اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139711083436310704

انواع ورق لاستیکی و کاربردهای آنها در صنایع

کد: 139711083436310704

https://goo.gl/kHnB7W

، تهران , (اخبار رسمی): ورق لاستیک یا ورق لاستیک انواع مختلفی دارد که بسته به نوع کاربری مورد استفاده قرار می‌گیرند. هر کدام از انواع ورق لاستیک دارای مقاومت حرارتی، کششی و خاصیت‌های منحصر به فرد خود هستند. برای نمونه لاستیک EPDM بهترین مقاوم در برابر اسید و ترکیبات آب فاضلاب، لجن و روغن حیوانی است.

انواع ورق لاستیک
لاستیک نسوز ، ورق لاستیک ،لاستیک دیافراگم ،ورق لاستیک سیلیکون نسوز ، لاستیک ضد سایش،لاستیک اسفنجی

ورق لاستیک انواع مختلفی دارد که بسته به نوع کاربری مورد استفاده قرار می‌گیرند. هر کدام از انواع ورق لاستیک دارای مقاومت حرارتی، کششی و خاصیت‌های منحصر به فرد خود هستند

انواع ورق لاستیکی نسوز:

ورق لاستیکی نسوز انواع مختلفی دارد که از جمله آنها می‌توان موارد زیر را برشمرد.

لاستیک اسفنجی

لاستیک دیافراگم

ورق لاستیک  EPDM

ورق لاستیک NR  طبیعی

ورق لاستیک وایتون

ورق لاستیک نئوپرن

ورق  لاستیکی سیلیکون نسوز

ورق لاستیک SBR

لاستیک ضد سایش

ورق لاستیک بوتیل

لاستیک پلی استر

لاستیک کتان منجید دار

ورق نسوز لاستیک NBR 

در فروشگاه نسوزآوران آترا 

لاستیک اسفنجی و نوار درزگیر

نخ الیاف لاستیک اسفنجی (Sponge Rubber) مواد الاستومری بسیار انعطاف پذیر و قابل تنظیم است که برای محافظت و زیرسازی استفاده می‌شود.

لاستیک اسفنجی را می‌توان با چندین نوع تراکم: کم، متوسط و یا بالا بسته به نیاز خود طراحی کرد. لاستیک اسفنجی در طیف گسترده‌ای با توجه به محیط قابل انعطاف‌پذیر است. از جمله کارایی بالا برای استفاده در محیط‌هایی با دمای بالا همچنین این لاستیک قابلیت آب‌بندی بسیار خوبی دارد و می‌تواند در مقابل شوک مقاومت نشان دهد همچنین مقامت دمایی این لاستیک ۴۰- تا ۱۱۰+ درجه سانتی گراد است.

عمده کاربردهای عمومی این نوار درزگیر در آب‌‏بندی، لرزش‌گیری و درزگیری در خودرو، آب‌‏بندی در تابلوی برق، آب‌‏بندی و لرزش‌گیری در درب و پنجره است.

ورق لاستیک اسفنجی در بسیاری از لوله‌ها و محفظه‌ها برای کاهش اتلاف حرارتی، اتلاف سرما در مهندسی، شیمی، داروسازی، نساجی، متالورژی، کشتیرانی، وسایل نقلیه، الکترونیک، و سایر صنایع استفاده می‌شود. این محصول همچنین قابل تبدیل به کاور فرمان یا محافظ برای تجهیزات تناسب اندام، تجهیزات پزشکی و نیازهای روزانه است.

لاستیک اسفنجی بخوبی در انواع محیط‌های کاری که دارای صدا و لرزش زیاد است قابل استفاده هستند و خاصیت خود را از دست نمی‌دهند. این محصول در فروشگاه نسوزآوران آترا قابل عرضه است.

لاستیک دیافراگم

لاستیک دیافراگم (Diaphragm Rubber Sheet) با استفاده از دیافراگرام تقویت شده در ابعاد و قطرهای مختلف ساخته می‌شود.

لاستیک دیافراگم مقاوت بسیار بالایی در برابر فشار و حرارت دارند و می‌توانند تا ۱۰۰ درجه سانتی گراد را تحمل کنند.

رول‌های دیافراگم اجازه می‌دهد فشار فقط روی سطح سازه باشد.

لاستیک دیافراگم، دیافراگم، واشر دیافراگم، لاستیک، ورق‌های لاستیک و واشرهای دیافراگم ایده‌آل برای خودروسازی.

ورق لاستیک دیافراگم در صنایعی که نیاز به کارایی بالا در محیط‌های خشن با حرارت بالا مانند صنایع هوا فضا، خودرو سازی، پزشکی و ساخت مواد غدایی و آب استفاده می‌شوند.

نسوزآوران آترا یکی از بزرگترین واردکنندگان این لاستیک‌های دیافراگم در کشور است و آن را در ابعاد و قطر و رنگ‌های مختلف عرضه می‌کند.

لاستیک وایتون

ورق لاستیک وایتون (Viton Rubber Sheet) بهترین لاستیک مقاومت در برابر ازن، اکسیژن، آتش و گرما است. هنگام استفاده در محیط‌های گازی، پایین‌ترین احتمال نشت گاز را دارد. مناسب برای استفاده با KETONE و حلال لاک نیست.

لاستیک وایتون کاربرد فراوانی در انواع صنایع از جمله صنعت هوا فضا، خودروسازی، لوازم خانگی، شیمیایی و محیط‌هایی با گرما و خورندگی بالا دارد.

مقاومت دمایی این لاستیک از ۲۰- الی ۲۵۰+ درجه سانتی‌گراد است.

لاستیک وایتون در ضخامت ۱ الی ۱۰ میلی‌متر به صورت رول، در عرض‌های ۱ – ۱٫۲ و ۱٫۵ متر و از ضخامت ۱۰ الی ۵۰ میلی‌متر به صورت ورق در ابعاد ۱×۲ در فروشگاه نسوزآوزان آترا قابل عرضه است.

لاستیک EPDM یا لاستیک ضد اسید

لاستیک اتیلن پروپیلن دی ان مونومر EPDM . ورق لاستیک EPDM به علت مقاومت بالا در برابر ازون و نور خورشید و شرایط سخت جوی انتخاب ایده آلی برای مصارف خارجی و در تماس با هوا است.

ای پی دی ام (EPDM Rubber Sheet) دارای ویژگی‌های خاصی است که در ذیل مواردی از آن ارائه می‌شود:

خواص لاستیک epdm یا لاستیک ضد اسید:

بهترین مقاوم در برابر اسید و ترکیبات آب فاضلاب، لجن، روغن حیوانی و گایه، سایش و Ketone، بهترین عایق در جذب پایین آب و دارای بهترین مقاومت در برابر ازن، اکسیژن و زنگ‌زدگی است. برای هیدروکربن چرب و معطر مواد نفتی و بنزین گزینه مناسبی نیست.

مقاومت دمایی این لاستیک epdm از ۵۷- الی ۱۲۱+ درجه سانتی‌گراد است. این محصول در فروشگاه نسوزآوران آترا قابل عرضه است.

لاستیک پلی استر

لاستیک پلی استر (Polyester Rubber) انتخاب فیبر و پارچه برای بسیاری از صنایع است. می‌توان آن را در طیف گسترده‌ای از اهداف مفید برای تولید قطعات مختلف استفاده کرد.

 از معروف‌ترین لاستیک‌ها بخاطر مقاومت در برابر کشش و سایش است. از مهمترین ویژگی‌های این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مقاومت در برابر حرارت ( تا ۱۲۰ درجه سانتیگراد )، انتقال حرارتی بسیار کم، عایق جریان الکتریسیته، مقاومت و حفظ ساختار در دماهای زیر صفر (تا منفی ۵۰ درجه سانتی‌گراد)، مقاومت در برابر اشعه‌های مخرب مثل فرابنفش، مقاومت در برابر کشش و سایش، تحمل فشار تا ۶۴۹۰ (پی اس آی) و ده‌ها ویژگی دیگر که سبب می‌شود تا این محصول، پر مصرف‌ترین لاستیک صنعتی لقب بگیرد.

کاربردهای  لاستیک پلی استر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده در بازوهای مکانیکی در سیالات پر فشار و لنت‌های لاستیکی

در بسته‌بندی ایزوله جعبه سیاه هواپیما

جهت تولید انواع واشر آب بندی

لاستیک پلی استر مناسب برای تولید قطعات لاستیکی پر فشار

لاستیک پلی استر برای تولید پنل‌های تهویه

مورد استفاده جهت لوله‌کشی پر فشار

ورق لاستیک پلی استر به طور کلی در ورق‌های پلی استر و ورق‌های پلاستیکی به کار می‌رود. این محصول مقاومت خوبی در برابر حرارت (۵۵- تا ۱۰۰+) , پارگی و فشار(۵۰۰ تا ۶۰۰۰ psi) از خود نشان می‌دهد. 

لاستیک ضد سایش

لاستیک ضد سایش (anti abrasion Rubber) از مرغوب ترین لاستیک ها برای عملکرد ضد سایش و ضد خوردگی ساخته می‌شود. لاستیک ضد سایش با توجه به رنگ و ابعاد می‌توانند از ۳۰- تا ۷۵+ درجه سانتی‌گراد دما را تحمل کنند و خاصیت خود را از دست ندهند.

همچنین این ورق دارای مقاوت  mm3 120 در برابر سایش است. ورق لاستیک ضد سایش بهترین گزینه برای قسمت هایی از ماشین آلات صنعتی که در معرض سایش زیاد قرار دارد مانند تسمه‌های کشنده، لیبل زنی وکیوم و… است.

این نوع ورق برای کاربردهایی که مقاومت الکتریکی تا حد ۴۷ کیلو ولت را نیاز دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لاستیک منجید دار

لاستیک منجید دار (Cotton Rubber) به دلیل وجود نخ کتان از مقاومت پارگی بسیار مطلوبی برخوردار است. تعداد لایه‌های نخ بستگی به نیاز مشتری دارد و بیشتر در تهیه واشرهای آب‌بندی استفاده می‌شود.

مشخصات لاستیک منجید دار:

ضخامت: ۲ الی۱۰ میلیمتر

مقاومت کششی:  mpa 3.5

سختی: shore A 5 ±۶۵

تولید انواع ورق‌های لاستیکی منجید دار

ورق لاستیک نئوپرن

ورق لاستیک نئوپرن (Neoprene Rubber Sheet) ضد اشتعال و بهترین نوع لاستیک مقاوم در برابر اسید، ازن، اکسیژن و انواع روغن حیوانی و گیاهی است. نئوپرن برای هیدروربن چرب و معطر و KETONE مناسب نیست. مقاومت دمایی این لاستیک از ۴۰- الی ۱۲۱+ درجه سانتیگراد است.

مقاومت جوی عالی از بارزترین خصوصیت لاستیک نئوپرن است.

لاستیک نئوپرن در برابر روغن، اسیدها و بازها مقاومت نسبتاً خوبی دارد. مقاومت محیطی و استحکام کششی آن در حد مطلوبی است.

چسبندگی عالی به الیاف و فلزات از عمده خصوصیت دیگر این لاستیک است که در ساخت ضربه گیرهای پل‌ها، ضربه گیر بنادر و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. روکش لوله‌های میعانات نفتی و گازی به دلیل مقاومت در برابر آفتاب و شرایط جوی و اوزون از دیگر کاربردهای این لاستیک است. تنها نقطه ضعف این لاستیک قیمت بالا نسبت به سایر پلیمرهای لاستیکی است.

کاربرد لاستیک نئوپرن:

در ساخت چسب‌ها، آب بندی کردن و درزگیرها مانند درزگیر لپ تاپ‌ها، محافظ‌های موبایل و آی پد و ریموت کنترل، لباس‌های ضد آب و غواصی، لوله‌های لاستیکی و شیلنگ‌ها، قطعات در تماس با روغن، تسمه، واشر پایه‌های قابل انعطاف، قطعات خواص اتومبیل، کمربند ایمنی، صندلی برای وسایل حمل و نقل عمومی و روکش مبلمان، بسیاری از لوازم ورزشی و از لاتکس آن در ساخت کالاهایی مانند دستکش و بالون و … استفاده می‌شود. فروش و قیمت لاستیک نئوپرن  در فروشگاه نسوزآوران آترا در طول‌های مختلف قابل عرضه است.

لاستیک SBR

ورق لاستیک SBR اسـتایرن بـوتادیـن رابـر ورقی است (SBR Rubber Sheet) که در موارد عمومی استفاده می‌شود و قمیت مناسبی دارد.

از خصوصیات بارز آن حالت ارتجاعی و کشسانی، مقاوم در برابر سایش و انعطاف پذیری آن است. این پلیمر به عنوان پلیمر همه منظوره تعریف می‌شود که در دنیا بالاترین مصرف را نیز دارد و با توجه به اینکه بسیار ارزان است به عنوان ارزان‌ترین لاستیک از حجم تولید بالایی برخوردار است.

برخی دیگر از خواص ورق لاستیک SBR عبارت است از:

دارای مقاومت فرسایشی عالی است و با افزایش درصد سیس و وینیل بوتادین در آن مقاومت فرسایشی باز هم افزایش می‌یابد، مقاومت در برابر سایش، جهندگی خوب، انعطاف‌پذیری در دمای پایین، مقاومت در برابر ترک خوردگی، مقاومت در برابر حرارت و مقاومت در برابر ضربه.

موارد مصرف این لاستیک در آب بندی آب و هوا روکش کابل و سیم، نوار نقاله، تایر اتومبیل، لوله و محصولات اسفنجی است. مصرف SBR جهت مواد نفتی، حلال، مواد هیدروکربن، ازن و UV توصیه نمی‌شود. مقاومت دمایی این لاستیک از ۴۰- الی ۱۰۰+ درجه سانتیگراد است.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هر یک از محصولات گفته شده می‌توانند به سایت فروشگاه نسوز آوران آترا مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه نسوز آوران آترا

نسوز آوران آترا از سال ۱۳۸۱ فعالیت خود را در زمینه تامین و تجهیز نیازمندیهای صنعت نفت ، گاز ، پتروشیمی و نیروگاهی آغاز کرد. این فروشگاه با توجه به توانمندی های خاص خود در بالا بردن کیفیت و پایین آوردن قیمت تمام شده محصول ، کسب رضایت مشتریان را جزو الگوهای اصلی خود قرار داده است. فروش انواع فرآورده های نسوز ، سیلیکون ، میکا ، فایبرگلاس ، نخ ، پارچه ،تفلون ، ورق ، واشر ، پتو و ...

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید