کد: 13971214353448313

راهکارهای افزایش وزن در کوتاه مدت

کد: 13971214353448313

https://goo.gl/ndcFUt

، مشهد , (اخبار رسمی): چگونگی افزایش وزن نیز به اندازه کاهش وزن نیاز به برنامه دارد و رسیدن اصولی به این هدف به همان میزان دشوار است.

راهکار های افزایش وزن در کوتاه مدت
راهکارهای افزایش وزن در کوتاه مدت

باور عموم این است که افراد کمی وجود دارند که می‌خواهند وزن خود را افزایش دهند، اما حقیقت این است که بسیاری از افراد تمایل به اضافه کردن مقداری وزن دارند تا ساختار بدنی استخوانی خود را بهبود ببخشند. اگر چه، برای مثال حدود دو سوم مردم در آمریکا می‌خواهند وزن خود را کاهش دهند اما در تعدادی از افراد این تمایل برعکس است.

در ابتدا باید دانست که آیا واقعا کمبود وزن وجود دارد؟ معیاری که برای این سنجش در نظر گرفته می‌شود عدد BMI است که اگر این عدد کمتر از ۱۸٫۵ باشد به این معنا است که شخص کمبود وزن دارد. می‌توان با استفاده از نرم افزارهای آنلاین موجود، عدد BMI خود را محاسبه کرده و در مورد رژیم خود تصمیم گرفت، هر چند معیار BMI مشکلاتی دارد چون فقط قد و وزن را در نظر می‌گیرد و توجهی به میزان توده عضلانی بدن ندارد و همچنین باید این نکته را در نظر داشت که بعضی افراد به طور ژنتیکی لاغر هستند ولی بدنی سالم دارند. در هر حال، اگر در مورد چگونگی افزایش وزن در یک هفته فکر می‌شود، مطالبی که درباره برنامه رژیم غذایی و سبک زندگی است، کمک می‌کنند تا پاسخی برای چگونگی دریافت چربی در یک هفته پیدا کنند. البته نباید انتظار داشت که در کوتاه مدت اندامی عضلانی داشت. با این حال، تغییرات قابل توجهی در بدن ایجاد خواهد شد.

اولین و مهمترین نکته، داشتن رژیمی سالم است

بسیاری از افراد تصور می‌کنند برای افزایش وزن باید از مواد غذایی سرشار از چربی و روغن‌های ترانس استفاده کنند، در حالی که یک رژیم غذایی مغذی در هنگام افزایش وزن ضروری است، همانطور که در طول برنامه کاهش وزن نیاز است. مواد غذایی مانند آجیل، کره بادام زمینی، سبزیجات نشاسته‌دار، محصولات لبنی کم چرب، تخم مرغ، لوبیا و غلات کامل را در برنامه باید در نظر گرفت و باید به خاطر داشت که در حال افزایش وزن هستید، به این معنا نیست که باید هر چیزی را که سر راه قرار دارد بخورید. همه باید از مصرف زیاد مواد غذایی مانند برگر، چیز کیک، سیب زمینی سرخ کرده، شیرینی‌جات و ساندویچ خودداری کنند. این غذاها ممکن است شخص را چاق کنند، اما برای سلامتی در همه جنبه‌ها مضر هستند.

ورزش را نباید قطع کرد

افرادی که فکر می‌کنند ورزش کردن فقط با کاهش وزن همراه است، باید بدانند که بعضی از تمرینات افزایش حجم بدن را به همراه دارند مانند TRX، حرکات با طناب، اسکوات و … و به جای تکرار تمرینات، باید وزنه‌های سنگین را یک مرتبه برداشت و بین هر مجموعه تمرین حداقل ۳ دقیقه فاصله گذاشت.

برای افزایش وزن باید بیشتر خورد!

شاید این کار راحت به نظر برسد اما در عمل ممکن است روزهای سختی پیش رو باشد. افرادی که قبلا سه وعده غذایی در روز می‌خوردند حالا باید آن را به شش وعده در روز برسانند و حجم وعده‌ها باید برابر باشد و اگر در این راه برنامه حساب شده‌ای داشته باشند در مصرف به جا و هدفمند کالری بسیار کمک می‌کند.

بدن هر فرد منحصر به فرد است!

هر فرد متفاوت است بنابراین نیاز کالری در افراد نیز متفاوت است. مهم آن است که بیشتر از میزانی که کالری از دست می‌رود، کالری مصرف کرد. برای این‌کار آنچه باید ابتدا انجام داد این است که بدانید کالری مورد نیاز چه مقدار در روز است. هنگامی که آن را به دست آوردید، با اضافه کردن مواد غذایی با کالری بالا به رژیم غذایی خود، ۵۰۰ کالری به میزان کالری مصرفی روزانه مورد نیاز خود اضافه کرد. این کار در عرض یک هفته کمک می‌کند تا تغییرات قابل توجهی در بدن مشاهده شود.

کالری مصرفی خود را از مواد زیر تامین کنید

به منظور اضافه کردن وزن، لزوما نیاز به مصرف بیشتر غذاهای با چربی بالا نیست. در واقع، باید غذاهای چرب‌تر را انتخاب کرد که کمک می‌کنند وزن خود را به آرامی و به تدریج افزایش داد. باید این مواد غذایی را امتحان کرد:

نوشیدنی‌ها: نوشیدنی‌های پروتئینی را باید به رژیم خود اضافه کرد، آبمیوه یا شیر نوشید و از نوشیدنی‌های گازدار استفاده نکرد.

نان: نان سفید را با نان سبوس گندم یا جو دو سر جایگزین کرد. این نان بیشتر از نان سفید طبیعی مفید است. این نان‌ها را با پنیر، کره بادام زمینی، مربا یا عسل می‌توان مصرف کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

رژیم با ما - rejimbama

رژیم با ما مشاور تغذیه ای شماست

منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی