کد: 13971220355418313

چاق شوید و بهترین لباس‌ها را بپوشید

کد: 13971220355418313

https://goo.gl/uAyhxs

، مشهد , (اخبار رسمی): چاق شدن گاهی به اندازه لاغر شدن درد آور است. حدود دو سوم افراد در ایالات متحده، دارای اضافه وزن یا چاقی هستند. با این حال، بسیاری از افراد نیز با مشکل لاغری مواجه‌اند. کاهش وزن خود یک نگرانی است، زیرا کمبود وزن می‌تواند به اندازه چاقی و اضافه وزن برای سلامت انسان خطرناک باشد.

چاق شوید و بهترین لباس ها را بپوشید
چاق شوید و بهترین لباس‌ها را بپوشید

علاوه بر این، بسیاری از افراد هم هستند که به طور بالقوه کم وزن نیستند، اما قصد دارند،عضلات بیشتری به دست آورند. این که آیا به شخص از لحاظ ژنتیکی کم وزن است یا در تلاش است که عضلات و وزن بیشتری را حاصل کند، هر دو مورد اصول یکسانی را دارا هستند.

این مقاله یک استراتژی ساده و سالم را ارائه می‌کند تا به سرعت و با ایمنی مطمئن وزن مورد نیاز خود را به دست آورد.

چاق شدن: معنی واقعی وزن

داشتن وزن کم را به عنوان داشتن شاخص توده بدنی (BMI) تشخیص داده می‌شود که کمتر از ۱۸٫۵  نشان از کمبود وزن است. در مقابل، بیش از ۲۵  اضافه وزن در نظر گرفته می‌شود و بیش از ۳۰ چاق محسوب می‌شود.

بعضی از افراد به طور طبیعی بسیار لاغر هستند اما دلیل بر بیماری آن‌ها نیست. یعنی اینکه داشتن وزن کم با توجه به این مقیاس لزوما به این معنی نیست که یک مشکل ژنتیکی یا بیماری وجود دارد.

داشتن وزن کم در حدود ۲-۳ برابر در میان دختران و زنان،  بیشتر شایع است.

چاق شدن: پیامدهای بدنی کم وزنی

چاقی در حال حاضر یکی از بزرگترین مشکلات سلامتی در جهان است. با این حال، کمبود وزن ممکن است به همان اندازه چاقی برای سلامت نیز بد باشد. براساس یک مطالعه، کمبود وزن با یک خطر ۱۴۰ درصدی مرگ زودرس در میان مردان  و ۱۰۰ درصد میان زنان همراه  است.

چاق شدن: عوامل موثر در کم وزنی

چندین شرایط پزشکی- بهداشتی وجود دارد که می‌تواند باعث کاهش وزن شود، از جمله:

اختلالات خوردن: این شامل بی اشتهایی، اختلال روانی جدی است.

مشکلات تیروئید: داشتن تیروئید بیش از حد فعال (هیپرتیروئیدیسم) می‌تواند سوخت‌وساز بدن را افزایش دهد و سبب کاهش وزن نامنظم شود.

بیماری سلیاک: اختلال خود ایمنی روده باریک است که زمینه ژنتیکی دارد. در این بیماری سلول‌ها روده باریک توانایی تحمل گلوتن را ندارند. گلوتن یک نوع پروتئین در غلات است. اکثر افراد مبتلا به بیماری سلیاک نمی‌دانند که این  بیماری را دارند.

دیابت: عدم کنترل دیابت (عمدتا نوع ۱) می‌تواند منجر به کاهش شدید وزن شود.

سرطان: تومورهای سرطانی اغلب مقدار زیادی کالری را می‌سوزانند و می‌توانند سبب از دست دادن وزن زیادی شوند.

عفونت: برخی از عفونت‌ها می‌تواند باعث شوند فرد به شدت کم وزن شود. این شامل انگل‌ها، سل و HIV / ایدز می‌شود.

افرادی که کم وزن هستند، بهتر است که در اولین فرصت با یک پزشک متخصص مشورت کنند. این مربوط به شرایطی است که به یک‌باره وزن زیادی را از دست داده‌اند.

چگونه می توان وزن خود را افزایش داد؟

افرادی که می‌خواهند وزن خود را افزایش دهند، بسیار مهم است که درست این کار را انجام دهند. خوردن نوشابه و نوشیدنی ممکن است به افزایش وزن کمک کند، اما می‌تواند سلامت را در همان زمان با مشکل مواجه کند.

افرادی که وزن کمی دارند، باید سعی کنند توده‌های عضلانی سالم را جایگزین کنند نه اینکه چربی‌های زیر جلدی و توده‌ای را در زیر شکم و پهلوهای خود جایگزین کنند. بنابراین، ضروری است که غذاهای سالم  خورد تا جدای  از چاق شدن و رهایی از کمبود وزن، زندگی سالمی داشت.

در بخش‌های زیر به چند روش موثر جهت چاق شدن اشاره می‌شود.

کالری، بیش‌تر از سوخت و ساز بدن باید خورد.

مهمترین چیزهایی که می‌توان برای به دست آوردن وزن انجام داد این است که کالری زیادی را وارد بدن می‌کند، به این معنی که شخص کالری بیشتری را نسبت به نیاز بدن خود می‌خورد.

برای این کار حتما باید ماشین حساب کالری را تهیه کرد تا با تخمین‌هایی که در ادامه داده می‌شود بتوان میزان کالری مصرفی روزانه خود را به دست آورد. می‌توان نیازهای کالری خود را با استفاده از این ماشین حساب تعیین کرد و سپس تخمین زد.

افرادی که می‌خواهند وزن خود را به آرامی و به طور پیوسته افزایش دهند، هر روز  باید ۳۰۰ تا ۵۰۰ کالری را وارد بدن خود کنند. برای افزایش سریع وزن باید حدود ۷۰۰-۱۰۰۰ کالری را روزانه مصرف کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

رژیم با ما - rejimbama

رژیم با ما مشاور تغذیه ای شماست

منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی