اطلاعات تماس
  • 093935*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139712083520510304

سئوی منفی چیست و چگونه با آن مقابله شود؟

کد: 139712083520510304

https://goo.gl/UMfPpB

، (اخبار رسمی): در این مقاله به بررسی مفهوم سئوی منفی و انواع روش‌های موجود در آن پرداخته می‌شود و سپس راهکارهای مقابله با آنها را ارائه می‌شود.

سئوی منفی چیست و چگونه با آن مقابله کنیم ؟
سئوی منفی

سئوی منفی سئویی است که رقبا روی سایت اعمال می‌کنند؛ به گونه‌ای که حتی در بعضی مواقع ممکن است اصلا متوجه این قضیه نشوید. 

امروزه بحث سئو خیلی داغ است و بازار آن رونق فراوانی دارد؛ به گونه‌ای که رقابت سنگینی از این لحاظ بین وب سایت‌های مختلف وجود دارد. همان‌طور که می‌دانید، گاهی اوقات در رقابت از روش‌های ناجوان مردانه‌ای استفاده می‌شود که در سئو نیز یک سری روش‌های غیر اخلاقی را به کار می‌گیرند که اصطلاحا به آن سئوی منفی گفته می‌شود.

هدف رقبا از سئوی منفی این است که محتوای سایت را از نتایج جستجوی گوگل حذف کنند و خود آنها جایگاه را بگیرند.

در سئوی منفی از چه ترفندها و روش‌هایی استفاده می‌کنند؟

در این بخش از مقاله انواع روش‌هایی که رقبا ممکن است از آنها استفاده کنند مطرح می‌شود تا از آنها آگاهی و اطلاع کافی داشت و آمادگی مقابله با آنها را پیدا کرد.

ساخت بک لینک‌های اسپم

در این روش رقبا یک سری سایت‌های بی کیفیت و بدون محتوا را بالا می‌آورند که صرفا حاوی لینک‌های بسیاری هستند؛ سپس لینک‌های سایت را به صورت انبوه در این سایت‌های اسپم قرار می‌دهند تابک لینک‌ها اسپم شناسایی شوند و از طریق الگوریتم پنگوئن گوگل سایت پنالتی و جریمه شود.

همچنین ممکن است یک سری سایت‌هایی را با دامین‌های رایگان ایجاد کرد و بک لینک‌های قابل ملاحظه‌ای از سایت را در آنجا قرار داد تا پس از مدتی سایت‌های مذکور حذف شوند و به طور ناگهانی و همزمان تعداد زیادی از بک لینک‌ها از بین بروند. این امر نیز جریمه گوگل و حذف سایت از نتایج جستجو را می‌تواند به دنبال داشته باشد.

افزایش Bounce Rate و کاهش Time on Site از طریق ایجاد ترافیک مصنوعی

یک سری سایت‌های ایرانی و خارجی وجود دارند که برای افزایش بازدید به کار می‌روند و ترافیک مصنوعی و غیر هدفمند ایجاد می‌کنند. رقبا ممکن است سایت را در این گونه سایت‌ها وارد کنند و ترافیک مصنوعی فراوانی را به سایت بفرستند.

فرض کنید هزار بازدیدکننده از این طریق وارد سایت شوند و در عرض کمتر از یک دقیقه بدون انجام هیچ کاری سایت را ترک کنند. بانس ریت سایت به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد و مدت زمان ماندگاری در سایت نیز کم می‌شود. در نتیجه لطمه سنگینی به سئوی سایت وارد می‌شود و می‌تواند جریمه گوگل را به دنبال داشته باشد.

کپی محتوا و پخش کردن آن در سطح وب

در این روش رقبا منتظر می‌شوند تا یک محتوای جدید را در سایت منتشر شود. سپس بلافاصله آن را به صورت گسترده در سطح وب پخش می‌کنند، بدون اینکه لینک سایت را به عنوان منبع و مرجع در آنها قرار دهند. در چنین شرایطی ممکن است مطلب از سوی گوگل کپی شناخته شود و سایت را جریمه کند.

حذف بک لینک‌های باکیفیت 

ممکن است یک سری بک لینک‌های باکیفیتی را از طریق ارتباط و تعامل با وبلاگ‌نویسان و سایت‌های مرتبط با حوزه کاری دریافت کرد که برای افزایش اعتبار سایت بسیار مفید هستند. در این روش ناجوان مردانه، رقبا پس از شناسایی بک لینک‌های باکیفیت، با اسم و ایمیل کسب و کار با مدیریت سایت‌های مذکور ارتباط برقرار می‌کنند و درخواست حذف بک لینک‌ها را مطرح می‌کنند و از این طریق به سئوی سایت ضربه می‌زنند.

اسپم کردن آی پی سایت 

در این روش، از طریق به کارگیری ترفندهای مختلفی آی پی سایت را اسپم می‌کنند. به عنوان مثال اقدام به ارسال ایمیل‌های انبوه تبلیغاتی می‌کنند و لینک سایت را در آن ایمیل‌ها قرار می‌دهند تا آی پی سایت اسپم شود. اسپم شدن آی پی نیز به سئوی سایت صدمات زیادی وارد می‌کند و مشکلات زیادی به دنبال خواهد داشت.

استفاده از حملات DDoS

یکی از فاکتورهای بسیار مهم گوگل، Up Time بودن همیشگی سایت است و سایتی که همیشه در دسترس مخاطبانش قرار داشته باشد از دید گوگل اعتبار و ارزش بالایی دارد. حملات DDoS یک روش غیر اخلاقی و ناجوان‌مردانه است که در طی آن، رقبا یک سری برنامه‌های خاصی را از طریق سرورهای مجازی اجرا می‌کنند و حملات DDoS را انجام می‌دهند.

به طور کلی نحوه انجام حملات مذکور به این صورت است که درخواست‌های زیادی را به صورت همزمان به سرور ارسال می‌کنند و همه ترافیک سرورهای مربوطه را اشغال می‌کنند  و در نتیجه سرور سایت از کار می‌افتد و سایت از دسترس خارج و به اصطلاح Down می‌شود.

اگر این اتفاق چند بار متوالی برای سایت تکرار شود، در تمام کلمات کلیدی از نتایج جستجوی گوگل حذف خواهد شد و این به معنای نابودی سایت خواهد بود.

چگونه سئوی منفی را شناسایی و با آن مقابله کرد؟

این بخش از مطلب به معرفی راهکارهای موجود برای شناسایی و مقابله با سئوی منفی اختصاص داده شده است تا اگر زمانی سایت توسط رقبا و افراد سودجو مورد حمله قرار گرفت بتوان هرچه سریع‌تر با آنها مقابله کرد.

شناسایی بک لینک‌های اسپم و گزارش دادن آنها به گوگل

همیشه لازم است از طریق گوگل وب مستر تولز، بک لینک‌های سایت را زیر نظر داشت و هر زمانی اگر با لینک‌های اسپم مواجه شدید، در اسرع وقت به گوگل گزارش داد که این بک لینک‌ها بدون اطلاع برای سایت ساخته شده تا گوگل آنها را بی تاثیر کند.

پس از ارسال گزارش ممکن است بک لینک‌های اسپم را باز هم در گوگل وب مستر تولز و الکسا مشاهده کرد، اما عملا بی تاثیر شده و آسیبی به سایت وارد نمی‌کنند.

جلوگیری از ورود آی پی‌های مشکوک و ناشناس به سایت

ابزار گوگل آنالیتیکس اطلاعات ارزشمندی را از بازدیدهای سایت در اختیار قرار می‌دهد و باید همیشه آن را چک کرد. هر زمانی که متوجه شدید به طور ناگهانی و غیر طبیعی بازدیدهای سایت افزایش یافته، باید به طور دقیق‌تر بررسی کرد که بازدیدها از چه آی پی‌هایی و از کجا وارد سایت می‌شوند.

پس از شناسایی آی پی‌های مشکوک و ناشناس، به پشتیبانی فنی هاست که سایت را میزبانی می‌کند باید اطلاع داد و درخواست کرد تا از ورود آی پی‌های مورد نظر به سایت جلوگیری کند.

گزارش محتوای کپی با ابزار copyright removal

copyright removal یک ابزار مفید و کاربردی است که فرمی را در اختیار قرار می‌دهد و مشخصات خود و محتوایی که از سایت کپی شده را در آن وارد می‌کنید و جلوی سوء استفاده و کپی برداری غیر مجاز از مطالب را می‌گیرید.

مانیتور کردن بک لینک‌ها با ابزار Monitor Backlinks

Monitor Backlinks یک ابزار است که می‌توان بک لینک‌های باکیفیت و مورد نظر خود را در آن مشخص کرد. هنگامی که هر اتفاقی برای بک لینک‌های مذکور بیافتد و پاک شوند، از طریق ارسال ایمیل می‌توان افراد را از این قضیه آگاه ساخت.

استفاده از سرورهای دارای امنیت بالا و آنتی DDoS

یک سری از سرورها و هاست‌هایی وجود دارند که از امنیت بیشتری برخوردار هستند و آنتی دیداس روی آنها نصب شده است و به صورت هوشمندانه با حملات مقابله می‌کنند. علاوه بر این سرورها می‌توان از CDN نیز استفاده کرد.

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به جفت هیچ مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 093935*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی