن کار و غیره، نکاتی مثل ایمنی و بیمه بسیار پر اهمیت هستند زیرا حادثه هیچگاه خبر نمی‌کند و ممکن است به خاطر انتخاب قیمت بهتر که حق همه است باعث شود که حوادث جبران ناپذیری به وجود آید. باید توجه داشت که کنترل و نظارت بر روی پروژه از ابتدا تا انتهای پروژه اهمیت دارد و فقط ابتدای کار نیست که ایمنی در ابتدای کار رعایت شود ولی تا پایان کار کنترل و نظارتی نباشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

داربستان

داربستان مرجع تخصصی خدمات در حوزه صنعت ساختمان و داربست

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان