اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139711063429110586

رویداد AWIS-2019 با رویکرد مناطق آزاد در کیش برگزار شد

گزارش برگزاری رویداد AWIS2019 در جزیره زیبای کیش

کد: 139711063429110586

https://goo.gl/tvBuq1

، کیش , (اخبار رسمی): سمینار تجزیه و تحلیل اقتصاد جهان و ایران و ارائه استراتژی راهبردی مناطق آزاد با حضور کارشناسان خبره اقتصادی در سالن ابن سینای مرکز همایش‌های بین المللی خلیج فارس برگزار شد.

گزارش برگزاری رویداد AWIS2019 در جزیره زیبای کیش
گزارش برگزاری رویداد AWIS2019 در جزیره زیبای کیش

حضور پررنگ فعالان اقتصادی مناطق آزاد کشور نشان‌دهنده اهمیت برگزاری این چنین رویدادهایی است

رویداد awis-fz2019 رویدادی است اقتصادی، در این سمینار با تجزیه و تحلیل بلوک‌های مختلف اقتصادی مهم جهان و هم چنین تحلیل نوسانات بازارهای مختلف در ایران (ارزهای مختلف، نفت، بورس و مسکن) و بررسی بودجه سال آینده کشور و اثرات آن بر اقتصاد ایران، نهایتا سعی بر آن بود تا مدعوین بتوانند با ارائه راهکارهای عملی و با پیش بینی رفتار بازارهای بین‌المللی و بازار داخلی، کسب و کارو تجارت خود را به صورت بهینه مدیریت کنند.

هدف از برگزاری این سمینارارتقاء سطح آگاهی بخش خصوصی از شرایط اقتصاد ایران و جهان، آشنا کردن سرمایه گذاران و بارزگانان با شرایط اقتصاد جهان و ایران در سال 1398 به منظور تصمیم گیری‌های هوشمندانه، شناساندن فرصت‌های موجود و آتی در مناطق آزاد کشور، فراهم‌سازی بستر مناسب برای انتقال دانش و تجربیات مشارکت‌کنندگان با یکدیگر، ارائه راهکارهای علمی جهت استفاده از فرصت‌ها و ترسیم دورنمای سرمایه‌گذاری بود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد کیش؛ در ابتدای مراسم مهدی بهنام فر دبیر اجرایی سمینار ضمن قدردانی از حضور مدعوین به معرفی سخنرانان همایش پرداخت.

وی گفت: دکتر مرتضی ایمانی راد با گذراندن دوره‌های تخصصی خارج از کشور با سابقه‌ای حدودا سی ساله در حوزه اقتصاد و پس از تصدی پست‌های مهم مدیریتی امروز رئیس هیات مدیره موسسه مطالعات اقتصادی بامداد و عضو هیئت علمی دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری سازمان مدیریت صنعتی کشور است.

بهنام‌فر افزود: دکتر سیامک قاسمی نیز از تحلیلگران برجسته اقتصاد کلان و بین‌الملل، مدرس دانشگاه و مدیر عامل موسسه مطالعات اقتصادی بامداد است. او علاوه بر فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی تاکنون سخنرانی های متعددی را در سمینارها و همایش‌های مختلف در کارنامه کاری خود دارد. 

در ادامه سمینار دکتر ایمانی راد و دکتر قاسمی سخنرانان همایش، موارد مورد بحث خود را به سه بخش اقتصاد جهانی، اقتصاد ایران و استراتژی کاربردی مناطق آزاد مورد بررسی و تحلیل قرار دادند. در بخش اقتصاد جهانی با توجه به اهمیت اقتصاد جهانی بر بازارهای داخل کشور و لزوم داشتن تحلیل مناسب برای پیش بینی این اثرات با بررسی متغییرهای شاخص اقتصاد جهانی موضوعاتی نظیر: بررسی اقتصاد ایالات متحده امریکا و اتحادیه اروپا، بررسی و تحلیل بازارهای مالی و پولی بین المللی، بررسی و تحلیل کشش تقاضای کل در سطح جهان برای کالاهای پایه، بررسی اقتصاد کشورهای brics  و سایر موارد دیگر مورد توجه قرار گرفت.

در بخش دوم اقتصاد ایران با پیش بینی اثرات متغیرهای اقتصاد جهانی بر بازارهای مختلف داخل کشور مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت که شامل بازار مسکن، بازار سرمایه، بازار طلا، روند قیمت بازار ارز، نرخ رشد اقتصادی کشور، با نگاهی به بودجه کل کشور در سال جاری و پیش بینی سال 98 و سایر متغییرهای مهم اقتصاد ایران مطرح شد.

در بخش سوم این سمینار نیز مسائل مربوط به استراتژی‌های کاربردی مناطق آزاد کشور و مزایای مناطق آزاد تجاری توسط کارشناسان اقتصادی مطرح شد. توجه به ماده یک چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری صنعتی که فرصت های بسیار خوبی برای بخش خصوصی در این مناطق فراهم آورده است، مزیت های معافیت از مالیات، ورود اتباع خارجه بدون ویزا، ثبت شرکت‌های خارجی با مالکیت صد در صد و ... از موارد مطرح شده در این سمینار بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه بین المللی روتا

خدمات کلاس تجاری به صنعت گران ، فعالان اقتصادی و مدیران اقتصادی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

جشنواره، نمایشگاه و همایش