اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971030341899721

ارزیابی هفتگی سایت کیتکو از انتظارات سرمایه‌گذاران بازار طلا

کد: 13971030341899721

https://goo.gl/WDizRY

، تهران , (اخبار رسمی): ر اساس ارزیابی هفتگی سایت کیتکو (Kitco News) اکثریت سرمایه‌گذاران خرد بازار هنوز هم انتظار افزایش قیمت طلا در کوتاه‌مدت را دارند، اما به نظر می‌رسد که تحلیلگران حرفه‌ای بازار اونس طلای جهانی سردرگم شده‌اند.

ارزیابی هفتگی سایت کیتکو از انتظارات سرمایه‌گذاران بازار طلا
ارزیابی هفتگی سایت کیتکو از انتظارات سرمایه‌گذاران بازار طلا

به گزارش بورس آنلاین؛ بر اساس ارزیابی هفتگی سایت کیتکو (Kitco News) اکثریت سرمایه‌گذاران خرد بازار هنوز هم انتظار افزایش قیمت طلا در کوتاه‌مدت را دارند، اما به نظر می‌رسد که تحلیلگران حرفه‌ای بازار اونس طلای جهانی سردرگم شده‌اند.

این هفته ۱۸ فعال حرفه‌ای در ارزیابی کیتکو شرکت کرده‌اند. ۳۳ درصد طرفدار روند صعودی، ۳۳ درصد طرفدار روند نزولی و ۳۴ درصد طرفدار روند خنثی هستند! این در حالی است که ۴۴۰ سرمایه‌گذار خرد در نظرسنجی آنلاین کیتکو شرکت کرده‌اند. ۵۸ درصد طرفدار روند صعودی، ۲۱ درصد طرفدار روند نزولی و ۲۱ درصد دیگر هم طرفدار روند خنثی هستند.

هفته گذشته ۷۴ درصد فعالین حرفه‌ای و ۵۶ درصد سرمایه‌گذاران خرد پیش‌بینی می‌کردند که قیمت اونس طلای جهانی افزایش خواهد یافت. با این حال قیمت اونس طلای جهانی بعد از برخورد به مقاومت ۱۲۹۵ دلاری سقوط کرد و هفته را در ۱۲۸۱ دلار به پایان رساند.

نظرات فعالان حرفه‌ای بازار طلا

آدریان دی (Adrian Day) رئیس شرکت مدیریت سرمایه آدریان دی

اونس طلا نسبت به اخبار مثبت مذاکرات تجاری و یا تعطیلی دولت آمریکا آسیب‌پذیر است و با هر گونه پیشرفتی در مذاکرات تجاری و یا پایان تعطیلی دولت آمریکا سقوط خواهد کرد. حتی این احتمال وجود دارد که قیمت اونس طلا پیش از شکست قطعی ۱۳۰۰ دلار چندین بار این نرخ رُند را لمس کند و شکست‌های جعلی را ثبت کند. همچنین اخیراً قدرت خریداران در ده روز گذشته کاهش یافته و بازارهای سهام هم رشد کرده‌اند. با این حال مسائل بنیادی بازار هنوز هم از افزایش قیمت اونس طلا حکایت دارند و ریسک‌های پیش روی اونس طلا متمایل به صعودی هستند. هنوز پیشرفتی در رابطه با پایان تعطیلی دولت آمریکا، BREXIT، چین یا اقتصاد ایتالیا مشاهده نشده است.

ریچارد بیکر (Richard Baker) سردبیر خبرنامه Eureka Miner Report پیش‌بینی می‌کند که قیمت اونس طلا افزایش یابد و در نیمه اول سال ۲۰۱۹ به ۱۳۸۰ دلار برسد. “شاید در هفته پیش رو به خاطر ادامه تعطیلی دولت آمریکا قیمت اونس طلا افزایش یابد. خوش‌بینی‌ها به مذاکرات تجاری آمریکا و چین هم تقویت شده، اما هنوز پیشرفت قابل‌توجهی در مذاکرات مشاهده نشده است. من انتظار دارم که رشد ارزش دلار آمریکا متوقف شود و دوباره حرکات نزولی شاخص دلار به سمت میانگین متحرک ۲۰۰ روز ادامه یابد.” قیمت اونس طلا و شاخص دلار آمریکا رابطه معکوسی با یکدیگر دارند.

بیل باروچ (Bill Baruch) رئیس شرکت Blue Line Futuresپیش‌بینی می‌کند که قیمت اونس طلا در میان‌مدت سیر نزولی خواهد داشت. «من از کاهش قیمت اونس طلا استقبال می‌کنم. افت اونس طلا نشانگر یک اصلاح نزولی سالم خواهد بود.»

دارین نیوسام (Darin Newsom) تحلیلگر تکنیکال مستقل

نیوسام پیش‌بینی می‌کند که قیمت اونس طلا در هفته آینده کاهش خواهد یافت. از نظر او نمودار هفتگی قراردادهای ماه فوریه اونس طلا نشانگر تشکیل اوج دوم قیمتی هستند.

«اندیکاتور Stochastics هفتگی در موقعیتی قرار دارد که می‌تواند سیگنال فروش در محدوده اشباع خرید ۸۰ درصدی را تائید کند. قراردادهای آتی فوریه طلا از ابتدای ماه ژانویه بین ۱۳۰۰٫۴۰ و ۱۲۷۸٫۱۰ دلار در حال نوسان هستند. تائید بازگشت نزولی بازار می‌تواند سیگنالی از شکست نزولی ۱۲۷۸٫۱۰ دلار باشد.»

اوله هانسن (Ole Hansen) سرپرست تیم استراتژی کالاهای اساسی در Saxo Bank

هانسن پیش‌بینی می‌کند که روند کوتاه‌مدت اونس طلای جهانی نزولی خواهد بود، با این حال روند بلندمدت طلا صعودی است. «عواملی که از روند صعودی اونس طلا حمایت می‌کنند، تغییری نکرده است. با این حال رالی صعودی طلا وارد فاز اصلاحی یا همان استراحت شده و پس از پایان اصلاح نزولی دوباره ادامه خواهد یافت>»

نیکولاس فرپل (Nicholas Frappel) مدیر شرکت ABC Bullion

این فعال حرفه‌ای بازار انتظار دارد که قیمت اونس طلا در فاز خنثی باقی بماند. از نظر فرپل بازار آپشن اونس طلا در اطراف ۱۳۰۰ دلار نشانه‌هایی از تغییر استراتژی معامله گران این بازار دارد و به همین دلیل احتمالاً حرکات قیمتی اونس طلا محدود خواهند بود.

کولین سیزینسکی (Colin Cieszynski) استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت سرمایه SIA

«قیمت اونس طلای جهانی به مقاومتی در نزدیکی ۱۳۰۰ دلار برخورد کرده و به نظر می‌رسد که بین ۱۲۸۰ دلار و ۱۳۰۰ دلار در نوسان است و حمایت قوی بازار هم در ۱۲۶۵ دلار قرار گرفته است. در هفته پیش رو می‌توان انتظار اصلاح نزولی اونس طلا را داشت. به خصوص که اندیکاتور RSI هم در محدوده اشباع خرید قرار گرفته است. در همین حال شاخص VIX که نشانگر میزان ترس سرمایه‌گذاران بازار سهام آمریکاست، پایین آمده و این مسئله می‌تواند حرکت نزولی و اصلاحی اونس طلا را تشدید کند. با این حال اگر شاخص دلار آمریکا تضعیف شود، حرکت نزولی اونس طلا هم خنثی خواهد شد.»

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مشاوره مالی روشنگران

شرکت مشاوره مالی روشنگران عضو انجمن مشاوران مدیریت ایران و انجمن حسابداری ایران اولین مرکز ارائه دهنده خدمات مالی، دارای گواهینامه کیفیت، امنیت، رضایت. و ارائه دهنده ی خدمات مشاوره مالی، خدمات مالیاتی، مالی و حسابداری، بیمه تامین اجتماعی، ممیزی رعایت قوانین، حسابداری مدیریت، حسابرسی داخلی- عملیاتی برای بنگاه های اقتصادی و اشخاص حقیقی در کشور ایران می باشد. از دیگر خدمات شرکت مشاوره مالی روشنگران اعزام کارشناس مجرب حسابداری به شرکت شما می باشد. نیروی درخواستی مورد نیاز خود را با تکمیل اطلاعات مورد نیاز به ما اعلام نمایید تا در سریعترین زمان کارشناس مربوطه اعزام گردد. در حال حاضر این شرکت بعنوان یکی از مراکز مهم کشور، با بیش از ۱۰۰ کارمند متخصص در دفتر مرکزی و دوشعبه واقع در تهران و استان قم و یک مرکز خدمات آموزشی حسابداری و مدیریت به حدود بیش از ۴۰۰ مشتری خدمات ارائه می نماید. این شرکت در طی سال های گذشته با هدف استقرار و اشاعه فرهنگ حسابدهی، حسابخواهی و با فراهم آوردن شرایط رشد و بالندگی در جهت بهبود زندگی خود و دیگران در راستای افزایش ثروت و سود صاحبان سهام و مشتریان گام برداشته و با انجام تحقیق و پژوهش های متعدد در زمینه های مرتبط با حرفه، سهم بزرگی در ارتقاء سطح کیفیت دانش و آموزش مشاوره حسابداری و مدیریت و انتقال تجارب دارد. آدرس: تهران - تهران، میدان هفتم تیر، ابتدای بزرگراه مدرس شمال، بعد از خیابان زهره، پلاک ۶۵، ساختمان روشنگران، طبقه اول، واحد ۳ تلفن: 02142735000 فکس: 02142735000 وب سایت: http://roshangaran.ir ایمیل: [email protected]

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار