اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139712133532911099

۱۰ اشتباه رایج در خرید لپ تاپ

کد: 139712133532911099

https://goo.gl/Nbf9Mi

، همدان , (اخبار رسمی): از آنجا که مبلغ زیادی برای خرید لپتاپ باید هزینه کرد پس اشتباه در خرید لپ تاپ واقعا غیر قابل قبول است. ممکن است ظاهر فریبنده یک مدل چشم را در همان لحظه اول بگیرد و دیگر به حجم سی پی یو و یا کاری که قرار است از لپتاپ کشیده شود توجه نشود.

۱۰ اشتباه رایج در خرید لپ تاپ – راهنمای خرید لپ تاپ
۱۰ اشتباه رایج در خرید لپ تاپ

۱ – به دنبال ارزان‌ترین نباشید

قیمت بالای لپ‌تاپ در این روزها باعث شده است که بیشتر خریداران به دنبال ارزان‌ترین لپتاپ بازار باشند. تفاوت قیمت نیز در برندها و در بین مدل‌های مختلف به این اتفاق دامن می‌زند. این یک اشتباه بزرگ است که قیمت ارزان‌تر را یک ویژگی مثبت در نظر گرفته و به دنبال ارزان‌ترین بود. ارزان‌تر بودن یک جنس نشان از بی‌کیفیت بودن آن نیست ولی به قول یک ضرب‌المثل کهن ایرانی «هیچ گرونی بی حکمت نیست.»

۲ – به دنبال گران‌ترین نباشید

در مقابل، به دنبال گران‌ترین لپ تاپ بازار هم نباید بود. این یک اشتباه بزرگ است که در هنگام خرید کردن به قیمت جنس نگاه شود. گرانی یک محصول ممکن است دلایل زیادی داشته باشد مانند تحریم‌ها و یا برند سازنده و یا تحریم‌های داخلی در خرید جنس از یک برند خاص و یا ظاهر و … پس نباید دل را به این خوش کرد که با پرداخت پول بیشتر لپ‌تاپ هم بهتر و دارای کیفیت سطح بالاتر از دیگر محصولات بازار است. قیمت امری است که به چندین مورد بستگی دارد پس در هنگام خرید اصلا و ابدا قیمت گران‌تر بودن را نباید ویژگی مثبت و یک تاییدیه برای کیفیت محصول در نظر گرفت.

۳ – آینده‌نگر باشید 

بزرگ‌ترین اشتباهی که نزدیک نود درصد افراد مرتکب به انجام آن می‌شوند این است که بدون آینده‌نگری و فقط با توجه به نیاز امروز خرید می‌کنند. ممکن است شخصی یک دانشجوی رشته برق یا کامپیوتر و … باشد. باید بداند نیازهای او تنها به دوران تحصیل محدود نمی‌شود و به خاطر قیمت بالای لپ‌تاپ باید جنسی را انتخاب کنند که پس از تحصیل نیز بتوان بدون هیچ مشکلی در تمامی کارها از آن استفاده کرد. بسیاری از افراد از کنار این مورد به راحتی می‌گذرند ولی اگر نمی‌خواهید بعد از چند سال لپتاپ بدون استفاده‌ای داشته باشید و به فکرخرید یک لپتاپ جدید باشید که بتوان نیازهای جدید را رفع کند، این مورد را باید جدی گرفت.

۴ – رزولوشن و کیفیت صفحه نمایش یکی از مهم‌ترین دلایل تعویض زودرس لپتاپ

رزولوشن صفحه لپتاپ یکی از مهم‌ترین قسمت‌هایی است که پیش از خرید باید به آن دقت کرد. صفحه‌های لپتاپ‌ها عموما به دلیل کاهش قیمت از صفحه‌هایی با رزولوشن پایین استفاده می‌شوند و همچنین در زمان خرید نیز عموما به خاطر صرفه‌جویی در هزینه از خیر آن می‌گذرند و به یک صفحه معمولی‌تر و در عوض ارزان‌تر بسنده می‌کنند. دقیقا این بزرگ‌ترین اشتباهی است که در زمینه خرید لپتاپ می‌توان مرتکب شد. پس از گذشت چند وقت اگر دائما با لپتاپ کار داشته باشید و وقت زیادی را پای لپتاپ  صرف کنید چشم دردها شروع می‌شود و کار به جایی می‌رسد که باید به فکر تعویض لپتاپ و یا صفحه نمایشگر آن افتاد.

۵ – عدم توجه با اندازه لپتاپ

لپتاپ‌ها اندازه‌های متفاوتی دارند. از ۱۴ و حتی ۱۲ اینچ به بالا. ولی این کاربرد و کارایی مورد نیاز است که مشخص می‌کند کدام یک مناسب‌تر است و کدام یک به درد نمی‌خورد. افرادی که قصد دارند با لپتاپ خود بازی کنند و یا با استفاده از آن فیلم ببینند باید به دنبال لپتاپ‌های صفحه بزرگ باشند. لپتاپ‌های ۱۵ اینچی و ۱۸ اینچی برای این منظور مناسب‌تر هستند. ولی اگر استفاده از لپتاپ صرفا به یک محل ذخیره‌سازی داده و آفیس است باید گفت لپتاپ‌های کوچک و با ابعاد کمتر از ۱۵ اینچ نیز می‌توانند کارایی لازم را داشته باشند. نباید فراموش کرد که هر چه ابعاد لپتاپ و صفحه نمایش بالاتر برود میزان استفاده از باتری نیز بیشتر می‌شود پس باید به دنبال ظرفیت بالاتر باتری بود.

۶ – رم ارزان‌ترین عامل گرانی

تصور عمده افرادی این است که اندازه یک رم یک عدد صحیح است که هر چه بزرگ‌تر باشد بهتر است. در حقیقت نیز این تفکر درست است ولی نکاتی در این باره وجود دارد که بهتر است با آنها آشنا شد. در واقع رم‌ها به طرز نامعقولی ارزان هستند ولی بسیاری از شرکت‌های سازنده با بالا بردن آن قصد افزایش قیمت محصول خود را دارند. اگر چه وجود رم با ظرفیت بالا بسیار مهم است ولی تفاوت فاحشی در قیمت محصول ندارد. باید دانست که اکثر افراد که برای کارهای خود به لپتاپ‌هایی نیاز دارند که رم بیشتر از ۴ یا ۶ گیگ ضروری نیست و تنها قشر کمی از این اجتماع نیاز به لپتاپی با رم‌های بالا تر دارند که این افراد خود از این نیاز خبر دارند.

۷ – لپ تاپ‌های جدا شونده از کیبورد

هیچوقت نباید گول تبلیغات را خورد. لپتاپ‌های جدا شونده هیچوقت نمی‌توانند جای لپتاپ را بگیرند. علی رقم صفحه لمسی و کیبورد جدا شونده و ظرفیت باتری فوق‌العاده بالاتر این محصولات به خاطر تعبیه یک باتری اضافه در کیبورد و ظاهر شکیل تر و جذابیت این محصولات هیچ‌وقت قدرت کافی را ندارند. این محصولات به عنوان تبلت‌های کاربردی و قوی یک محصول فوق‌العاده هستند ولی هیچوقت نمی‌توانند کارایی که از یک سیستم و لپتاپ انتظار است را ارائه دهند.

۸ – وزن لپ تاپ

به صورت کلی هر چه وزن یک لپتاپ کمتر باشد استفاده از آن آسان‌تر و راحت‌تر می‌شود و این یک ویژگی و مورد مثبت برای خرید یک مدل لپتاپ است. البته این مورد در لپتاپ‌های صنعتی اصلا و ابدا یک ویژگی مثبت در نظر گرفته نمی‌شود.
لپتاپ‌های خانگی و تحصیلی و مخصوص طراحی و … انواع سیستم‌هایی هستند که برای خرید آنها باید به وزنشان نیز توجه شود. نتیجه وزن کمتر، حمل ساده‌تر و استفاده راحت‌تر از آن است.

۹ – سیستم خنک کننده

در گذشته بسیاری از لپتاپ‌ها به خاطر نبودن یک سیستم خنک کننده قوی و کار آمد به دلیل داغ شدن بیش از حد دچار خرابی و ذوب شدن قطعات داخلی می‌شدند. ولی پس از ایجاد فن‌های مختلف و قوی‌تر این مورد کمتر شد. ولی مشکل دیگری به وجود آمد و آن مشکل این بود که پرزها و گرد و غبار به داخل سیستم کشیده می‌شد و همین باعث خرابی می‌شد. مهندسان این عرصه برای حل این مشکل راه حل‌ها و روش‌هایی ارائه دادند که سیستم‌های خنک کننده لپتاپ‌ها را دچار تحولی عظیم کرده است.

۱۰ – استفاده از کاور برای کیبورد

در هنگام خرید ممکن است فروشنده برای سود بیشتر پیشنهاد استفاده از این پدهای محافظ را کند. باید دانست که در سیستم‌های جدید کیبورد مکانی است که فن‌ها در زیر آن قرار گرفته‌اند و هوا را به داخل می‌کشند و از طرف دیگر آن را به بیرون هدایت می‌کنند. لپتاپ‌های ایسوز و برخی مدل‌ها در اچ پی و اپل از این شیوه استفاده می‌کنند. استفاده از یک کاور بر روی کیبورد باعث می‌شود جلوی مکش گرفته شود و به همین دلیل به فن فشار می‌آید و می‌سوزد. همچنین سیستم با افزایش دما در معرض آسیب دیدگی‌های شدید و غیر قابل جبران قرار می‌گیرد.

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص راهنمای خرید لپ تاپ می‌توانند به تاپ 10 سلسله مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تاپ 10 سلسله

سلسله به معرفی بهترین ها در هر زمینه ای در زبان فارسی میپردازد. سلسله اولین و بزرگترین تاپ تن ایرانی میباشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی