اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139710303417010437

5 اشتباه وحشتناک در رزومه نویسی

کد: 139710303417010437

https://goo.gl/wszWxo

، (اخبار رسمی): رزومه معمولاَ اولین مواجهه‌ کارفرما و کارجو است بنابراین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. عدم رعایت یک سری نکات سبب می‌شود که رزومه شما بررسی نشود و یا تاثیر منفی اولیه در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند. در این یادداشت با توجه به بررسی تعداد کثیری رزومه، اشتباهات بسیار تاثیرگذار در رزومه‌نویسی ذکر شده است.

5 اشتباه وحشتناک در رزومه نویسی
رزومه ساز جاب

یکی از موارد بسیار ضروری در رزومه، نوشتن رزومه اختصاصی برای هر موقعیت شغلی است. با رزومه‌ساز جاب می‌توان رزومه‌های متفاوتی ساخت و برای موقعیت‌های شغلی و یا کارفرمایان مختلف از آنها استفاده کرد

داشتن یک رزومه‌ی حرفه‌ای و جذاب، کارجو را به مصاحبه‌ی کاری بسیار نزدیک می‌کند. پس باید توجه کرد که اشکالات زیر در رزومه مشاهده نشود.

1. عدم توجه به ظاهر رزومه

برای هر موقعیت شغلی در هر شرکت به طور معمول صدها و حتی هزاران رزومه و تقاضا ارسال می‌شود. اگر خود را به جای مسئول بررسی این رزومه‌ها بگذارید، متوجه خواهید شد که چه کار خسته کننده و طاقت‌فرسایی است. در نتیجه می‌توان انتظار داشت که فرد بررسی‌کننده رزومه‌ها از یک فیلتر سطحی و ابتدایی مانند ظاهر رزومه‌ها به قضاوت ابتدایی و محدود کردن آن‌ها بپردازد. بنابراین برای ترقیب این افراد برای بررسی رزومه خود، ظاهر جذاب و معقولی برای آن در نظر بگیرید و در انتخاب فونت، قالب و رنگ‌های به کار رفته در رزومه دقت لازم را به خرج دهید. از جداول و توضیحات کوتاه برای نوشتن رزومه خود بهره ببرید و از نوشتن انشاوار رزومه جدا بپرهیزید. 

با استفاده از قالب‌های حرفه‌ای و جذاب رزومه‌ساز جاب می‌توان رزومه‌ای زیبا و حرفه‌ای داشت.

2. طولانی بودن رزومه

همونطور که گفتیم، بررسی تعداد زیادی رزومه کار زمانبر و سختی است.  یکی از اشتباهاتی که ممکن است باعث کنار گذاشتن رزومه شما در فرآیند بررسی شود، طولانی بودن آن است. قانون مشخصی برای تعداد صفحات رزومه وجود ندارد ولی به صورت معمول یک یا دو صفحه کافی است. از طولانی کردن بیش از حد رزومه خود اجتناب کنید، به جز موارد استثنا مانند رزومه‌های افراد هنرمند که معمولا نمونه کار خود را در پیوست رزومه قرار می‌دهند. در بعضی موارد مشاهده شده است که فرد رزومه‌ ای 7-8 صفحه ای از داستان زندگی خود تحویل داده است! واقعا خواندن چنین رزومه‌ای از توان و حوصله بیشتر کارفرمایان خارج است. پس مختصر و هدفمند بنویسید.

3.  فرستادن رزومه با چشمان بسته
یکی از موارد بسیار ضروری که باید به آن توجه نمایید، نوشتن رزومه اختصاصی برای هر موقعیت شغلی است. باید برای هر موقعیت شغلی با توجه به شرح شغل، فرهنگ سازمانی و توانمندی‌های مورد نیاز آن شغل رزومه خاصی را تدارک ببینید. با اندکی جست‌و‌جو در اینترنت و پرس‌و‌جو از افراد با تجربه مواردی که برای آن شرکت و یا موقعیت شغلی مناسب است را بیابید و در رزومه خود قرار دهید. به یاد داشته باشید که تجارب شغلی و یا مهارت‌های نامرتبط با موقعیت شغلی مورد درخواست را از رزومه خود حذف کنید زیرا اینگونه موارد، مسئول استخدام را برای ادامه بررسی رزومه شما دلسرد می‌کند. حتما دقت شود که هر چند وقت یک‌بار رزومه را بررسی کرده و آن را به روزرسانی کنید.

4. شما و غلط املایی؟!

داشتن غلط املایی ممکن است برای هرکسی و هر نوشته ای رخ دهد ولی قطعا  بر روی خواننده رزومه شما که شما را نمی شناسد تاثیر منفی می‌گذارد. انتظار می‌رود که به عنوان یک فرد جویای کار که می‌خواهد بین تمام رقبا برترین باشید، وقت و دقت کافی بر روی نگارش و ویرایش رزومه خود بگذارید. 

5. استفاده از عکس عروسی و ایمیل خاله خرسه!

رزومه چه در قالب و ظاهر و چه در محتوا باید حرفه‌ای باشد. اگر از عکس برای رزومه خود استفاده می‌کنید، از عکس رسمی و با کیفیت استفاده کنید. توجه داشته باشید که اطلاعات تماس شامل ایمیل و شماره تماس صحیح باشد و از ایمیل‌های رسمی در اطلاعات رزومه و همچنین برای فرستادن رزومه خود به کارفرما استفاده شود. توجه به این موارد نشان از حرفه‌ای بودن دارد.

با رزومه‌ساز جاب می‌توان رزومه‌های متفاوتی ساخت و آن‌ها را ذخیره کرد و برای موقعیت‌های شغلی و یا کارفرمایان مختلف از آنها استفاده کرد

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جاب

جاب بستری برای جست و جوی فرصتهای شغلی است. که هدف آن تسریع و تسهیل فرآیند کاریابی آنلاین با توسعه ابزارهای هوشمند می‌باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کار و استخدام