اطلاعات تماس
  • 041355*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139711243475811028

بهترین مکمل‌های لاغری چه ترکیباتی دارند؟

کد: 139711243475811028

https://goo.gl/oKyX2Z

، تبریز , (اخبار رسمی): از آنجایی که کاهش وزن با استفاده از ورزش و رژیم غذایی زمان‌بر است، برخی افراد تمایل دارند از مکمل‍‌های لاغری استفاده کنند. در ادامه به معرفی ترکیبات اساسی مکمل‌های چربی سوز و تاثیرات هر یک از آنها پرداخته می‌شود.

بهترین مکمل های لاغری چه ترکیباتی دارند؟
بهترین مکمل‌های لاغری چه ترکیباتی دارند؟

چربی سوز ها دو نوع هستند:

  • چربی سوزهای حاوی محرک
  • چربی سوزهای بدون محرک

اکثر چربی‌سوزهای ترموژنیک حاوی محرک‌ها هستند که معمولا شامل کافئین هستند. چربی‌سوزهای کافئین‌دار برای افرادی مناسب هستند که انرژی کافی را برای انجام تمرینات شدید یا جلسات کاردیوی طولانی ندارند.

کافئین به چربی‌سوزی کمک می‌کند و باعث می‌شود که ورزشکاران بتوانند تمرینات بیشتری را به‌مدت طولانی‌تر در باشگاه‌ها و مسابقات انجام دهند. همچنین کافئین یک سرکوب‌کننده قوی اشتها است و برای افرادی که اشتهای شدید مانعی برای دستیابی به نتایج موردنظرشان است مفید است. به همین دلیل است که کافئین به یک ماده تشکیل‌دهنده متداول در مکمل‌های چربی‌سوز تبدیل شده است. با این حال کافئین تنها ماده تشکیل‌دهنده چربی‌سوزها نیست؛ ضمنا کافئین در ترکیب با برخی مواد دیگر، موثرتر نیز خواهد شد.

برای روشن شدن مطلب باید گفته شود که هرچه مواد تشکیل دهنده یک چربی سوز بیشتر باشد، لزوما آن مکمل گزینه بهتری نیست! به ویژه اگر شخص اطلاعات چندانی درباره مکمل‌های لاغری ندارد، مواد تشکیل دهنده ضروری زیر را باید به خاطر سپرد تا انتخاب بهتری داشت:

  1. چای سبز: ثابت شده است که چای سبز و عصاره‌های آن فعالیت چربی‌سوزی ترموژنیک بدن را فعال می‌کنند. بر اساس مطالعاتی که نتیجه آن در مجله تغذیه بالینی آمریکا منتشر شد، مردانی که ماده تشکیل‌دهنده فعال در چای سبز (کاتچین‌ها) را مصرف کردند، ناحیه کل چربی، دور کمر و ناحیه چربی زیرجلدی‌شان را به‌طور قابل‌توجهی کاهش دادند. بهتر است بدانید مصرف این ماده با کافئین، آن را موثرتر نیز می‌سازد.
  2. ال‌کارنیتین: این آمینواسید عاری از محرک، دهه‌هاست که به سلاح مخفی بدنسازان تبدیل شده است. مصرف این ماده به‌همراه غذا و به میزان یک الی دوبار در روز می‌تواند به بدن‌تان کمک کند تا چربی‌های ذخیره‌شده را به انرژی تبدیل نموده و بدن شما را باریک‌تر و عضلانی‌تر سازد. ال‌کارنیتین، این کار را به‌وسیله تجزیه اسیدهای چرب انجام می‌دهد تا بدن بتواند از آنها به‌عنوان سوخت استفاده کند. بر اساس مطالعات انجام شده، ال‌کارنیتین به ریکاوری پس از تمرین،کاهش آسیب عضلانی و حتی کاهش درد عضلانی پس از تمرین کمک می‌کند.
  3. CLA: اسید لینولئیک مزدوج یا CLA، یک اسید چرب طبیعی می‌باشد. با وجود آنکه CLA یک چربی است اما مطالعات نشان می‌دهند که مصرف روزانه آن به میزان ۱٫۴ تا ۳ گرم می‌تواند به کاهش چربی در کل بدن منجر شود. همچنین CLA می‌تواند به شما کمک کند تا عضلات‌تان را در طول دوره‌های کاهش وزن حفظ کنید. به یاد داشته باشید که حفظ عضله، مهم‌ترین عامل در موفقیت طولانی‌مدت شماست.
  4. یوهیمبین: این ماده از پوست درخت یوهیمبه به دست می آید و یک محرک متداول در چربی‌سوزهاست. در یک مطالعه جنجالی مشخص شد که مصرف آن در مقایسه با دارونما، نتایج بسیار بهتری را در کاهش چربی در میان بازیکنان حرفه ای فوتبال به دنبال دارد. با اینحال باید مطالعات بیشتری در این زمینه انجام شود و البته یوهیمبین برای همه افراد مناسب نیست! اگر شما با اضطراب دست و پنجه نرم می کنید و یا حساسیت بالایی نسبت به محرک ها دارید، بهتر است در مصرف آن احتیاط کنید. برخی افراد با مصرف یوهیمبین، دچار عصبانیت شدید یا اضطراب می‌شوند.
  5. گارسینیا کامبوجیا: این عصاره بدون کافئین میوه های اسیدی در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده است. تا زمانی که از آن به درستی استفاده کنید، توانایی بسیاری در کنترل اشتهای شما خواهد داشت.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت بتا دارو به آدرس www.betadarou.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بتادارو

بتادارو به عنوان اولین داروخانه اینترنتی شمال غرب کشور، فعالیت خود را از اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ آغاز نموده است. این مجموعه مفتخر است که با دارا بودن مجوز رسمی از سازمان غذا و دارو، امکان خرید محصولات داروخانه را به شیوه ای نوین، آسان و مطمئن فراهم نموده است.

اطلاعات تماس
  • 041355*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان