اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139712153540111304

مانور سمپاشی با پهباد به منظور آموزش نقش تکنولوژی در توسعه کشاورزی

کد: 139712153540111304

https://goo.gl/zvvWBo

، سوادکوه , (اخبار رسمی): به گزارش عصر سوادکوه مانور سمپاشی با پهپاد به منظور آموزش نقش تکنولوژی در توسعه کشاورزی با حضور فرماندار، مدیر جهاد کشاورزی، مسئولان واحدها و مرکز، کارشناسان و بهره‌برداران بخش کشاورزی شهرستان، در روستای آهنگرکلای بخش مرکزی سوادکوه شمالی برگزار شد.

مانور سمپاشی با پهباد به منظور آموزش نقش تکنولوژی در توسعه کشاورزی
مانور سمپاشی با پهباد به منظور آموزش نقش تکنولوژی در توسعه کشاورزی

مانور سمپاشی با پهپاد در روستای آهنگرکلای بخش نارنجستان با حضور فرماندار، روسای ادارات، مسؤلین واحدهاو کشاورزان شهرستان در روستای آهنگرکلای بخش مرکزی انجام شد.

مدیر‌ جهاد‌ کشاورزی شهرستان سوادکوه‌ شمالی در جمع کشاورزان حاضر در این مانور گفت: در سال‌های اخیر که با پیشرفت‌های علمی و ورود تکنولوژی در کشاورزی شاهد بهبود شرایط کاری کشاورزان، سهولت مراحل کاشت داشت برداشت و افزایش عملکرد در واحد سطح و رضایت بیشتر کشاورزان از استمرار تولید هستیم، ارتقاء دانش وآشنا کردن تولیدکنندگان این بخش با پیشرفت‌های روزافزون تکنولوژی‌های این عرصه از وظایف مهم و اثرگذار مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی است.

حکمت شعار بیان کرد: با توجه به اینکه کشور ایران در تولید نقش به سزایی دارد، تکنولوژی‌های نوین مانند پهپادها بر افزایش بهره‌وری مزارع کشاورزی مؤثر است به طوری که در روش سمپاشی با پهباد نسبت به روش سنتی آن، شاهد کاهش چشمگیر مصرف آب تا سی برابر کمتر، کاهش مصرف سم و کود، جلوگیری از تلفات محصول و تخریب خاک، افزایش سرعت سمپاشی و به تبع آن سود آوری اقتصادی خواهیم بود.

حکمت شعار افزود: بدین منظور مانور سمپاشی و محلول پاشی با پهپاد در مزرعه گندم  روستای آهنگرکلای بخش مرکزی برای کشاورزان این شهرستان انجام و فواید سمپاشی با پهپاد و کاهش هزینه و سهولت کار به کشاورزان آموزش داده شد.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه بخش زیادی از  مزارع سوادکوه شمالی مستعد استفاده از پهپاد برای محلول پاشی سم و کود هستند، کاربرد این تکنولوژی در سطح وسیع را از ابزار مؤثر اقتصادی کردن کشاورزی عنوان کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی