اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971030341879721

گزارش تغییرات بازار ارز و طلا در هفته‌ای که گذشت

کد: 13971030341879721

https://goo.gl/J86yhW

، تهران , (اخبار رسمی): روز سه شنبه 25 دی‌ماه، قیمت اونس طلای جهانی باز هم بین ۱۲۹۵٫۴ و ۱۲۸۵٫۸ دلار نوسان می‌کرد. در طول معاملات هفته گذشته قیمت اونس طلا در داخل فاز خنثی نوسان کرد.

گزارش تغییرات  بازار ارز و طلا در هفته‌ای که گذشت
گزارش تغییرات بازار ارز و طلا در هفته‌ای که گذشت

به گزارش بورس انلاین، هفته گذشته خوش‌بینی سرمایه‌گذاران نسبت به آینده پوند انگلستان تقویت شد. رویدادهای هفته گذشته BREXIT باعث شده تا دو سناریوی خروج همراه با توافق از اتحادیه اروپا یا لغو BREXIT تقویت شود. هر دو سناریو تأثیر مثبتی بر پوند خواهند گذاشت. هفته گذشته پوند انگلستان در واکنش به رأی‌گیری‌های پارلمان تقویت شد. به طوری که چشم‌انداز تکنیکال پوند هم از ادامه حرکات صعودی حکایت دارد. با این حال شاید در هفته پیش رو اخبار منفی بیشتری از BREXIT شنیده شود. به هر حال زمانی که سیاستمداران در رابطه با BREXIT مذاکره می‌کنند، دیدگاه‌های مختلفی شنیده خواهد شد و اکثر این دیدگاه تأثیر منفی بر پوند خواهند گذاشت. به همین دلیل هر چند که شاید پوند هفته آینده را در محدوده مثبتی به پایان برساند، اما این اخبار منفی می‌توانند رالی صعودی پوند را محدود کنند.

هفته گذشته یورو در برابر ارزهای اصلی تضعیف شد، با این حال بهبود تمایلات ریسک‌پذیری بازار باعث شده تا یورو در برابر ین ژاپن و فرانک سوئیس (ارزهای امن) تقویت شود. محرک اصلی یورو در معاملات هفته گذشته عوامل خارجی بوده است. اخبار مثبت از پیشرفت مذاکرات تجاری آمریکا و چین موجب سقوط ۰٫۹۳ درصدی EURUSD شد و اخبار BREXIT هم باعث شد تا EURGBP به‌اندازه ۱٫۱۵ درصد سقوط کند.

از دید نمودار هفتگی روند بلند مدت شاخص دلار آمریکا صعودی است. این روند بلند مدت از اوایل سال ۲۰۱۱ شروع شده است. شاخص دلار آمریکا از ابتدای سال ۲۰۱۷ تا ابتدای سال ۲۰۱۸ حرکات نزولی یک ساله به راه انداخت و از اوج قیمتی ۱۰۳٫۷۸ تا کف قیمتی ۸۸٫۱۲ واحدی سقوط کرد. با این حال از اوایل سال ۲۰۱۸ شاخص دلار وارد فاز اصلاحی شده است. هفته گذشته، شاخص دلار در ادامه بازگشت صعودی از محدوده حمایتی ۹۴٫۴۰-۹۵ با حمایت خریداران مواجه شده و تا نرخ رُند ۹۶ واحدی صعود کرده است.

اگر در معاملات هفته جاری شاخص دلار بتواند به بالای نرخ ۹۶ واحدی عبور کند، می تواند به بازگشت صعودی از محدوده حمایتی تا مقاومت کلیدی ۹۷٫۵۰ و سقف کانال ادامه دهد. اما در صورتی که نرخ ۹۶ واحدی در قالب مقاومت عمل کند، شاخص دلار دوباره با محدوده حمایتی ۹۵-۹۴٫۴۰ و کف کانال مواجه خواهد شد که هنوز هم احتمال محدود شدن حرکات نزولی بازار از سوی این سطوح وجود دارد.

بازار طلا:

روز سه شنبه 25دیماه،قیمت اونس طلای جهانی باز هم بین ۱۲۹۵٫۴ و ۱۲۸۵٫۸ دلار نوسان می‌کرد در طول معاملات هفته گذشته قیمت اونس طلا در داخل فاز خنثی نوسان کرد. روز جمعه ( 28 دیماه)، اونس طلا با فشارهای فروش مواجه شد و به زیر ۱۲۸۶ دلار عبور کرد. شکست حمایت ۱۲۸۶ دلاری نشانگر تشکیل اوج قیمتی بازار زیر مقاومت هفتگی ۱۳۰۰ دلاری است. اگر نرخ ۱۲۸۶ دلار به مقاومت تبدیل شود، انتظار می رود قیمت طلا تا محدوده ۱۲۸۰-۱۲۷۶ و میانگین نرخ ۱۲۶۷ دلار کاهش یابد. در صورت ورود به معامله فروش، حد ضرر در محدوده مقاومتی قرار خواهد گرفت. ریسک معامله منطقی به نظر نمی رسد. اما معامله گران ریسک پذیر می توانند وارد معامله شوند ولی باید در مدیریت حد ضرر دقت کنند.

با این حال از آنجایی که قیمت اونس طلا در چند هفته گذشته سیر صعودی داشته، انتظار می‌رود که فاز خنثی هم به سمت بالا شکسته شود. درصورتی‌که این اتفاق روی دهد، نرخ بازگشایی سال ۲۰۱۸ در ۱۳۰۲٫۵ و مقاومت کلیدی روزانه می‌توانند محل خوبی برای ورود به معامله فروش اونس طلای جهانی باشند. علاوه بر این معامله گران کوتاه‌مدت می‌توانند از سقف و کف فاز خنثی هم به فکر معامله فروش و خرید اونس طلا باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مشاوره مالی روشنگران

شرکت مشاوره مالی روشنگران عضو انجمن مشاوران مدیریت ایران و انجمن حسابداری ایران اولین مرکز ارائه دهنده خدمات مالی، دارای گواهینامه کیفیت، امنیت، رضایت. و ارائه دهنده ی خدمات مشاوره مالی، خدمات مالیاتی، مالی و حسابداری، بیمه تامین اجتماعی، ممیزی رعایت قوانین، حسابداری مدیریت، حسابرسی داخلی- عملیاتی برای بنگاه های اقتصادی و اشخاص حقیقی در کشور ایران می باشد. از دیگر خدمات شرکت مشاوره مالی روشنگران اعزام کارشناس مجرب حسابداری به شرکت شما می باشد. نیروی درخواستی مورد نیاز خود را با تکمیل اطلاعات مورد نیاز به ما اعلام نمایید تا در سریعترین زمان کارشناس مربوطه اعزام گردد. در حال حاضر این شرکت بعنوان یکی از مراکز مهم کشور، با بیش از ۱۰۰ کارمند متخصص در دفتر مرکزی و دوشعبه واقع در تهران و استان قم و یک مرکز خدمات آموزشی حسابداری و مدیریت به حدود بیش از ۴۰۰ مشتری خدمات ارائه می نماید. این شرکت در طی سال های گذشته با هدف استقرار و اشاعه فرهنگ حسابدهی، حسابخواهی و با فراهم آوردن شرایط رشد و بالندگی در جهت بهبود زندگی خود و دیگران در راستای افزایش ثروت و سود صاحبان سهام و مشتریان گام برداشته و با انجام تحقیق و پژوهش های متعدد در زمینه های مرتبط با حرفه، سهم بزرگی در ارتقاء سطح کیفیت دانش و آموزش مشاوره حسابداری و مدیریت و انتقال تجارب دارد. آدرس: تهران - تهران، میدان هفتم تیر، ابتدای بزرگراه مدرس شمال، بعد از خیابان زهره، پلاک ۶۵، ساختمان روشنگران، طبقه اول، واحد ۳ تلفن: 02142735000 فکس: 02142735000 وب سایت: http://roshangaran.ir ایمیل: [email protected]

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار