اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980102357507639

داربست فلزی، کسب و کاری که نیاز به تغییرات اساسی دارد

کد: 13980102357507639

https://goo.gl/fiFof3

، تهران , (اخبار رسمی): مشتریان اغلب برای دسترسی به نقاط مختلف ساختمان‌ها از داربست‌ها استفاده می‌کنند و برای اینکه کارگران بتوانند به راحتی در ارتفاع کار کنند نیاز به آنها دارند.

داربست فلزی کسب و کاری که نیاز به تغییرات اساسی دارد
داربست فلزی، کسب و کاری که نیاز به تغییرات اساسی دارد

 داربست فلزی در ایران به دلیل اینکه بسیار سنتی است آسیب‌زا است و باید فکر جدی در خصوص تحول در این حوزه صورت گیرد. شرکت‌های مختلفی در ایران در حوزه خدمات داربست کار می‌کنند و خیلی از این شرکت‌ها با بیش از چندین دهه فعالیت مجوزی ندارند!

به دلیل عدم نظارت هر شهری قوانین خاص خود را در زمینه داربست دارد و هر کدام از شهرها قیمت‌های خیلی متفاوتی دارند.

به نظر می رسد تمامی بخش‌های خدمات در این حوزه باید مورد بررسی و بازبینی قرار بگیرد از آموزش کارگران و به کارگیری آنها در شرکت‌ها تا استفاده از داربست‌های جدید که باعث تحول جدی در این صنعت خواهد شد.

 خیلی از شرکت‌ها که به صورت قانونی کار می‌کنند وضعیت فعلی شرایط را برای آنها سخت کرده است و به دلیل زیادتر شدن شرکت‌های غیر قانونی این شرایط را برای آنها سخت‌تر می‌کند و با ید نظارتی جدی در آن صورت گیرد.

شرایط فعلی آنقدر است که هر شرکتی ساز خود را می‌زند البته لازم به ذکر است خیلی از این خدمات دهندگان صرفاً مجوزهای لازم را دارند و شرکت نیستند و به دلیل ترس از پرداخت مالیات به سمت ثبت شرکت نمی‌روند.

مشکلات خدمات داربست را می‌توان به بخش‌های زیر تقسیم کرد:

1-  استفاده از داربست‌های سنتی که سال‌ها از انقضای آنها می‌گذرد.

2- قیمت خدمات که به دلیل کارهای سختی که صورت می‌گیرد غیرواقعی است

3- آموزش مداوم کارگران و استادکاران 

شاید موارد بیشتری هم وجود داشته باشد ولی اگر همین موارد اصلاح شود تحول جدید در این صنعت اتفاق خواهد افتاد در خصوص توضیحات در مورد بخش‌ها باید گفت که استفاده از داربست‌های سنتی سال‌ها است که باعث ایجاد حوادث ناگواری شده است و کافی است تا در کوچه‌ها و خیابان‌های شهر تهران قدم زد و با چشم خود داربست‌ها را دید و در مورد آنها نظر داد و بی شک بسیاری از آنها نا ایمن هستند نه تنها برای عابرانی که از کنار آنها در گذر هستند بلکه برای کارگرانی که بر روی آنها کار می‌کنند بسیار خطر زا هستند.

قیمت خدمات نیز مورد دیگری است که همیشه مشکل ساز بوده است شرکت‌ها برای گرفتن کار از مشتری قیمت‌ها را به شدت پایین می‌آورند و مشتری هم واقعاً نمی‌داند که این شغل چقدر خطرناک است و رفته رفته کیفیت و ایمنی پایین می‌رود و این کاهش قیمت ضربه بسیار بدی به خود شرکت‌ها وارد می‌کند و شرایط کنونی نشان از این اقداماتی است که هیچ تفکری در آن نیست در واقع این قیمت‌ها نتیجه کارهایی است که خود شرکت‌ها به وجود آورده‌اند و عدم نظارت نیز به آن دامن زده است.

برخی شرکت‌ها نیز برای اینکه از این شرایط نجات پیدا کنند با هم  قیمت‌های جدیدی را وضع می‌کنند که با وجود شرایط فعلی بعید است که تغییری حاصل شود.

از دیگری مواردی که از اهمیت بالایی برخوردار است آموزش کارگران است که واقعا کمبود آن حس می‌شود و اغلب کارگران همیشه سردرگم هستند و نمی‌دانند از کجا باید مدرک معتبر دریافت کنند.

با وجود تمامی مواردی که عنوان شد به نظر می‌رسد وجود مرجعی معتبر مثل داربستان می‌تواند به این مشکلات پایان دهد و کمی همکاری می‌تواند تمامی این مشکلات را برطرف کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

داربستان

داربستان مرجع تخصصی خدمات در حوزه صنعت ساختمان و داربست

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان