اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139711023423510764

نقشه و راهنمای گام به گام برای کارآفرینان و موسسان استارتاپ‌ها منتشر شد

کد: 139711023423510764

https://goo.gl/9AE71t

، اصفهان , (اخبار رسمی): نقشه و راهنمای گام به گام برای کارآفرینان و موسسان استارتاپ‌ها پس از 8 سال تلاش منتشر شد.

نقشه و راهنمای گام به گام برای کارآفرینان و موسسین استارتاپ ها منتشر شد
نقشه و راهنمای گام به گام برای کارآفرینان و موسسان استارتاپ‌ها منتشر شد

بعد از 8 سال تلاش، آزمایش، تجربه و یادگیری و برگزاری کارگاه‌های متعدد، نقشه‌ای گام به گام، بومی و بروز مبتنی بر جدیدترین آموزه‌های استارتاپی دنیا در زمینه آموزش کارآفرینی، آماده عرضه شده است

به گزارش روابط عمومی استارتاپ آکادمی، مهدی علیپور ضمن اعلام این خبر گفت: بعد از 8 سال تلاش، آزمایش، تجربه و یادگیری و برگزاری کارگاه‌های متعدد، نقشه‌ای گام به گام، بومی و بروز مبتنی بر جدیدترین آموزه‌های استارتاپی دنیا در زمینه آموزش کارآفرینی، آماده عرضه شده است.

این کارآفرین گفت: در این مدت، ما تمام اقدامات و فعالیت‌هایی که یک کارآفرین از مرحله آغازین و ابتدایی  (ایده‌یابی، ایده پروری و تشخیص فرصت) تا مراحل نهایی (رسیدن به مرحله همخوانی محصول و بازار یعنی Product/Market Fit) نیاز دارد را به صورت گام به گام  فهرست کردیم و براساس آن آموزهای خود را پیاده سازی کرده‌ایم.

وی ضمن بیان اهمیت لزوم نقشه در مسیر کارآفرینی گفت: ترتیب اقدامات از اهمیت مهمی برخوردار است. چرا که ترتیب انجام یک‌سری اقدامات در طی کردن مسیر کارآفرینی منجر به کاهش ریسک خواهد شد. در فضای وب که جست و جو کنیم با آموزش‌ها و دوره‌های زیادی مواجه خواهیم شد اما هیچ کدام به صورت گام به گام، کاربردی، بومی و بروز ارائه نشده است و این دقیقا همان نیازی بود که طی این 8 سال مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و در نهایت منجر به ایجاد سامانه و نقشه گام به گام شد.

اهمیت هدایتگری در مسیرکارآفرینی

صدف اصفا در خصوص اهمیت هدایتگری در مسیر کارآفرینی بیان کرد: یک کارآفرین در کنار داشتن یک نقشه گام به گام نیاز به هدایتگری و راهنمایی دارد، به عبارتی ارایه یک نقشه و توضیحات تکمیلی به تنهایی برای طی کردن مسیر کارآفرین کافی نیست. یک کارآفرین نیاز دارد که عادت‌های ویژه‌ای را در خود ایجاد کرده و با کمک مربیان و سایر کارآفرینان موفق این مسیر پر پیچ و خم را طی کند.

این کارآفرین ضمن اشاره به استفاده از 15 مربی در این دوره بیان کرد: یکی از امکانات جذاب طراحی شده در سامانه ارتباط مستمر با مربیان و منتورها است. به گونه‌ای که مربیان و کمک مربیان می‌توانند نظرات خود را به صورت صوتی، متنی، تصویری بر روی تمارین شرکت‌کنندگان اعمال کنند. جلسات پرسش و پاسخ و انتقال تجربه به صورت آنلاین برگزار شده و تمامی شرکت‌کنندگان به آرشیو جلسات به صورت ویدیویی دسترسی خواهند داشت.
 
اصفا در خصوص عدالت آموزشی در استارتپ آکادمی گفت: این روزها بسیاری از موسسان و علاقه‌مندان به مفاهیم استارتاپی که قصد راه‌اندازی یک کسب و کار مبتنی بر یک ایده نوآورانه را دارند، از اینکه تمام امکانات در تهران متمرکز است بسیار گله‌مند هستند. مربیان خوب، شتابدهنده‌های بزرگ، سرمایه و. .. همه و همه در تهران متمرکز هستند. ما تاثیر موقعیت جغرافیایی و محیط را در زمینه موفقیت یا شکست یک استارتاپ را منکر نمی‌شویم ولی با طراحی این سامانه و نقشه آنلاین فرصتی برابر را برای همه در راستای دسترسی به محتوا، نقشه، هدایتگری و مربیگری فراهم کردیم که امیدواریم گامی مهم در زمینه عدالت آموزشی باشد. 

وی بیان کرد: تاکنون 10 نماینده در 10 شهر جذب شده‌اند که در برگزاری این رویدادها به ما کمک خواهند کرد. چرا که یکی از اهداف ما شبکه‌سازی در شهرهای مختلف ایران است.

2000 خرده اقدام و استفاده از متد میکرو لرنینگ

داوود دهقان در خصوص استفاده از خرده اقدام‌ها در این دوره گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های این دوره، بحث خرده اقدام و میکرواکشن است ما فعالیت‌ها (اقدامات) را تا حدی خرد و شکسته‌ایم که طی یک روز قابل انجام باشدمعمولا زمان انجام  فعالیت‌های آموزشی و عملی این دوره بین 5 تا 120 دقیقه است که شرکت کننده به راحتی می‌تواند آن را انجام داده و مسیر کارآفرینی را براساس نقشه ارایه شده طی کند.

وی بیان کرد: علاوه بر این جهت افزایش بهره وری آموزشی از تکنیک‌های میکرولرنینگ، یادگیری در عمل و یادگیری گروهی استفاده شده است. استفاده از تکنیک‌های گیمیفیکیشن با هدف افزایش بهره‌وری آموزشی یکی دیگر از امکانات این دوره است.
 
دهقان گفت: این دوره حاصل برگزاری 5 دوره کارگاه با عنوان کارگاه کارآفرینی ناب است که طی دو سال گذشته در ایران برگزار شده است. 3 دوره حضوری و 2 دوره به صورت آنلاین. جالب است بدانید که در دوره آنلاین تاکنون بیش از 80 نفر از 31 شهر ایران شرکت داشته‌اند. این دوره خود همانند یک محصول به صورت دوره‌ای به روز می‌شود و ما تمام آموزه‌ها و نظرات کاربران را در زمینه محتوای مورد نیاز، شیوه برگزاری، هدایتگری و ویژگی‌های سامانه اعمال می‌کنیم. این بازبینی هر سه ماه یک‌بار صورت می‌گیرد و اکنون نسخه 2.4 در حال اجرا است.

استارتاپ آکادمی یک شتابدهنده آنلاین؟

موسس میلوژی و دکتر استارتاپ گفت: استارتاپ آکادمی یک شتابدهنده نیست ولی به واسطه ارایه یک نقشه گام به گام و برنامه‌ای 16 هفته‌ای منظم و دقیق، هدایتگری و سامانه نظارت بر پیشرفت اعضا، بروز بودن آموزش‌ها و بومی بودن آنها، بهره گیری از پتانسیل‌های مربیان ایرانی و بین‌المللی همچون یک نرم افزار شتابدهی عمل می‌کنیم.

وی افزود: بسیاری از شتابدهنده‌ها می‌توانند از این ابزار و چارچوب ما بهره مند بشوند و ما برنامه‌ای ویژه برای آنها داریم. 

مهدی علیپور در پایان یک جمع بندی از صحبت‌های ارائه شده کرد و گفت: نقشه گام به گام در استارتاپ آکادمی  شامل 7 فاز اساسی است که عبارت هستند از: 

فاز اعتبارسنجی خود
فاز ایده پروری
فاز اعتبارسنجی مشکل
فاز اعتبار سنجی راه حل
فاز اعتبارسنجی MVP
فاز همخوانی محصول و بازار
فاز رشد و توسعه

همچنین در کنار این فازها مهارت‌های زیر در فراگیران تقویت می‌شود.

مهارت خودشناسی
خلاقیت و نوآوری
اعتبار سنجی مسئله و راهکار
اعتبار سنجی MVP
مهارت های فنی مورد نیاز
تحقیقات کاربر و مصاحبه با مشتری
کار تیمی
مسایل حقوقی
برنامه ریزی و هدفگذاری
مدیریت چابک
ارائه به سرمایه‌گذار
بازاریابی دیجیتال
طراحی تجربه کاربری
طراحی بازیوار و ایجاد جذابیت برای کاربران

لازم به توضیح است علاقه‌مندان جهت شرکت در این دوره می‌توانند به سایت startupacademy.ir مراجعه کنند.

سومین دوره کارآفرینی ناب از 15 بهمن ماه آغاز خواهد شد. 
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کارآفرینی و استارتاپ