اطلاعات تماس
  • 021339*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139712253565910269

برش لیزری در تابلوسازی و مزیت‌های استفاده از آن در تابلوسازی

کد: 139712253565910269

https://goo.gl/yFyzd8

، تهران , (اخبار رسمی): برش لیزری یکی از دستگاه‌های کاربردی و بسیار مفید در زمینه تابلوسازی است که توانسته به شدت در کاهش هزینه‌های ساخت انواع تابلو تبلیغاتی نقش داشته باشد.

برش لیزری در تابلو سازی و مزیت های استفاده از آن در تابلو سازی
برش لیزری در تابلوسازی و مزیت‌های استفاده از آن در تابلوسازی

برش لیزری یک دستگاه کاربردی و بسیار مفید در زمینه تابلوسازی است که توانسته به شدت در کاهش هزینه‌های ساخت انواع تابلو تبلیغاتی نقش داشته باشد

زمانی که صحبت از تابلو سازی  لیزری به میان می‌آید منظور از آن ساخت تابلوهای پلکسی گلاس است اما می‌توان از دستگاه برش لیزری جهت ساخت و حکاکی انواع تابلوها از جمله چوبی، پلکسی، پلاستیک، کاغذ و مقوا، سنگ و … استفاده کرد. استفاده از این تابلوهای برش داده شده با لیزر در محیط‌های از جمله محیط‌های اداری، تجاری  و … کاربرد دارد.

نحوه برش با دستگاه  لیزر

دستگاه برش لیزر در واقع دستگاهی است که در تشریح ساده آن می‌توان گفت شامل دو آینه است که به صورت موازی در روبه روی هم قرار گرفته‌اند. بین دو آینه محیطی فعال شکل گرفته است که از طریق تابش و بازتابش آینه‌ها، عمل لیزر انجام می‌شود. برش لیزر از طریق گاز که معمولاً نوع دی اکسید کربن است، عمل می‌کند.  این لیزر با حرکت تیوپ آن به جلو و عقب، موجب تقویت تیوپ می‌شود. پس از تقویت تیوپ لیزر از آن خارج می‌شود. برای استفاده از دستگاه لیزر باید ابتدا طرح مورد نظر که قصد برش آن را دارید با استفاده نرم افزارهای رایج کورل یا اتوکد طراحی شوند و در اختیار دستگاه برش قرار گیرند.

پس از طی شدن این مراحل اشعه لیزر از روزنه تیوپ خارج شده و بر روی سطح مورد نظر تابیده می‌شود تا برش انجام گیرد. دستگاه برش لیزری توانایی تولید اشعه‌ای با طول 1.5 و حدود یک تا دو هزار وات انرژی را دارا است و با این میزان قدرت قادر است هر ماده‌ای را ذوب کرده و برش دهد، اما به این علت که هر چه اشعه بیشتر در ماده‌ای نفوذ کند از انرژی‌اش کاسته خواهد شد بنابراین محدوده برش دستگاه برش لیزری 20 میلیمتر تعیین می‌شود. قطر برش این دستگاه یک میلی‌متر است.

لیزر تابیده شده از این دستگاه از فوتون تشکیل شده و با استفاده از برخی مواد مانند  آلومینیوم و آلیاژ مس منعکس می‌شود. این مواد افزون بر انعکاس لیزر، رسانای گرما نیز محسوب شده و  گرما را در سطح خود نگاه می‌دارند به همین علت لیزر تابیده شده از این دستگاه به دقت در محل مورد نظر منعکس می‌شود.

انواع لیزر

لیزرها بسته به موادی که برای لیزر مورد استفاده قرار می‌گیرد به انواع لیزرهای گازی (مثل گاز CO2)، لیزر رادیواکتیو، لیزر جامد، لیزر فیبری و ... تقسیم می‌شوند. اما در بین آنها لیزرهای گاز یا همان CO2 بیشترین کاربرد را دارد زیرا این نوع لیزر قادر است انواع مواد از جمله پلکسی گلاس، چوب، شیشه و پارچه را برش دهد.

از دستگاه برش لیزر CNC جهت برش لیزری فلزات و برش لیزری غیر فلزات استفاده می‌شود، این دستگاه‌ها با هدایت کامپیوتر و توسط لیزری که از آنها تشعشع می‌شود، عمل برش و حک به بالاترین دقت انجام می‌دهند.

از دستگاه‌های لیزر مورد استفاده برای ساخت تابلو می‌توان به این موارد اشاره کرد:

دستگاه برش لیزری فلزات فایبر

دستگاه برش و حکاکی لیزر SCU

دستگاه برش و حکاکی لیزر CMA

دستگاه برش و حکاکی لیزر Flat

دستگاه برش و حکاکی لیزر SF

دستگاه برش لیزر فلزات GS

مزیت‌های استفاده از لیزر برای برش

از کاربردهای دستگاه برش لیزر می‌توان به ساخت تابلوهای لیزری، برش حروف، برش حروف برای ساخت تابلو، ساخت و حکاکی انواع تابلوها، ساخت مهر و … اشاره کرد. با استفاده از دستگاه برش لیزری دیگر نیازی به استفاده از دستگاه کاتر پیلار نخواهد بود.

کاهش دادن وقت و هزینه

عدم نیاز به کشیدن طرح یا تصویر

افزایش ظرافت، زیبایی و دقت تابلوها (حذف ضایعات از لبه های تیز و برنده محصول)

کاهش ضایعات ناشی از برش

برش طرح‌های پیچیده و مشکل

انجام سوراخ‌کاری‌های مورد نیاز برای نصب ال ای دی‌ها در تابلو

امکان برش و حکاکی بر روی انواع مختلفی از تابلوها

ساخت مهر: با خریداری دستگاه لیزر هزینه  و زمان مورد نیاز برای تولید مهرها کاهش یافته و در کمترین زمان ممکن مهر مورد نظر را با ظرافت بالا تولید کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تابلو سازی نیکان تیام

تابلوسازی نیکان تیام طراح ومجری تمامی تابلوهای کامپوزیتی وحروف برجسته،تابلوفلکسی .تابلوبنر .حروف چلنیوم، نئون پلاستیک، حروف فلزی(استیل) ،حروف پلکسی.حروف پانچی، حروف لترمکس .لایت باکس .نورپردازی ونصب هالوژن وساخت ونصب درب کرکره برقی(کرکره اتوماتیک)

اطلاعات تماس
  • 021339*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی