اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971108343499721

ارزیابی هفتگی سایت کیتکو از انتظارات سرمایه‌گذاران بازار طلا

کد: 13971108343499721

https://goo.gl/pUCq33

، تهران , (اخبار رسمی): براساس گزارش ایران بورس انلاین از ارزیابی هفتگی سایت کیتکو (Kitco News) اکثریت سرمایه‌گذاران خرد و فعالان حرفه‌ای بازار پیش‌بینی می‌کنند که قیمت اونس طلا سیر صعودی خواهد داشت. این ارزیابی پیش از صعود قیمت اونس طلا به بالای ۱۳۰۰ دلار و بازگشایی موقت دولت آمریکا تهیه شده است.

ارزیابی هفتگی سایت کیتکو از انتظارات سرمایه‌گذاران بازار طلا
ارزیابی هفتگی سایت کیتکو از انتظارات سرمایه‌گذاران بازار طلا

بر اساس گزارش ایران بورس انلاین از ارزیابی هفتگی سایت کیتکو (Kitco News) اکثریت سرمایه‌گذاران خرد و فعالین حرفه‌ای بازار پیش‌بینی می‌کنند که قیمت اونس طلا سیر صعودی خواهد داشت. این ارزیابی پیش از صعود قیمت اونس طلا به بالای ۱۳۰۰ دلار و بازگشایی موقت دولت آمریکا تهیه شده است.

تحلیلگران و معامله گران حرفه‌ای بازار معتقدند که عدم اعتمادها نسبت به آینده سیاسی جهان و همچنین توقف سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو آمریکا موجب افزایش قیمت اونس طلا خواهند شد. این هفته نشست فدرال رزرو آمریکا برگزار خواهد شد.

این هفته ۱۸ فعال حرفه‌ای در ارزیابی کیتکو شرکت کرده‌اند. ۷۲ درصد پیش‌بینی می‌کنند که روند طلا صعودی خواهد بود. ۶ درصد پیش‌بینی می‌کنند که قیمت اونس طلا کاهش خواهد یافت و ۲۲ درصد دیگر هم پیش‌بینی می‌کنند که بازار بدون روند خواهد بود. در همین حال ۲۶۶ سرمایه‌گذار خرد هم در نظرسنجی آنلاین شرکت کرده‌اند. ۴۷ درصد طرفدار روند صعودی، ۲۹ درصد طرفدار روند نزولی و ۲۴ درصد هم طرفدار روند خنثی هستند.

در ارزیابی هفته گذشته کیتکو فعالین حرفه‌ای بازار نسبت به روند اونس طلا شک و تردید داشتند. با این حال ۵۸ درصد سرمایه‌گذاران خرد پیش‌بینی می‌کردند که قیمت طلا افزایش خواهد یافت. قیمت اونس طلا بعد از سقوط به ۱۲۷۷ دلار توانست هفته را در بالای ۱۳۰۰ دلار به پایان برساند.

نظرات فعالان حرفه‌ای بازار طلا

ریچارد بیکر (Richard Baker) سردبیر خبرنامه Eureka Miner Report
“من فکر می‌کنم که هفته پیش رو تکلیف طلا مشخص خواهد شد. از ابتدای ماه دسامبر قیمت اونس طلا دو بار تلاش کرده تا از مقاومت ۱۳۰۰ دلاری عبور کند، اما موفق نبود و در زیر این نرخ رُند نوسان می‌کرد. احتمال اینکه این هفته اوج ۱۳۰۰ دلاری شکسته شود و قیمت اونس طلا در نیمه اول سال ۲۰۱۹ به محدوده بالای ۱۳۸۰ دلار برسد، جدی است.»

کولین سیزینسکی (Colin Cieszynski) استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت سرمایه SIA
«به نظر من روند این هفته اونس طلا صعودی خواهد بود. نشست فدرال رزرو آمریکا، ادامه انتشار گزارش‌های درآمدی شرکت‌ها، مذاکرات تجاری آمریکا و چین و تعطیلی دولت آمریکا می‌توانند نوسان شدیدی در بازار به راه بیندازند، که در نهایت موجب افزایش تقاضا برای طلا خواهند شد.»

پیتر هاگ (Peter Hug) مدیر معاملات جهانی فلزات در کیتکو
»من انتظار دارم که قیمت اونس طلا دوباره به ۱۳۰۰ دلار برخورد کند.»

اوله هانسن (Ole Hansen) سرپرست تیم استراتژی کالاهای اساسی در Saxo Bank
این فعال حرفه‌ای بازار گفته است که روند این هفته اونس طلای جهانی صعودی خواهد بود، چون‌که ریسک‌های سیاسی و اقتصادی زیادی در پیش داریم، که می‌توانند قیمت اونس طلای جهانی را به بالای ۱۳۰۰ دلار برسانند. “اگر نگرانی‌ها در رابطه با چشم‌انداز اقتصاد جهانی تشدید شود، قیمت اونس طلا می‌تواند به راحتی از ۱۳۰۰ دلار عبور کند. «هانسن در ادامه افزوده است که بازار سهام آمریکا در ماه گذشته به طور قابل‌توجهی بهبود یافته است، اما در همین حال بازار طلا توانسته موقعیت خود را حفظ کند. “من فکر نمی‌کنم که سرمایه‌گذاران به قابلیت حافظ ارزش بودن طلا بی‌توجهی کنند.»

جورج گرو (George Gero) مدیر شرکت مدیریت سرمایه RBC
این فعال حرفه‌ای بازار پیش‌بینی می‌کند که با تشدید نگرانی‌ها از آینده رشد اقتصاد جهانی، افزایش قیمت اونس طلا هم شتاب بگیرد. روز جمعه قیمت طلا در واکنش به نگرانی‌ها از شرایط سیاسی آمریکا، بدبینی‌ها به آینده اقتصادی ناحیه یورو و مذاکرات تجاری تقویت شد.

شارلی ندوس (Charlie Nedoss) استراتژیست ارشد بازار در LaSalle Futures Group
ندوس انتظار دارد که قیمت اونس طلا به اوج جدیدی برسد. در قرارداد های آتی اونس طلا (تحویل ماه آوریل)، میانگین متحرک ۱۰ روز در اطراف ۱۲۹۳ دلار قرار دارد و میانگین متحرک ۲۰ روز هم در ۱۲۹۳٫۸۰ دلار جای گرفته است. “بسته شدن قیمت در بالای ۱۲۹۴ دلار نشانه مثبتی برای بازار است.»

آدام باتن (Adam Button)
این فعال حرفه‌ای بازار هم پیش‌بینی می‌کند که قیمت اونس طلا افزایش خواهد یافت. او به تعطیلات سال نو چینی اشاره می‌کند که می‌تواند تقاضا برای خرید هدایا و جواهرات طلا را افزایش دهد.

دیوید مدن (David Madden) تحلیلگر ارشد بازار در CMC Markets
این فعال حرفه‌ای معتقد است که شانس شکست صعودی ۱۳۰۰ دلار بالاست. «از آنجایی که انتظار می‌رود فدرال رزرو مراحل افزایش نرخ بهره را متوقف کند، مانعی در برابر رالی صعودی اونس طلا دیده نمی‌شود.»

فواد رضاقزاده (Fawad Razagzada) تحلیلگر تکنیکال در City Index
او روند نزولی و میان‌مدت دلار آمریکا را عامل اصلی عبور قیمت اونس طلا از مقاومت ۱۳۰۰ دلار می‌داند. از نظر او فدرال رزرو آمریکا هم به سایر بانک‌های مرکزی جهانی پیوسته و سیاست‌های انقباضی را متوقف می‌کند.

شانس لوسک (Sean Lusk) مدیر شرکت Walsh Trading
لوسک به افزایش تقاضای فیزیکی طلا تأکید دارد و به همین دلیل انتظار افزایش قیمت اونس طلا را دارد. “تقاضای فصلی طلا مسئله مهمی برای من است. در ابتدای سال نو چین و روز ولنتاین تقاضای فیزیکی برای طلا افزایش می‌یابد.» او همچنین معتقد است که خبر ادامه خرید طلا توسط بانک مرکزی چین به سرمایه‌گذاران روحیه می‌دهد.

جیم وایکوف (Jim Wyckoff) تحلیلگر تکنیکال ارشد کیتکو
وایکوف انتظار دارد که بازار نوسانی و بدون روند باشد. از نظر او وضعیت تکنیکال اونس طلا هنوز صعودی نیست و نشانه‌های بازگشت نزولی از بین نرفته‌اند.

آدریان دی (Adrian Day) رئیس شرکت مدیریت دارایی آدریان دی
آدریان دی هم انتظار بازار بدون روند را دارد. «اخیراً قیمت اونس طلا به طور قابل‌توجهی افزایش یافته است، اما برخی رویدادها می‌توانند رالی صعودی طلا را متوقف کنند. اگر تعطیلی دولت آمریکا خاتمه یابد یا پیشرفتی در رابطه با مذاکرات تجاری آمریکا و چین مشاهده شود، قیمت اونس طلا می‌تواند کاهش یابد. علاوه بر این باید منتظر شکت قطعی مقاومت ۱۳۰۰ دلار ماند. به نظر من روند اونس طلا صعودی است، اما در هفته پیش رو احتمالاً شاهد نوسانات خنثی بازار خواهیم بود.»

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مشاوره مالی روشنگران

شرکت مشاوره مالی روشنگران عضو انجمن مشاوران مدیریت ایران و انجمن حسابداری ایران اولین مرکز ارائه دهنده خدمات مالی، دارای گواهینامه کیفیت، امنیت، رضایت. و ارائه دهنده ی خدمات مشاوره مالی، خدمات مالیاتی، مالی و حسابداری، بیمه تامین اجتماعی، ممیزی رعایت قوانین، حسابداری مدیریت، حسابرسی داخلی- عملیاتی برای بنگاه های اقتصادی و اشخاص حقیقی در کشور ایران می باشد. از دیگر خدمات شرکت مشاوره مالی روشنگران اعزام کارشناس مجرب حسابداری به شرکت شما می باشد. نیروی درخواستی مورد نیاز خود را با تکمیل اطلاعات مورد نیاز به ما اعلام نمایید تا در سریعترین زمان کارشناس مربوطه اعزام گردد. در حال حاضر این شرکت بعنوان یکی از مراکز مهم کشور، با بیش از ۱۰۰ کارمند متخصص در دفتر مرکزی و دوشعبه واقع در تهران و استان قم و یک مرکز خدمات آموزشی حسابداری و مدیریت به حدود بیش از ۴۰۰ مشتری خدمات ارائه می نماید. این شرکت در طی سال های گذشته با هدف استقرار و اشاعه فرهنگ حسابدهی، حسابخواهی و با فراهم آوردن شرایط رشد و بالندگی در جهت بهبود زندگی خود و دیگران در راستای افزایش ثروت و سود صاحبان سهام و مشتریان گام برداشته و با انجام تحقیق و پژوهش های متعدد در زمینه های مرتبط با حرفه، سهم بزرگی در ارتقاء سطح کیفیت دانش و آموزش مشاوره حسابداری و مدیریت و انتقال تجارب دارد. آدرس: تهران - تهران، میدان هفتم تیر، ابتدای بزرگراه مدرس شمال، بعد از خیابان زهره، پلاک ۶۵، ساختمان روشنگران، طبقه اول، واحد ۳ تلفن: 02142735000 فکس: 02142735000 وب سایت: http://roshangaran.ir ایمیل: [email protected]

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار