کد: 13971219355138313

رژیم لاغری سریع از دروغ تا واقعیت و حقایق دانستنی

کد: 13971219355138313

https://goo.gl/TeVPhC

، مشهد , (اخبار رسمی): رژیم لاغری و تناسب اندام در چند سال اخیر بسیار پر طرفدار و محبوب شده است که البته دلایل بسیار زیادی برای این قضیه موجود است. یکی از این دلایل زیبایی اندام است که بین دختران و پسران جوان بیشترین طرفداران را دارد. حتی گاهی زیبایی اندام در ردیف جلوتر از سلامتی قرار می‌گیرد.

رژیم لاغری سریع از دروغ تا واقعیت و حقایق دانستنی
رژیم لاغری سریع از دروغ تا واقعیت و حقایق دانستنی

در این بین؛ کار تبلیغات و بازاریابان هم پررونق شده است. اما تا چه اندازه می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد؟

در این مقاله، پشت صحنه وقایع تلخ و شیرین رژیم لاغری بررسی می‌شود.

رژیم لاغری و مکمل‌های غذایی باورنکردنی

در دنیای مدرن، برای رژیم‌های غذایی و لاغری؛ مکمل‌ها و قرص‌های لاغری را سفارش و یا پیشنهاد می‌دهند. این مکمل‌ها به کاهش میل غذایی کمک  می‌کنند و همین انگیزه‌ای برای کاهش وزن با سرعت زیاد است.

فروش این مکمل‌ها در بازار دارویی و غیر دارویی به فراوانی یافت می‌شود که می‌توانند هم مضر باشند و هم مفید واقع شوند. البته که اثرگذاری هر یک از این مکمل‌ها در مدت زمان طولانی خود را نشان می‌دهند و مصرف‌کننده برای رژیم لاغری خود باید در یک پروسه سه الی شش ماهه یا یک ساله آن را مصرف کند تا به نتیجه مطلوب و دلخواه خود برسد.

اما دقت شود که قرص‌ها در نهایت عوارض جانبی را خواهند داشت که گاهی جبران‌ناپذیر است حال چه چه گیاهی باشند و چه شیمیایی!

راه حل: پزشکان و متخصصان تغذیه بهترین راه حل ممکن را خوردن مکمل‌های غذایی، طبیعی وگیاهی می‌دانند یعنی داشتن یک رژیم غذایی مناسب که دارنده مواد غذایی و میوه‌جات همچنین سبزیجات باشند، بسیار مفید تر از مکمل‌های دارویی هستند. به علاوه اکثر مواد غذایی، خواصیت چربی‌سوزی دارند و متابولیسم بدنی را نیز افزایش می‌دهند.

 خوردن کربوهیدرات ممنوع است!

متاسفانه یک واقعیتی که در برنامه بسیاری از رژیم‌های غذایی قرار دارد و حتی برخی از متخصصان تغذیه به مانندی بازاریابان توصیه‌هایی می‌کنند که گاهی به غلط، مصرف‌کننده‌ها آن را متوجه می‌شوند و آن مطلب این است که کربوهیدرات‌ها برای رژیم لاغری مضر هستند باید آن‌ها را حذف کرد یا پاک کرد.

کربوهیدرات همان قند و فیبری هستند که در میوه‌ها و سبزیجات به وفور یافت می‌شود اما شخص را از آن منع می‌کنند یا خیلی‌ها نمی‌دانند این کربوهیدرات طبیعی هیچ‌گونه آسیبی که ندارند هیچ، تازه کلی فایده دارند و انرژی بدنی را تامین می‌کنند تا در روند رژیم لاغری موفق عمل شود.

اما  کربوهیدرات‌های صنعتی و ساختگی مضر همان شیرینی‌جات و تنقلات مضری هستند که روند رژیم لاغری را با اختلال مواجه می‌کنند. این کربوهیدرات‌ها ضرر دارند.

راه حل: میوه‌ها، سبزیجات و مواد غذایی مثل سیب زمینی که حاوی نوعی نشاسته است و این نشاسته، در واقع نوعی قند است برای رژیم لاغری و غذایی بسیار مفید است که  متخصصان آمریکایی آن را در برنامه غذایی بیماران و مصرف کنندگان خود تجویز می کنند.

آب زیاد بخورید کاهش وزن پیدا کنید!

در ابتدا باید گفت که مایعی مثل آب بسیار مفید است و همه این مطلب را می‌دانند اما اینکه مولکول‌های آب تاثیر اساسی در کاهش وزن و رژیم لاغری دارند باید گفت صحت ندارد. با خوردن آب در واقع گرسنگی را به تعویق می‌اندازد و پرخوری را از دور می‌کند. اما اینکه تاثیر اساسی و مهمی در کاهش وزن دارد درست نیست. با این حال قرار دادن مایعات یعنی نوشیدنی‌ها و اب میوه‌های طبیعی بدون اسانس می‌تواند در روند رژیم لاغری تا حدودی موثر باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

رژیم با ما - rejimbama

رژیم با ما مشاور تغذیه ای شماست

منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی