اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139712273571310911

درباره طراحی بروشور و تکنیک‌های آن

۷ توصیه خلاقانه برای طراحی بروشور

کد: 139712273571310911

https://goo.gl/25beJB

، تهران , (اخبار رسمی): وقتی قرار است دست به نقد کار دیگران زده شود، نقد و نظرات فراوانی وجود دارد و احساس می‌شود که اگر جای طراح باشیم، قطعا غوغا به پا می‌کردیم اما واقعیت این است که فاصله حرف تا عمل بسیار زیاد به نظر می‌رسد و اگر قرار باشد افراد یک طراح خلاق برای بروشورهای مختلف باشند باید نکاتی را در ذهن داشته باشند.

۷ توصیه خلاقانه برای طراحی بروشور را جدی بگیرید
طراحی کاتالوگ و بروشور

نکاتی که باید برای طراحی و تحویل یک پروژه خوب در نظر داشت، آن‌قدر ساده است که گاهی حتی به نظر هم نمی‌رسد که اثرگذاری آنها در موفقیت نهایی پروژه چقدر است

طراحی بروشور با خلاقیت و تکنیک رابطه‌ای تنگاتنگ دارد. اگر این توصیه‌ها با دقت مرور شود، قطعا می‌توان  از پس طراحی بروشورهای خلاقانه برآمد. نکاتی که باید برای طراحی و تحویل یک پروژه خوب در نظر داشت، آن‌قدر ساده هستند که گاهی حتی به نظر هم نمی‌رسد که اثرگذاری آنها در موفقیت نهایی پروژه چقدر است.

۱. شناسایی هدف قبل از شروع کار

قبل از اینکه کار طراحی بروشور شروع شود باید از مشتری خود پرسید که دقیقا از طراحی این ابزار به دنبال رسیدن به چه هدفی هستند و چشم‌انداز آنها از وجود بروشور برای کسب و کار چیست. باید دانست که در ذهن مشتری چه چیزی می‌گذرد و دقیقا چه می‌خواهند. بسیاری از مواقع، مشتری یا به عبارت بهتر، ارباب رجوع از طراح بروشور می‌خواهد فقط به خاطر اینکه بروشور قبلی‌اش به درستی نتیجه‌ای به همراه نداشته است، مجدد طراحی انجام شود. باید آگاهانه موضوع را ریشه‌یابی کرد و دانست که قرار است با طراحی این بروشور به چه هدفی رسید. اگر از قبل تکلیف خود را بدانید نیازی نیست که بارها نتیجه کار میان طراح و مشتری رد و بدل شود و نهایتا هم نتیجه‌ای حاصل شود که باب میل هیچ‌کس نیست.

 ۲. دقت در انتخاب فونت‌ها

در انتخاب فونت مناسب هم نهایت دقت را باید به کار گرفت. انتخاب چندین و چند فونت مختلف در بسیاری از مواقع دید بصری مخاطب را دچار اختلال می‌کند، دل‌نشین نیست و از همه اینها گذشته از نظر زیبایی‌شناسی دچار ضعف‌های اساسی است. بهتر است از یک نوع فونت استفاده شود و باید دانست که عجیب و غریب بودن فونت و نامتعارف بودن آن لزوما کمکی به اثرگذاری بر مخاطب نخواهد کرد. برای این که  در طراحی بروشور موفق عمل شود باید به آن هم به عنوان بخشی از برنامه یک کمپین بازاریابی و تبلیغات نگاه شود و انسجام کمپین را در همه اجزای آن از جمله طراحی بروشور در نظر داشته باشد.

۳. توجه به کپی یا شعار اصلی بروشور

کپی و تیترها در طراحی هر بروشوری از اهمیتی ویژه برخوردار هستند. نباید تولید تیتر و کپی را به انتهای کار موکول کرد. تیتر و کپی می‌تواند روی رنگ، جنس، حال و هوای طراحی و همه چیز اثر داشته باشد. پس بهتر است قبل از اینکه وارد مرحله طراحی ابعاد فیزیکی بروشور شد، برای تیترها و کپی کار، فکری در سر داشت. علاوه بر کپی باید به پلتفرمی که قرار است، بروشور در آن به نمایش دربیاید هم توجه کرد. آیا بروشور به صورت کاغذی در یک نمایشگاه به مخاطبان عرضه می‌شود؟ آیا قرار است نسخه‌ای دیجیتالی از آن ارائه شود و… . باید دانست که فضایی که کار در آن دیده می‌شود چه نوع فضایی است. این موضوع در روند طراحی‌ اثرگذار است.

۴. نگاه از نقطه‌نظر مخاطب

باید از دید مخاطب به کار خود نگاه کرد. مهم نیست که طراح و سفارش دهنده چه چیزی دوست دارد. باید خود را به جای مخاطب گذاشته و بدون هیچ پیش‌زمینه فکری درباره آنچه پیش‌روی‌ قرار دارد، قضاوت کرد. باید در نظر گرفت که قرار است برای چه مخاطبان و افرادی، این بروشور را تولید و تهیه کرد و قرار است چه اثری روی آنها گذاشت. چنانچه بتوان واکنش‌های مخاطبان خود را پیش‌بینی کرد ، در طراحی می‌توان موفق بود. باز هم باید اضافه شود که طراحی کاتالوگ هم بخشی از یک فرایند مهم بازاریابی و تبلیغات است و در نتیجه نمی‌توان به آن به چشم کاری مجزا نگاه کرد. باید مخاطبان هدف هر صنعت به خوبی شناسایی شوند تا بهترین و اثربخش‌ترین بازخوردها در نهایت به دست آید.

۵. استفاده از عبارات ساده و قابل‌فهم

گاهی‌اوقات  نه لزوما همیشه، سادگی بهترین ایده برای طراحی است. استفاده از جملات ساده، طرح‌ها و عکس‌های ساده و رنگی عادی می‌تواند در بعضی از موارد کافی و مناسب باشد. لازم نیست همیشه به دنبال طرح‌های پیچیده و عحیب رفت. درست مانند انتخاب فونت در انتخاب واژه‌ها و تیترها، رنگ، عکس‌ها و… هم باید سادگی را در نظر داشت. سادگی در انتخاب تصاویر، شکل‌ها، رنگ‌ها و تمام عناصر تشکیل‌دهنده بروشور می‌تواند مخاطب را همراه کند و احساس مخلص بودن و صداقت را به آنها تلقین کند که دستاوردی بسیار مهم و اساسی در طراحی محسوب می‌شود.

۶. در نظر گرفتن چند جایگزین

هیچ‌وقت نباید روی طراحی بروشور خود تعصب داشت. واقعیت این است که نهایتا این مشتری و ارباب رجوع است که باید از طراحی بروشور خوشش بیاید و آن را بپذیرد. پس بهتر است چندین طرح جایگزین یا آلترناتیو در هم در اختیار داشت و دید که مشتری نسبت به کدام یک واکنش بهتری از خود نشان می‌دهد و به کدام علاقه بیشتری برای اجرا پیدا می‌کند. در این صورت بعد از اتمام پروژه نیاز به دوباره‌کاری و ایجاد تغییرات مختلف نیست. اگر قرار باشد که سلیقه شخصی در طراحی بروشورها دخیل باشد، نتایج کار برای همه پروژه‌ها تکراری از آب درمی‌آمد. البته این به معنای نداشتن برند و امضای شخصی نیست. خیر، به هیچ‌وجه. منظور این است که باید بتوان خواسته‌ها، اهداف و نظرات مشتری را در نظر گرفته و آنها را از ذهن و فنون خود عبور داد.

۷. حفظ ارتباط طراحی بروشور با هویت پروژه

باید سعی کرد میان آنچه قرار است برایش طراحی بروشور داشت و نتیجه‌ای که تحویل می‌دهید، ارتباط برقرار کرد. مثلا لازم نیست برای بروشوری که مختص امور خیریه است از طرح‌هایی لوکس و مواد گران بهره برد. اما اگر قرار است، بروشوری برای شرکت در یک نمایشگاه آماده شود لازم است، اصول جذابیت را طوری رعایت کرد که در نگاه نخست، مخاطب به سمت آن جلب شود. تناسب هدف، محتوا و ساختار بروشور با یکدیگر بسیار مهم و اساسی است. اگر میان این عناصر هماهنگی وجود نداشته باشد، احتمال اثرگذاری آن بر مخاطب بسیار اندک خواهد بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آژانس تبلیغات و ارتباطات خلاق پالادیوم

”گروه تبلیغات و ارتباطات خلاق پالادیوم ” ارائه دهنده ی مجموعه متنوعی از خدمات در حوزه بازاریابی، تبلیغات، پیشبرد فروش و نمایش بهتر کسب و کار و محصولات شماست. ما اینجا هستیم تا به کمک هم خبر پرواز کسب و کارتان را به گوش همگان برسانیم. با ایده های خلاقانه، ابزارهای نوین و مدیریت پیشرفته. فقط کافی است با ما تماس بگیرید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی