اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139711263478811099

معرفی باهوش‌ترین افراد سال 2018

کد: 139711263478811099

https://goo.gl/a4JNad

، همدان , (اخبار رسمی): در یکی دیگر از تاپ تن‌های سلسله به معرف باهوش‌ترین افراد سال 2018 در دنیا به لحاظ معیار iq پرداخته شده است.

معرفی باهوش ترین افراد سال 2018
معرفی باهوش‌ترین افراد سال 2018

در این مقاله به معرفی افراد باهوش و به اصطلاح با IQ بالا پرداخته می‌شود

عموما، اینطور جا افتاده که هوش و استعداد، یک هدیه الهی است نه یک مهارت اکتسابی. البته به خود آن فرد بستگی دارد که قدردان استعدادی که خدا به او داده است، باشد.

البته نبوغ ذاتی بعضی از افراد انکارناپذیر است، افرادی هستند که با استعداد ذاتی خود می‌توانند مسائل پیچیده را خیلی راحت و آسان حل کنند. سلسله در این مقاله به معرفی باهوش‌ترین افراد سال ۲۰۱۸ پرداخته شده است. 

۱۰ :  استفان هاوکینگ

دانشمند بریتانیایی، استیون هاوکینگ، با آی کیو ۱۶۰، دانشمندی که کم‌تر کسی است که اسم او را نشنیده باشد و او را نشناسد. او هزارن بار ثابت کرد که علی‌رغم بیماری شدید ژنتیکی و جسمی‌اش، یکی از باهوش‌ترین افرادی است که بیشترین خدمت را به علم نجوم و کیهان‌شناسی کرده است. با وجود اینکه استیون دارای آی کیو بسیار بالایی است، اما در بین ۱۰ افراد برتر این لیست، پایین‌ترین رتبه را دارد. استیون هافکینگ در سال ۲۰۱۸ فوت کرد.

 ۹: جودیت پولگار

جودیت پولگار، به عنوان بهترین بازیکن زن، در تاریخ شطرنج شناخته می‌شود. او در مجارستان در سال ۱۹۷۶ متولد شد و به لطف پدرش، از زمان کودکی شروع به تمرین شطرنج کرد. جودیت حتی گری کاسپاروف (بزرگترین شطرنج باز جهان) را هم شکست داد، و در سن پانزده سالگی عنوان استاد بزرگی شطرنج را از آن خود کرد. اما پولگار تنها یک استاد شطرنج نیست بلکه او یک نابغه بی چون و چرا با ضریب ثبت آی کیو ۱۷۰ است.

۸: آندرو ویلز

نفر بعدی در فهرست باهوش‌ترین افراد سال ۲۰۱۸، آندرو ویلز است، ریاضیدان انگلیسی که در سال ۱۹۵۳ چشم به جهان گشود. ویلز، زمانی که در سال ۱۹۹۳، آخرین فرضیه فرما را به اثبات رساند، به شهرت جهانی رسید. اگر چه نمونه اول این اثبات با شکست مواجه شد، اما بعدها توسط شخص خود ویلز، با موفقیت اصلاح شد. قابل توجه اینکه، آی کیو ویلز ۱۷۰ است.

۷: پل گاردنر آلن

نفر چهارم در لیست نابغه‌ترین افراد سال ۲۰۱۸ سلسله پل گاردنر آلن، یک صنعتگر آمریکایی، سرمایه‌گذار و مدافع حقوق بشر، است. او شرکت مایکروسافت را همراه با بیل گیتس پایه‌گذاری کرد. علاوه بر این، خالی از لطف نیست که گفته شود آلن مانند دو فرد قبل در این لیست، آی کیو او ۱۷۰ است. در سال ۲۰۰۳ تخمین زده شد که پل گاردنر آلن، پنجاه و سومین فرد ثروتمند در جهان به ارزش ۱۵ میلیارد دلار شود.

۶: مگنوس کارلسن

نفر بعدی در فهرست باهوش‌ترین افراد سال ۲۰۱۸، یکی دیگر از استاد بزرگ‌های شطرنج است. مگنوس کارلسن در سال ۱۹۹۰، در نروژ، به دنیا آمد و او، قهرمان کنونی شطرنج جهان است. علاوه بر اینکه او در کودکی یک کودک نابغه بود، در دوران کودکی، به مقام دوم جوان‌ترین قهرمان شطرنج جهان در تاریخ، پس از گری کسپاروف، شد. او همچنین به عنوان نابغه شطرنج هم شناخته شده است. اگرچه علاقه‌ای به دانستن آی کیو خویش نداشت و حتی متنفر بود کسی نابغه صدایش بزند، اما در آخر معلوم شد که آی کیو اش، ۱۸۶ است.

۵: گری کاسپاروف:

Smartest People 2018 : Gary Kasparov

همان‌طور که پیش‌تر به ایم کاسپاروف اشاره کرد، گری کاسپاروف یک استاد بزرگ شطرنج، با ملیتی روسی-کرواسیایی و همچنین قهرمان سابق شطرنج جهان است. او کسی است که اغلب مردم او را بزرگترین بازیکن شطرنج در تمام ادوار تاریخ می‌دانند. مگنوس کارسن تنها کسی بود که در سال ۲۰۱۳، از او پیشی گرفت. علاوه بر آی کیو بالای ۱۹۰ اش، همچنین او را به عنوان استاد بزرگ شطرنج نیز می‌شناسند. گری توانست در سال ۲۰۰۳، ماشینی که قادر بود سه میلیون حرکت در ثانیه را محاسبه کند، شکست دهد.

 ۴: کیم ون یونگ

کیم ون یونگ، یک کره‌ای است که در سال ۱۹۶۲ به دنیا آمد. او در کودکی شهرت خود را به عنوان نابغه‌ترین کودک جهان به دست آورد. به این صورت که قادر بود از سنین سه سالگی، ژاپنی، کره‌ای، آلمانی و انگلیسی را بخواند. او به خاطر آی کیو فوق العاده‌اش با امتیاز ۲۱۰ به عنوان یکی از باهوش‌ترین افراد سال ۲۰۱۸ در نظر گرفته می‌شود. علاوه بر این، در سن سه سالگی در کلاس‌های فیزیک دانشگاه Hanyang شرکت می‌کرد، و بعدها، در سن ۷ سالگی، ایالات متحده او را به همکاری با ناسا دعوت کرد.

۳: کریستوفر هیرتا

Top 10 Smartest People 2018: Christopher Hirata

کریستوفر هیرتا یک فیزیکدان آمریکایی است که در سال ۱۹۸۲ متولد شد. او همچنین جزء «کودکان نابغه» شناخته می‌شود. کریستوفر از سن شانزده سالگی، برای ناسا در ماموریت خود برای کاوش مریخ، کار می‌کند. او دکترای خود را در سن ۲۲ سالگی از دانشگاه پرینستون گرفت. آی کیو او ۲۲۵ است که فوق‌العاده به نظر می‌رسد. او در حال حاظر مشغول تدریس علوم فیزیک در دانشگاه CIT(California Institute of Technology/موسسه فناوری کالیفرنیا) است.

۲: ترنس تائو

ترنس تائو، ریاضیدان استرالیایی، در سال ۱۹۷۵ متولد شد. او در حال حاضر، یکی از باهوش‌ترین افراد سال ۲۰۱۸، با آی کیو باورنکردنی ۲۳۰ است. او دکترای خود را در سن بیست سالگی از دانشگاه پرینستون گرفت و در سن بیست و چهار سالگی به عنوان جوان ترین پروفسور به UCLA پیوست. در حال حاضر او در تجزیه و تحلیل هارمونیک، معادلات دیفرانسیل با مشتقات جزئی، ترکیبی افزودنی، تئوری ماتریس تصادفی، تحلیل نظریه شماره و … کار می‌کند.

۱: گریگوری پرلمن

برای جمع بندی فهرست ۱۰ تا از باهوش‌ترین افراد سال ۲۰۱۸، بیاید به گریگوری پرلمن بپردازد. پرلمن یک ریاضیدان بسیار متشخص است که در سال ۱۹۶۶ در اتحاد جماهیر شوروی متولد شد. او اکنون باهوش ترین انسانی است که زمین تا کنون به خودش دیده. آی کیو باورنکردی او، ۲۳۸ است و بخصوص، خدمت بزرگ او به جهان با اثبات استلال تورسون در مورد هندسه‌سازی، که سرانجام امکان حل معادله معروف Poincaré که در سال ۱۹۰۴ پیشنهاد شد را فراهم کرد و به عنوان یکی از مهم‌ترین و دشوارترین فرضیه‌های ریاضی در نظر گرفته شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تاپ 10 سلسله

سلسله به معرفی بهترین ها در هر زمینه ای در زبان فارسی میپردازد. سلسله اولین و بزرگترین تاپ تن ایرانی میباشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار