اطلاعات تماس
  • 093839*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139712093522311021

4 روش برای تقویت فن بیان کودکان

کد: 139712093522311021

https://goo.gl/iatpFE

، (اخبار رسمی): ما انسان‌ها موجوداتی اجتماعی محسوب می‌شویم و هر روز درحال ارتباط و صحبت با همدیگر هستیم. بسیاری اوقات صحبت‌های ما می‌توانند بخش بزرگی از زندگی ما را تحت تاثیر خود قرار دهند. بهتر است بر روی مهارت ضروری فن بیان در دوران کودکی افراد سرمایه‌گذاری کنیم تا این مهارت در آن‌ها نهادینه شود.

4 روش برای تقویت فن بیان کودکان
4 روش برای تقویت فن بیان کودکان

صحبت‌های مهم میتوانند شامل مصاحبه‌ی کاری، ارتباطات دوستانه و از همه مهمتر ارتباط با اعضای خانواده باشند. اگر درست صحبت کردن و ارتباط برقرار کردن با دیگران را بلد نباشیم، نمی‌توان خشنودی عمیقی را در زندگی خود تجربه کرد. بنابر تحقیقات طولانی مدت دانشگاه هاروارد پیرامون شادکامی، مهم‌ترین و اساسی‌ترین عامل شادکامی افراد در زندگی، ارتباطات است و مهمترین ابزار ارتباطی، بیان است.

بهتر است بر روی مهارت ضروری فن بیان، در دوران کودکی افراد سرمایه‌گذاری شود تا این مهارت در آن‌ها نهادینه شود.

1. خوب گوش کنید

گوش کردن موثر با شنیدن بسیار تفاوت دارد. شنیدن یک اتفاق فیزیولوژیک است که از طریق گوش‌های انجام می‌شود و بیشتر فرایندی ناخودآگاه دارد. اما گوش کردن یک عمل کاملا ارادی، خودآگاه و فعالانه است که از طریق مغز اتفاق می‌افتد.

هنگام صحبت کودکان، باید کاملا به آن‌ها گوش کرد. یعنی تمام تمرکز و توجه خود را به کودک معطوف کرد و تمام عوامل مزاحم مانند تلویزیون، تلفن همراه و... را از خود دور کرد.

گوش کردن به کودکان یک فرصت خیلی خوب را فراهم می‌کند تا با آن‌ها گفتگوهای طولانی و مفصل داشت و اگر مشتاقانه به صحبت‌های آنها گوش داد، کودکان تشویق می‌شوند تا بیشتر صحبت کرد. در نتیجه گوش کردن موثر به کودکان در رشد هوش کلامی و فن بیان کودکان نقش جدی دارد.

2. با کودکان گفتگو کنید

این مورد، می‌تواند مکمل مورد اول باشد. وقتی به صحبت‌های کودکان گوش کردیم، یک فرصت عالی برای گفتگو کردن درمورد موضوع مورد علاقه آن‌ها داریم.

مهم ترین کار در یک گفتگو خوب با کودکان، سوال پرسیدن است! پرسیدن سوالات خوب از کودکان باعث می‌شود آن‌ها بیشتر و بهتر فکر کنند و صحبت کنند. سوالات خوب می‌توانند تاثیرات زیادی بر رشد فن بیان، تفکر خلاق، تفکر انتقادی و... در کودکان داشته باشند.

سوال خوب، دارای یک ویژگی مهم است. اینکه پاسخ‌های کوتاه و تک کلمه‌ای مانند بله و خیر نداشته باشد. سوالات ما باید به نحوی باشند که کودکان را به ارائه توضیحات مفصل وادار کنند.

3. برای کودکان کتاب بخوانید

کتاب‌ها و داستان‌ها نقش مهمی در تربیت و رشد کودکان در جنبه‌های مختلفی مانند خلاقیت، فن بیان، هوش کلامی و… دارند.

برای کودکانی که هنوز خواندن بلد نیستند، باید هر روز کتاب خواند و از کودکانی که خواندن را یاد گرفته‌اند باید خواست که هر روز کتاب بخوانند.

کتاب خواندن باعث افزایش دایره لغات کودک و در نتیجه افزایش هوش کلامی او می‌شود. باید تلاش کرد تا فرایند مطالعه را برای کودک جذاب کرد. به عنوان مثال می‌توان جملات مربوط به هر شخصیت داستان را با صدا و لحن متفاوتی خواند.

اگر کتاب‌ها مصور هستند، قبل از خواندن داستانِ کتاب باید از کودک خوائست که برای تصاویر، داستان بسازد و تعرف کند. این کار باعث تقویت خلاقیت و فن بیان کودک می‌شود.

4. فن بیان خود را تقویت کنید

کودکان والدین و معلمان خود را در عرصه‌های مختلف به عنوان الگوی خود قرار می‌دهند. یکی از این عرصه‌ها نوع صحبت کردن، جمله بندی، لحن و... است. به همین علت برای تقویت فن بیان کودک، لازم است ابتدا فن بیان خود را تقویت کرد. برای تقویت فن بیان بزرگسالان، محتوای رایگان زیادی در وبسایت‌های مختلف وجود دارد که با جستجو در گوگل به دست می‌آید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 093839*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | روانشناسی و موفقیت