اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104076163111071

حقیقت ماجرای فروش استخوان گوسفند در فروشگاه زنجیره ای چه بود؟

کد: 140104076163111071

https://bit.ly/3bzbtFk

، اصفهان , (اخبار رسمی): در چند روز اخیر ویدیویی در شبکه‌های مجازی منتشر و دست به دست شده که حاکی از فروش استخوان گوسفند به صورت بسته‌بندی شده در یک فروشگاه زنجیره‌ای است. پس از این اتفاق امین اسدی، مشاور رییس سازمان دامپزشکی کشور، در این مورد واکنش نشان داد

حقیقت ماجرای فروش استخوان گوسفند در فروشگاه زنجیره ای چه بود؟
حقیقت ماجرای فروش استخوان گوسفند در فروشگاه زنجیره ای چه بود؟

در چند روز اخیر ویدیویی در شبکه‌های مجازی دست به دست شده که فروش استخوان راسته گوسفند در یک فروشگاه زنجیره‌ای را نشان می‌دهد. آنچه از این ویدیو می‌توان دریافت فروش این محصول در بسته‌بندی‌هایی با مجوز سازمان دامپزشکی است. اما واقعا ماجرای فروش استخوان گوسفند چه بود؟

اگر اهل دنبال کردن خبرهایی این چنینی باشید، احتمال به خاطر دارید که چند سال قبل نیز تصاویری مشابه در فضای مجازی منتشر شد و هیاهوی بسیاری را به وجود آورد. علی‌صفر ماکنعلی، معاون وقت سازمان دامپزشکی، از برخورد با عرضه کنندگان این محصول خبر داد. ماکنعلی عنوان کرده بود که عرضه کنندگان استخوان گوسفندی ضوابط بهداشتی را رعایت نکرده بودند. البته به این نکته نیز اشاره شده بود که اگر ضوابط بهداشتی در مورد این محصول رعایت شود، عرضه آنها مشکلی نخواهد داشت.

نکته‌ای که در این میان جلب توجه می‌کند، اظهارات امین اسدی، مشاور رییس سازمان دامپزشکی کشور، است. اسدی گفته بود که تاکنون هیچ واحد صنفی مجوزی از سازمان دامپزشکی و ادارات تابع مجوز نگرفته و لوگوی درج شده روی بسته‌بندی استخوان‌های گوسفند تقلبی بوده است. از این‌رو با عرضه کنندگان برخورد و به فروشگاه عرضه کننده نیز هشدار داده شده که در صورت عرضه محصولاتی با لوگوی تقلبی، این واحد صنفی پلمپ خواهد شد.

اما چرا این محصولات عرضه می‌شوند و مورد استقبال خریداران قرار می‌گیرند. شاید اصلی‌ترین علت این امر را بتوان قیمت بالای گوشت قرمز دانست. باوجود اینکه قیمت گوشت قرمز در یکی دو سال اخیر بالارفته و این افزایش قیمت منجر به کاهش مقدار این محصول در سبد غذایی ما شده است، اما چاره چیست؟ می‌دانید که بدن ما به پروتئین نیاز دارد، از طرفی نیز قیمت بالای گوشت قرمز باعث شده مصرف آن برای همه ما امکان‌پذیر نباشد. در چنین شرایطی به جای استفاده از استخوان گوسفندی، می‌توانیم گوشت بوقلمون را جایگزین کنیم.

این نوع گوشت مانند گوشت مرغ بو نمی‌دهد و در غذاها به ویژه خورش طعمی مشابه با گوشت قرمز را دارد. گوشت بوقلمون چربی زیادی ندارد و قیمت آن نیز نسبت به گوشت قرمز خیلی کمتر است. درنتیجه می‌تواند جایگزینی مناسب و البته مقوی برای گوشت قرمز باشد.

گوشت بوقلمون همانند گوشت گوسفند و گاو از پروتیئن و دیگر مواد مغذی مانند آهن، ویتامین B، زینک و... است. اما یک تفاوت عمده دارد و آن میزان کلسترول کمتر است. کلسترول این نوع گوشت به حدی کم است که حتی ورزشکاران و افرادی که رژیم دارند نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

برای خرید این نوع گوشت به صورت بهداشتی و بسته‌بندی شده می‌توانید سری به سایت سلوا بزنید. سلوا فروشگاه مواد غذایی سالم و روستایی است که محصولاتی سالم و عاری از مواد نگهدارنده و افزودنی‌های شیمیایی را عرضه می‌کند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سلوا، فروشگاه محصولات سالم و روستایی

سلوا در سال 1395 فعالیت خود را در زمینه تولید، تامین و توزیع سبد محصولات سالم آغاز کرد. پس از مدتی این مجموعه در اکوسیستم "کسب و کار اجتماعی" رشد کرده و در این بستر دو هدف اجتماعی توسعه مصرف محصولات سالم توسط خانواده ها و همچنین توسعه کسب و کارهای خانگی و روستایی را دنبال می کند. فروش محصولات از طریق اپلیکیشن سلوا انجام شده و به صورت توزیع درب منزل به دست خانواده ها می رسد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه