اطلاعات تماس
  • 021339*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139801163585510269

بیلبورد چیست؟

کد: 139801163585510269

http://bit.ly/2IAt7YC

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از انواع تابلوها، بیلبوردهای خیابانی است. استفاده از بیلبورد برای تبلیغات یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای این منظور به شمار می‌رود. منظور از بیلبورد محلی از قبل تعیین شده برای درج تبلیغات کسب و کار، معرفی محصولات و خدمات است.

بیلبورد چیست
بیلبورد چیست؟

استفاده از بیلبورد برای تبلیغات یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای این منظور به شمار می‌رود. منظور از بیلبورد محلی از قبل تعیین شده برای درج تبلیغات کسب‌وکار، معرفی محصولات و خدمات است

برای تبلیغات می‌توان از انواع تابلوهای تبلیغاتی استفاده کرد که شامل تابلو چلنیوم، تابلو استیل، تابلو برجسته، تابلو نئون پلاستیک و تابلو سر در مغازه می‌شود. همچنین یکی از انواع این تابلوها بیلبوردهای خیابانی است. استفاده از بیلبورد برای تبلیغات یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای این منظور به شمار می‌رود. منظور از بیلبورد محلی از قبل تعیین شده برای درج تبلیغات کسب و کار، معرفی محصولات و خدمات است.

طراحی بیلبورد

نحوه طراحی و تولید بیلبورد با سایر انواع تابلوها متفاوت است. برای طراحی بیلبورد از چند واژه کوتاه با فونت بزرگ و واضح استفاده می‌شود همچنین برای تصویر و یا متن بیلبورد می‌توان از جمله‌های طنز و کنایه آمیز نیز استفاده کرد. در حالا کلی می‌توان گفت تابلوهای بیلبورد باید متنی کوتاه، خوانا و مفهومی جذاب داشته باشند تا بتوانند در ذهن مخاطب به مدت طولانی نقش ببندند. علت این امر این است که معمولاً از تابلو بیلبورد در اتوبان‌ها و جاده استفاده می‌شود و باید به سبب سرعت بالا در این مسیرها قابل تشخیص باشد.

قطعات تشکیل‌دهنده بیلبورد

قطعات بیلبورد به این شرح است:

فونداسیون: این قسمت شامل بتون و میلگرد است با استفاده از این مصالح فونداسیون توسط میلگردها، بافته شده و با ریختن بتن آن را محکم می‌کنند.

پایه: پایه بیلبورد باید از جنس آهن و بتن و محکم باشد. قسمتی از این پایه در فونداسیون و زیر زمین قرار می‌گیرد و بخش دیگری از آن روی زمین سنگینی بیلبورد را تحمل می‌کند.

صفحه نمایش بیلبورد: صفحه‌ای فلزی است که تبلیغات مورد نظر بر روی آن درج می‌شود.

روشنایی: برای این منظور از پروژکتور و لامپ‌های ال ای دی بزرگ برای روشنایی صفحه بیلبورد استفاده می‌شود.

راهروها و نردبان‌های تعویض رویه: این قسمت از بیلبورد هنگام تعویض یا نصب تابلو کاربرد دارد.

کلیپس و سپری: از این قسمت بیلبورد جهت صاف نگه داشتن بنر و جلوگیری از چروک شدن آن استفاده می‌شود.

رویه بیلبورد: سطحی صاف و یک‌دست است که جهت نصب آگهی کاربرد دارد.

آگهی: بخش اصلی تابلوهای بیلبورد است که پیام مورد نظر را به مخاطب خود منتقل می‌کند. برای این بخش در گذشته از کاغذ استفاده می‌شد اما امروزه استفاده از مواد با کیفیت‌تر نظیر بنر، فلکسی و استیکر جایگزین آن شده است.

بخش فرابیلبورد و حجم: این بخش قسمتی جدا از تابلو است که فضایی خارج از محوطه تابلو است و معمولاً بخشی خلاقانه است.

معایب نصب بیلبورد

در صنعت تابلوسازی این نوع تابلوها هزینه بالایی را شامل می‌شوند از همین روی کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. تبلیغ به روش بیلبورد دارای محدوده زمانی خاصی است چرا که بیلبوردها به صورت اجاره‌ای در اختیار فرد قرار می‌‌گیرد.

در انتخاب پیامی که به تبلیغ گذاشته می‌شود باید دقت زیادی کرد زیرا در غیر این صورت به جای جذب مشتری، اثری منفی خواهد داشت. برای نصب چنین تابلویی نیاز به کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد، شهرداری، محیط زیست و ... است که هزینه و وقت زیادی را می‌طلبد.

نکات مهم در ساخت و نصب بیلبورد

در ساخت و طراحی چنین تابلوهای تبلیغاتی نکات زیر را باید به یاد داشت:

تصویر و محتوایی که برای این نوع تابلوها استفاده می‌شود باید کوتاه، جذاب و طنز باشد.

اطلاعات محصول باید ساده و واضح باشد به گونه‌ای که در عرض چند ثانیه قابل رویت باشد.

بهتر است از فونت‌های ساده و بزرگ بر روی این تابلوها استفاده شود تا از فاصله چند متری نیز خوانا باشند.

استفاده از تصاویر نیز در این مورد توصیه می‌شود البته باید در نظر داشت بهتر است تصویری که استفاده می‌شود جالب و جذاب باشد.

انتخاب رنگ مناسب بی شک در جلب توجه رهگذران تاثیرگذار است برای این منظور پیشنهاد می‌شود با روان شناسی رنگ‌ها آشنایی داشت.

خلاقیت در همه زمینه‌های تبلیغاتی تاثیرگذار است و باعث جلب توجه می‌شود.

بهتر است برای جلب توجه بیشتر در یک مسافت کوتاه چندین مرتبه تابلوی خود را تکرار کرد تا برای همیشه در ذهن مخاطب خود ثبت شود.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به تابلوسازی نیکان تیام تولیدکننده انواع تابلوهای تبلیغاتی و تابلو چلنیوم در تهران به آدرس www.nikantnt.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تابلو سازی نیکان تیام

تابلوسازی نیکان تیام طراح ومجری تمامی تابلوهای کامپوزیتی وحروف برجسته،تابلوفلکسی .تابلوبنر .حروف چلنیوم، نئون پلاستیک، حروف فلزی(استیل) ،حروف پلکسی.حروف پانچی، حروف لترمکس .لایت باکس .نورپردازی ونصب هالوژن وساخت ونصب درب کرکره برقی(کرکره اتوماتیک)

اطلاعات تماس
  • 021339*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی