اطلاعات تماس
  • 091254*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139711213465310841

شبیه ساز پرواز چیست؟

کد: 139711213465310841

https://goo.gl/jkZzas

، تهران , (اخبار رسمی): شبیه ساز پرواز و یا همان Flight Simulator یک برنامه نرم افزاری دقیق و واقعی است که تجربه پرواز یک هواپیما را در نزدیک‌ترین شرایط ممکن شبیه سازی می‌کند.

شبیه ساز پرواز چیست؟ | فروشگاه هوانوردی آسمان
فروشگاه هوانوردی آسمان

برای یک دانشجوی رشته خلبانی ارتقا علم یکی از مهم‌ترین نکات در طول دوران آموزش است، استفاده از یک ابزار خوب و مناسب می‌تواند در ارتقا آن بسیار حائز اهمیت باشد

شبیه ساز سیستمی است که تلاش دارد تا تجربه پرواز یک هواپیما را به صورت واقعی در نزدیک‌ترین شرایط ممکن شبیه سازی نماید. انواع شبیه ساز پرواز از یک بازی ویدیویی تا اندازه واقعی یک کاکپیت هواپیما وجود داشته که بر روی پایه‌های هیدرولیکی قرار دارد و توسط یک کامپیوتر بسیار پیشرفته هدایت می‌شود .شبیه سازهای پرواز به صورت گسترده‌ای توسط صنعت هوانوردی و امور نظامی برای آموزش خلبان‌ها بازسازی سوانح پروازی و یا حتی برای پیشرفت و بهینه‌سازی هواپیماهای موجود به کار گرفته می‌شود. 

به دلیل اینکه آموزش با هواپیماهای واقعی برای شروع کار بسیار هزینه‌بر و پرخطر بوده از همان ابتدا روش‌های مختلفی به وجود آمد تا یک خلبان بتواند هدایت یک هواپیما را بدون برخاستن از روی زمین تحت شرایط مختل جوی و یا اشکالات مختلف جوی و یا اشکالات مختلف فنی بر عهده گیرد.

یکی از نمونه‌های اولین سیمیلاتورها در سال 1910 طراحی شد از یک بشکه که بر روی یک تسمه گرد قرار داشت تشکیل شده بود. از دستگاه‌های الکتروماتیکی برای این هدف به کار گرقته شد (شناخته‌ترین آنها link trainer بود) که در سال 1930 بعضی از حرکت‌های مکانیکی را شبیه سازی می‌کرد. ولی این دستگاه پس از مدتی پیشرفته‌تر شده شامل نشان دهنده‌ها نیز شد که در طول جنگ دوم جهانی و پس از آن توسط بعضی از کشورها به کار گرفته شد.

دستگاه آموزش ناوبری هوایی Celestial Navigation Trainer در سال 1941 شامل سازه‌ای عظیم به ارتفال 7/13 متر بود که می‌توانست تمامی خدمه یک بمب افکن را درون خود جای داده و آنها را برای انجام یک ماموریت شبانه آموزش دهد. در سال1940 کامپیوترهای لامپی و آنالوگ به کار گرفته شد. در سال 1948 کورتیس رایت شبیه ساز هواپیمای strato cruiser را به شرکت هواپیمایی پن آمریکن تحویل داد. این اولین شبیه ساز کاملی بود که به یک شرکت هواپیمایی تحویل می‌شود.

استفاده از کامپیوترهای دیجیتال برای شبیه سازی پرواز از دهه شصت میلادی آغاز شد. نسل جدید شبیه ساز singer شامل کاکپیتی بود که درون یک محفظه فلزی قرار داشت و فقط سه درجه حرکت در جهات مختلف داشت ولی این دستگاه در سال 1964 پیشرفت کرده و حرکت آن به 10 درجه در جهات مختلف افزایش یافت.

در سال 1969 شبیه سازهای مخصوص شرکت‌های هواپیمایی به کار گرفته شد که بازوهای هیدرولیکی حرکت شبیه ساز را در طول محورهای مختلف هدایت می‌کردند و شبیه سازها با حرکت در طول شش محور به کار گرفته شدند.

در سال 1977 شبیه سازهای شرکت‌های هواپیما مجهز به کامپیوترهایی شدند که در درون کاکپیت قرار می‌گرفتند و هدایت شبیه ساز توسط معلم پرواز از درون شبیه ساز امکان‌پذیر بود.

در طی این دوران زاویه دید خدمه تحت آموزش فقط در حد 28 درجه محدود میشد.اما از سال 1980 به بعد در کیفیت دید پروازی تغییرات بسیاری رخ داد که نمونه شناخته شده آن سیمیلاتور پروازی مایکروسافت است از سال 2000 به بعد مایکروسافت و بعضی از دیگر شرکت‌های کامپیوتری اقدام به ساخت شبیه ساز برای کامپیوترهای خانگی زدند که از موفق‌ترین آنها شبیه ساز FS2002 و FS2004 و FSX بوده که نسخه ی FSX از بقیه نسخه‌ها کامل‌تر و جذاب‌تر بوده و قاعدتا سیستم بالاتری را نیاز دارد ولی اگر سیستم کامپیوتر سیستم معمولی است می‌توان از FS2004 استفاده کرد. این سیمیلاتورها مربوط به شرکت مایکروسافت است. برخلاف تصور عامه از شبیه سازهای پرواز کمتر برای آموزش پرواز هواپیماها استفاده می‌شود و بیشتر برای آشنایی خدمه پرواز در به کارگیری هواپیما و سیستم‌های آن در وضعیت معمولی و شرایط اضطراری استفاده می‌شود. 

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به فروشگاه خلبانی آسمان مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه هوانوردی آسمان

یک خرید عالی و فوق العاده به همراه یک ضمانت معتبر را با ما تجربه کنید. شبیه ساز پرواز و تمامی محصولات فروشگاه هوانوردی آسمان دارای ضمانت می باشند. فروشگاه هوانوردی آسمان در ۱۵ بهمن ماه سال ۱۳۸۴ به عنوان اولین و بزرگترین فروشگاه هوانوردی فعالیت خود را آغاز نمود.​

اطلاعات تماس
  • 091254*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی