اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139711233470610437

راهنمای سئو شخصی

کد: 139711233470610437

https://goo.gl/uwxGzu

، (اخبار رسمی): برای یک جستجوی شغلی موفق، سئو شخصی یک ضرورت است. پایه سئو شخصی استفاده از مناسب‌ترین کلمات کلیدی است. در ادامه این مقاله «جاب» پیشنهاداتی برای بهبود سئو شخصی ارائه می‌کند.

راهنمای سئو شخصی
راهنمای سئو شخصی

آمار نشان می‌دهد که ۴۷ درصد از کارفرمایان اگر کارجو را به صورت آنلاین پیدا نکنند، احتمال خیلی کمی وجود دارد که برای مصاحبه با او تماس بگیرند

ایجاد محتوای وب مناسب به نحوی که در جستجوها رتبه بهتری کسب کند به عنوان بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) شناخته می­‌شود و تلاش برای ظاهر شدن در نتایج جستجوی نام و یا مهارت‌ها به عنوان سئو شخصی شناخته می‌شود.

فواید سئو شخصی

داشتن سئو شخصی جامع (دیده شدن در نتایج موتور جستجو) فرصت‌های زیادی را فراهم می‌کند، از جمله:

  •  بدون درخواست کار، به عنوان گزینه احتمالی جویای کار در نظر گرفته می‌شوید.
  • پس از درخواست استخدام به یک مصاحبه شغلی دعوت می‌­شوید.
  • پیدا شدن توسط مشتریان دایم یا موقت احتمالی
  • برقراری ارتباط مجدد با دوستان قدیمی و همکاران سابق

در حال حاضر، مکان‌هایی که غالبا دیده می‌شوند شامل گوگل و لینکدین (که شبکه اجتماعی حرفه‌ای غالب است) و وبسایت‌ها  و سامانه‌های کاریابی(مانند job.ir) هستند. برای حضور موثر در این فضاها، باید یک اشتراک ایجاد کرد و به نکات ذکر شده در این متن توجه کرد.

چرا کارفرمایان جستجو می‌کنند؟

مطالعات اخیر نشان داده‌اند که بیش از ۹۰ درصد کارفرمایان و استخدام کنندگان از موتورهای جستجو برای موارد زیر استفاده می‌کنند:

  1. متقاضیان استخدامی را پیدا کنند که صلاحیت شغلی دارند.
  2. درباره افرادی که برای شغل خود درخواست داده‌اند، تحقیق کنند تا به جدا کردن صلاحیت افراد واجد شرایط کمک کنید.

کارفرمایانی که کارمندان جدید استخدام می‌کنند سرمایه‌گذاری‌های بزرگی انجام می‌دهند. خود این فرآیند گران است، اما گران‌تر از آن «استخدام بد» است. کارفرمایان برای اجتناب از ایجاد یک استخدام بد، به افرادی که برای شغل درخواست می‌دهند، تحقیق می‌کنند.

کارفرمایان در کجاها جستجو می‌کنند

گزینه‌های جستجو محدود به موتورهای جستجوی بزرگ مانند گوگل و بینگ نیستند. کارفرمایان همچنین شبکه‌های اجتماعی مرتبط، مانند لینکدین، فیس بوک و توئیتر را جستجو می‌کنند. آن‌ها همچنین برای به دست آوردن مشخصات و اطلاعات شغلی از سایت‌های اشتراک‌گذاری اطلاعات حرفه‌ای مانند سامانه‌های کاریابی و استخدام مانند جاب استفاده می‌کنند.

بهینه سازی رزومه‌ها، برنامه‌های کاربردی و وب سایت‌ها

توجه به عبارات مورد استفاده از طرف کارفرمایان در توصیف شغل­‌های مختلف در آگهی‌های استخدام و دیگر پایگاه‌ها می‌تواند منبع خوبی برای کلمات مناسب باشد.

استفاده از کلمات مناسب در مکان‌های مناسب

سئو موثر استفاده از کلمات کلیدی مناسب و منطقی توسط کارجو و به طور طبیعی در متن است.

سئو موثر به سادگی کلمات کلیدی را بارها و بارها در پروفایل لینکدین، رزومه و یا درخواست کار تکرار نمی‌کند. برای اینکه موثر باشید، باید کلمات کلیدی خود را به طور مناسب در محتوا بگنجانید.

تمرکز بر روی شرح شغل

زمانی که افراد برای یک فرصت شغلی خاص تقاضا می‌دهند، از یک رزومه و یا درخواست اختصاصی برای این فرصت استخدام استفاده کنند. اگر سعی شود همواره از یک نسخه از رزومه خود استفاده شود تا برای هر کاری درخواست دهید، احتمال کمی وجود دارد که موفقیت حاصل شود. زمانی که در حال ایجاد یک اکانت در شبکه‌های اجتماعی هستید، تطابق با کلمات کلیدی مناسب تمام کارفرمایان غیر ممکن است، بنابراین بهترین کاری که می‌توان انجام داد تمرکز بر کلمات مناسب توسط کارفرمایان هدف یا عبارات مورد استفاده توسط اغلب کارفرمایان خواهد بود.

استخدام کنندگان معمولا وب، لینکدین، سامانه‌های کاریابی و دیگر رسانه‌های اجتماعی را برای یافتن داوطلبان واجد شرایط جستجو  را می‌کنند. بنابراین، راحت پیدا شدن در این صفحات برای یافتن شغل مناسب بسیار حیاتی است.

با توجه کردن به این نکات به راحتی می‌توان سئو شخصی خود را بهبود بخشید و سریع‌تر شغل مورد نظر خود را یافت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جاب

جاب بستری برای جست و جوی فرصتهای شغلی است. که هدف آن تسریع و تسهیل فرآیند کاریابی آنلاین با توسعه ابزارهای هوشمند می‌باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کار و استخدام