اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139712043499211071

11 پیشنهاد برای وعده صبحانه سالم

راز لاغری با خوردن صبحانه سالم

کد: 139712043499211071

https://goo.gl/B24HWa

، اصفهان , (اخبار رسمی): یکی از مهمترین عواملی که کمک می‌کند روز افراد پر انرژی شروع شود یک صبحانه سالم و مقوی است. خوردن صبحانه کامل بهترین کاری است که می‌توان برای داشتن یک روز پر نشاط انجام داد. خوردن صبحانه مقوی علاوه بر این که انرژی مورد نیاز را در طول روز تامین کرده، به سلامت جسمی ‌نیز کمک زیادی ‌می‌کند.

راز لاغری با خوردن صبحانه سالم
صبحانه سالم

افرادی که صبحانه نمی‌خورند در طول روز میل بیشتری به خوردن غذاهای شیرین و چرب دارند. این مسئله هم باعث کاهش میزان انرژی می‌شود و هم باعث می‌شود در وعده ناهار حجم بیشتری غذا خورد

باید همواره سعی کرد روز را با خوردن صبحانه شروع کرد. مقوی بودن اولین وعده غذایی در طول روز از موارد ضروری برای داشتن زندگی سالم است. صبحانه باعث تقویت حافظه می‌شود و ادراک و احساسات خوب را تقویت ‌می‌کند، خصوصا در دانش‌آموزان و دانشجویان به‌طوری‌که محققان معتقد هستند که نخوردن صبحانه اثرات منفی مشهودی بر میزان یادگیری افراد دارد.

 به صورت خلاصه از دلایل اصلی خوردن صبحانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

1- صبحانه در وعده‌های دیگر جایگزین نمی‌شود و در نتیجه کمبود کالری، ویتامین‌ها و املاح را به همراه دارد و به همین دلیل مهم‌ترین وعده غذایی روزانه است.

2- افرادی که به تناسب اندامتان اهمیت می‌دهند و می‌خواهند لاغر و سالم بمانند باید بدانند که خوردن صبحانه سالم آنها را به هدف نزدیک‌تر می‌کند.

3- افرادی که روز خود را با صبحانه‌ای سالم شروع می‌کنند تغذیه سالم‌تری دارند و افرادی که صبحانه نمی‌خورند در طول روز میل بیشتری به خوردن غذاهای شیرین و چرب دارند. این مسئله هم باعث کاهش میزان انرژی می‌شود و هم باعث می‌شود در وعده ناهار حجم بیشتری غذا خورد.

چه غذاهایی در وعده صبحانه بخوریم؟

برای افراد زیادی آماده کردن یا پختن صبحانه در روزهای هفته عذاب‌آور است، به همین خاطر در خوردن صبحانه از غذاهای آماده و فراوری شده استفاده می‌کنند، غذاهایی که اغلب سرشار از قند و مواد مضر دیگر هستند و بعضی از مردم هم به کل خوردن صبحانه را از رژیم غذایی خود حذف ‌می‌کنند، که حذف این وعده غذایی لزوما در روند کم کردن وزن و یا متابولیسم بدن کمک نمی‌کند و حذف صبحانه در پایین آمدن سطح انرژی بدن و قند خون در صبح و عصر تاثیر زیادی دارد.

غذاهایی مانند نان و پنیر و گردو، نان و تخم مرغ، نان و کره و مربا، نان و کره و عسل، نان و کره و خرما، همراه با یک لیوان شیر، یک صبحانه سالم و مغذی برای همه مخصوصا دانش آموزان است. البته از دلایل نخوردن صبحانه در دانش آموزان، تکراری و یک‌نواخت بودن آن است؛ تنوع در صبحانه، آنها را به خوردن صبحانه علاقه‌مند می کند. در صبحانه قند و چربی نباید خورد بلکه باید سعی کرد 10 گرم پروتئین و 5 گرم فیبر، به همراه آنتی اکسیدان خورد. کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌ها برای ترمیم ماهیچه‌ها ضروری هستند. صبحانه باید مالامال از خوردنی‌هایی باشد که مورد پسند قلب است. 

11 پیشنهاد برای وعده صبحانه سالم

1- نان بومی روستایی 

برای خمیر هر چه آرد تهیه شده کامل‌تر و سبوس‌دارتر باشد عطر و طعم و مزه نان نیز بیشتر است؛ چون غذای لازم برای رشد و تکثیر میکرو ارگانیسم‌ها (قارچ‌ها، کپک‌ها، مخمرها، باکتری‌ها) در خمیر بیشتر است و هرچه غذای مورد نیاز آنها بیشتر باشد تولید اسید‌های آلی و الکل و گاز بیشتر شده و مزه نان مطبوع‌تر می‌شود. همچنین آرد سبوس‌دار ویژگی‌های غذایی بسیار زیادی دارید که از جمله مهمترین آنها می‌توان به جلوگیری از یبوست که منشا بسیاری از بیماری‌ها است اشاره کرد. متاسفانه مقدار زیادی از سبوس در نانوایی‌ها به دلایل مختلف حذف می‌شود و نان سفید به مردم تحویل می‌دهند در حالی که نان سفید یعنی نان بدون سبوس و نان بدون سبوس یعنی نان مصنوعی که باعث ایجاد بیمارهایی زیادی در بدن می‌شود. نان بومی روستایی از نان‌هایی است که استفاده از آن توصیه می‌شود.

 2- ارده عسل 

همان‌طور که همه می‌دانند عسل خاصیت‌های زیادی دارد و اگر با ارده سرشار از کلسیم ترکیب شده باشد، معجون شگفت‌انگیزی ایجاد می‌کند. از کمک به درمان روماتیسم و آرتروز و بیماری‌های مفصلی گرفته تا تقویت سیستم ایمنی بدن که همین امر باعث شده از ابتلا به خیلی از بیماری‌ها پیشگیری کند. ارده عسل برای کودکان هم خیلی مفید است چرا که قدرت یادگیری آنها را بالا می‌برد، حافظه را تقویت می‌کند و با تامین بهتر انرژی مورد نیاز بدنشان کمک می‌کند تا بهتر رشد کنند.

 3- لبنیات محلی

مصرف یک لیوان شیر در وعده صبحانه موجب رفع بی حالی، بی حوصلگی و عصبانیت می‌شود و مغز را برای یادگیری بیشتر و یادآوری آسان‌تر آماده کرده و چون کلسیم شیر از جذب آهن غذا جلوگیری می‌کند و صبحانه کمترین میزان آهن را دارد، مصرف شیر در این وعده توصیه می‌شود. حالا چه بهتر که این لبنیات محلی و تازه باشد.

پنیر به دلیل دارا بودن پروتئین خاصیت سیرکنندگی بالایی دارد و دست کم تا 3 ساعت پس از صبحانه فرد احساس سیری می‌کند و منبع مناسبی برای تامین پروتئین محسوب می‌شود ولی به دلیل مقدار چربی و سدیم بالا نباید بیشتر از 30 گرم در روز مصرف شود. 

ترکیب کره با مربا، عسل و برای بعضی سلیقه‌ها با پنیر، خیلی از افراد را برای گذاشتن این ماده غذایی سر میز صبحانه وسوسه می‌کند اما بد نیست بدانید انتخاب کره مناسب کار ساده‌ای نیست و حساسیت‌های خاص خود را دارد و انتخاب کره محلی یکی از بهترین گزینه‌ها است. 

4- حلوا ارده با شیره و ارده شیره سنتی

دو محصول خاص و پر طرفدار از استان لرستان که از ارده کنجد تهیه شده و در آن از شیره طبیعی به جای شکر استفاده شده است. (که محصول مناسبی برای جلوگیری از ابتلا به دیابت است.) همچنین این غذا برای وزن‌گیری و تقویت قوای جنسی مناسب است.

5- عسل

از فواید و ضرورت خوردن عسل در وعده صبحانه که هر چه گفته شود کم گفته شده ولی نکته مهم خورد عسل طبیعی و اصیل است. در سبد محصولات سلوا 4 نوع عسل کاملا طبیعی با ویژگی و شرایط تولید خاص موجود است. ترکیب شیر و عسل به عنوان یک نوشیدنی ویژه در وعده صبحانه به حساب می‌آید.

6- دمنوش به و سیب

خوردن نوشیدنی گرم همراه با صبحانه از عادات بسیاری از مردم است. پیشنهاد سلوا ترکیب دمنوش به و سیب به علاوه مقداری دارچین و هل است.

7- شکر و قند قهوه‌ای

فراموش نشود که در سبد محصولات سالم شکر قهوه‌ای جایگزین مهمی برای شکر سفید است. 

8- ارده و شیره خرما

ترکیب ارده و شیره خرما یک وعده صبحانه کامل و مغذی ایجاد می‌کند.

9- تخم مرغ بومی

باید سعی کرد در طول هفته دو تا سه بار از مواد غذایی حاوی تخم مرغ در وعده صبحانه خود استفاده کنید .تخم مرغ منبع غنی از پروتئین‌های با کیفیت به همراه چربی‌ها و بسیاری از ویتامین‌ها و املاح ضروری برای بدن است. در واقع تخم مرغ به طور باور نکردنی حاوی حجم بالایی از مواد مغذی است که همین امر باعث شده بهترین منافع را برای کاهش وزن داشته باشد. همچنین یک تخم مرغ در روز برای کودکان برابر با یک وعده غذای خوب است. ماده مغذی که تخم مرغ دارد آن را به غذای عالی برای کودکان تبدیل می‌کند.

متخصصان تغذیه معتقدند افرادی که تمایل زیادی به مصرف صبحانه ندارند، می‌توانند به سادگی با جایگزین کردن غذاهای گرم به جای غذاهای سرد، تمایل خود را به خوردن صبحانه افزایش دهند. غذاهای گرم، عطر بیشتری دارند و میل به مصرف صبحانه را در ساعت‌های ابتدایی روز، بیشتر می‌کنند.

 10- حلیم

از دیگر غذاهای خوشمزه در وعده صبحانه حیلم است که در انواع مختلف از جمله حلیم با گوشت،حلیم بوقلمون و حلیم شیر پخته می‌شود.

حلیم سنتی از آن غذاهای پر کالری و خوش عطری است که همه حتی بچه‌ها میل زیادی به آن دارند. چه بهتر که از این فرصت استفاده کرده و برای رشد و انرژی کودکان این غذای مغذی را فراهم کرد. حلیم سرشار از گندم است که علاوه بر خاصیت سیرکنندگی بالا، منبع بسیار خوب روی، منیزیم، آهن و نیاسین است.

 11- عدسی

عدسی صبحانه‌ای سرشار از انرژی است. مصرف عدسی می‌تواند حجم بالایی از فیبر غذایی را وارد بدن کند و سطح کلسترول خون را در حد مطلوبی نگه دارد. از طرف دیگر، عدس منبع خوبی برای حفظ سلامت قلب و عروق، به خصوص برای سالمندان و در فصل‌های سرد سال است.

منیزیم موجود در عدس، سرعت گردش خون را بالا می‌برد و باعث بهبود امر اکسیژن‌رسانی به سلول‌های بدن میشود. از این رو، زمانی که برای وعده صبحانه عدسی مصرف می‌شود، باعث افزایش تمرکز و شادابی یا از بین رفتن حس کسالت و خواب‌آلودگی‌ می‌شود.

 آیا مصرف میوه در وعده صبحانه مناسب است؟!

کارشناسان تغذیه معتقد هستند که میوه‌ها باید با معده خالی خورده شوند و شروع کردن صبح با میوه‌های طبیعی و آبدار می‌تواند اتفاق فوق‌العاده‌ای را در طی روز رقم بزند و به سم‌زدایی بدن کمک کند و انرژی زیادی فراهم می‌کند و این افزایش انرژی و کاهش گرسنگی را شادتر و سرحال‌تر نگه می‌دارد.

خوردن میوه به صورت ناشتا و به عنوان صبحانه با رساندن قند طبیعی به بدن می‌تواند به سوخت و ساز بهتر بدن کمک کند و همچنین به تحریک گوارش کمک می‌کند و باعث پاکسازی روده از مواد مانده روزهای پیشین می‌شود و مغز نیز برای تمرکز و انجام فعالیت‌های روزانه به قند طبیعی احتیاج دارد که میوه‌ها این نیاز را کاملا رفع می‌کنند. افرادی که خواستار کاهش وزن هستند خوردن میوه در اول صبح باعث دفع بهتر مواد زائد و زباله از روده‌ها شده که در نهایت منجر به کاهش وزن بهتر می‌شود. میوه‌ها سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان هستند که سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند و به همین دلیل افرادی که مصرف مقدار زیادی میوه در طول روز دارن و همچنین صبحانه را به طور کامل از میوه‌ها تامین می‌کنند به ندرت بیمار می شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سلوا، فروشگاه محصولات سالم و روستایی

سلوا در سال 1395 فعالیت خود را در زمینه تولید، تامین و توزیع سبد محصولات سالم آغاز کرد. پس از مدتی این مجموعه در اکوسیستم "کسب و کار اجتماعی" رشد کرده و در این بستر دو هدف اجتماعی توسعه مصرف محصولات سالم توسط خانواده ها و همچنین توسعه کسب و کارهای خانگی و روستایی را دنبال می کند. فروش محصولات از طریق اپلیکیشن سلوا انجام شده و به صورت توزیع درب منزل به دست خانواده ها می رسد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]