اطلاعات تماس
  • 091987***** - 091987*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139712253564810783

درمان هموروئید یا بواسیر ترمبوزه و مراقبت‌های پس از تخلیه‌ هموروئید

کد: 139712253564810783

https://goo.gl/qeR2RM

، تهران , (اخبار رسمی): جراحی هموروئید ترومبوزه تنها را‌ه‌کار درمانی این بیماری است که لخته و عروق خونی در هموروئید، کامل حذف می‌شود و عوارض و احتمال عود کمتری وجود دارد.

درمان هموروئید یا بواسیر ترمبوزه و مراقبت‌های پس از تخلیه‌ی هموروئید
درمان هموروئید یا بواسیر ترمبوزه و مراقبت‌های پس از تخلیه‌ هموروئید

در یک روش وسیع‌تر به نام هموروئیدکتومی لخته و عروق خونی در هموروئید، کامل حذف می‌شود که اثر طولانی‌تر و مؤفقیت‌آمیزتر است

یکی از گزینه‌های درمانی هموروئید ترمبوزه فرصت دادن به بدن برای جذب آرام لخته طی چند هفته است. در این مدت حمام آب گرم، پماد و کرم‌های کاهنده درد برای التیام فرد توصیه می‌شود. داروهای علامتی جدیدتر مانند نیفدیپین موضعی از مزایای درمانی بیشتری نسبت به داروهای مصرفی قدیمی‌تر مانند پماد لیدوکائین دارد.

اگر چه درمان علامتی غیر‌ جراحی مانند ملین و نرم‌کننده‌های مدفوع، افزایش فیبر رژیم غذایی، افزایش مصرف مایعات، حمام نشسته‌ی آب گرم و مسکن‌ها در بهبود علایم فرد نقش به سزایی دارد اما گاهی جراحی هموروئید ترومبوزه تنها را‌ه‌کار است. البته عمل جراحی اورژانسی هموروئید خارجی ترومبوزه حاد با میزان عوارض و احتمال عود کمتر و سطح بالایی از رضایت‌بخشی بیمار همراه است.

در روش جراحی سرپایی پس از بی‌حسی موضعی با ایجاد یک برش لخته را فشرده و به صورت کامل تخلیه می‌کنند. این روش بهتر است در ۷۲ ساعت ابتدایی بروز لخته انجام شود تا مفید واقع شود. متأسفانه این روش با وجود سریع و آسان بودن در بیشتر موارد ناکارآمد است و مجدداً دچار لختگی و درد می‌شود. در یک روش وسیع‌تر به نام هموروئیدکتومی لخته و عروق خونی در هموروئید، کامل حذف می‌شود که اثر طولانی‌تر و مؤفقیت‌آمیزتر است.

مراقبت‌های پس از تخلیه‌ی هموروئید ترمبوزه

  • پس از تخلیه‌ی لخته می‌توان برای کنترل درد از ایبوبرفن و استامینوفن فاقد کدئین استفاده کرد. زیرا کدئین به دلیل خاصیت مخدری خود یبوست‌آور است.
  • خونریزی خفیف مقعدی هم‌زمان با عبور مدفوع طی چند هفته‌ی بعد از تخیله طبیعی است. فرد می‌تواند از گاز استریل بر روی زخم خود برای جلوگیری از ادامه خونریزی استفاده کند. با این حال خونریزی شدید نیاز به پیگیری و مراجعه به دکتر بواسیر دارد.
  • بروز عفونت پس از این روش غیر معمول است. با این حال، استفاده از پماد آنتی‌بیوتیک به صورت روزانه در هفته‌ی اول بعد از تخلیه با نظر دکتر هموروئید منعی ندارد. در صورت بروز قرمزی، ترشح بدبو و تورم پزشک خود را در جریان قرار دهید.
  • حمام نشسته آب گرم به مدت بیست دقیقه (غوطه‌ور شدن در وان آب گرم) روزانه در طول چند هفته اول پس از عمل تخلیه می‌تواند به رفع احساس ناراحتی و درد فرد کمک کند.
  • مصرف روزانه‌ی حداقل ۶ لیوان آب در تسهیل حرکات روده‌ای بسیار مفید است.
  • انجام سیگموئیدوسکوپی۶ تا ۱۲ هفته پس از عمل هموروئید برای پیگیری روند درمان مفید است.
  • از زور زدن هنگام اجابت مزاج باید جداً خودداری شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایران کلینیک

پیشرفته ترین و مجهزترین مرکز درمان بواسیر، هموروئید، کیست مویی، شقاق، فیستول با لیزر در یک جلسه زیر نظر متخصص کولورکتال با 25 سال تجربه

اطلاعات تماس
  • 091987***** - 091987*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان