اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139801173587111071

ویژگی‌های منحصر به فرد شکر قهوه‌ای

هر آنچه از شکر قهوه‌ای باید بدانید

کد: 139801173587111071

http://bit.ly/2ItcYV5

، اصفهان , (اخبار رسمی): شکر در سبد غذایی اکثر مردم جهان یافت می‌شود. موارد مصرف این ماده در شیرینی‌ها، شربت، مربا و ... است که این موضوع باعث تنوع در فرآورده‌های آن شده است. از انواع شکرهای موجود می‌توان به شکر سفید، شکر قهوه‌ای، شکر سرخ و شکر زرد اشاره کرد.

هرآنچه از شکر قهوه ای باید بدانید
شکر قهوه ای سلوا

برای خرید شکر قهوه‌ای محصول نیشکر خوزستان و همچنین انواع محصولات تولید شده با شکر قهوه‌ای می‌توان از طریق اپلیکیشن سلوا سفارش داد

در این جا سعی شده درباره شکر قهوه‌ای که به تازگی خودش را در سبد غذایی خانواده‌ها باز کرده است؛ صحبت شود.

تفاوت شکر سفید با شکر قهوه‌ای

شکر خام که پایه اصلی تمام فرآورده‌های شکر است از مایع شیرین حاصل از نیشکر به دست می‌آید. این مایع شیرین حاوی 96 درصد ساکاروز و املاح معدنی است و به نوعی منبع کربوهیدرات محسوب می‌شود و بعد از فیلتر شدن و شستشو با آب داغ، شکر خام تولید می‌شود. 

تفاوتی که میان شکر قهوه‌ای و سفید وجود دارد در نوع ساخت آنها است. شکر خام در ابتدا به رنگ قهوه‌ای است و این رنگ به خاطر وجود ماده‌ای به نام ملاس که حاوی 46 درصد ساکارز، 3 درصد پروتئین و مقداری کلسیم، فسفر، منیزیم، آهن و ویتامین B است، می‌باشد. شکر قهوه‌ای به صورت مستقیم از طریق عصاره نیشکر به دست می‌آید. این ماده را حرارت می‌دهند سپس می‌گذارند در درجه حرارت خیلی پایین تا کریستالی شود. برای تولید شکر سفید ابتدا ملاس شکر خام با استفاده از مواد شیمیایی گرفته شده و سپس بلورهای سفید به دست می‌آید. 

بلورهای شکر سفید دارای 99 درصد ساکاروز (به مراتب قند بیشتر نسبت به شکر قهوه‌ای) و حداقل‌ترین املاح معدنی است.

چرا شکر قهوه‌ای؟

همه خوب می‌دانند که اصولا مصرف زیاد شکر به خاطر کالری بالا مناسب نیست ولی معمولا شکر قهوه‌ای دارای 3 الی 7 درصد از ملاس نیشکر بوده و نسبت به شکر سفید کمتر گرانول شده است. همچنین شکر قهوه‌ای دارای کالری کمتری نسبت به شکر سفید است و همین موضوع برای کنترل چاقی بسیار موثر است. براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، کربوهیدرات‌هایی چون برنج، جو و شکر در شکل غیر تصفیه‌شده آن ارزش تغذیه‌ای بالاتری دارند لذا به نظر می‌رسد شکر قهوه‌ای به نسبت شکر سفید مزایای بیشتری برای سلامتی داشته باشد. یکی از مهمترین مواقع برای جایگزین کردن شکر قهوه‌ای به جای شکر سفید در وعده صبحانه است لذا برای داشتن یک صبحانه سالم بهتر است از شکر قهوه‌ای به عنوان شیرین‌کننده استفاده شود.

شکر قهوه‌ای در شیرینی‌پزی رژیمی و تهیه سس استفاده می‌شود و امروزه در جاهای مختلف دنیا جایگزین شکر سفید شده است. دلیل اصلی آن هم این است که دارای مواد معدنی غنی و پرباری است و مانند شکر سفید از خواص و مواد معدنی آن کاسته نشده است. همچنین در شکر سفید با توجه به استفاده از مواد شیمیایی برای جدا کردن ملاس از شکر خام مواد سمی و مضر وجود دارد ولی شکر قهوه‌ای این‌طور نیست و در واقع طبیعی‌تر است، به گونه‌ای که با افزودنی‌های صنعتی مانند دی اکسید گوگرد، فسفریک اسید، کلسیم هیدروکسید و کربن اکتیو غنی نمی‌شود.

از ویژگی‌های خاص شکر قهوه‌ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- ارتقای گردش خون

شکر قهوه‌ای شامل مقدار زیادی مواد معدنی مورد نیاز بدن است. دیده شده که مصرف شکر باعث بهتر شدن گردش خون و همچنین افزایش تولید سلول‌های خونی و همینطور آسان کردن هضم و گوارش مواد غذایی شده است. مصرف شکر قهوه‌ای به زنانی که تازه زایمان کرده‌اند نیرویی دوباره می‌بخشد.

2- سرما خوردگی را شیرین کنید

دهه‌ها است که مصرف شکر قهوه‌ای یک درمان خانگی برای سرماخوردگی محسوب می‌شود. شکر قهوه‌ای را در آب در حال جوشیدن با زنجبیل اضافه می‌کردند و به همان شکل داغ مصرف می‌کردند و مصرف آن باعث درمان علائم سرماخوردگی می‌شد. در برخی جاها از شکر خام یا شکر قهوه‌ای به جای عسل استفاده می‌کرده‌اند.

3- شکر قهوه‌ای، پوست درخشان

همچنین اثرات مثبت شکر قهوه‌ای بر روی پوست غیر قابل انکار است، به طوری که در برخی لوازم آرایشی معتبر از شکر قهوه‌ای استفاده می‌کنند. شکر قهوه‌ای باعث کاهش ورم و حفظ رطوبت پوست شده و همچنین از سلول‌های پوست در برابر رادیکال‌های آزاد دفاع می‌کند. شکر قهوه‌ای به دلیل اینکه ویتامین B بیشتری دارد، پوست را در برابر اثرات ناشی از سن محافظت می‌کند و برای لایه‌برداری پوستی و ریزش سریع‌تر بافت‌های مرده پوست کمک‌کننده است.

با شکر قهوه‌ای چه محصولاتی می‌توان تولید کرد؟

تنها این شکر نیست که رنگ قهوه‌ای به خودش گرفته در واقع شکر قهوه‌ای اساس ساخت محصولات دیگر نیز است. قند قهوه‌ای و نبات قهوه‌ای از  دیگر محصولاتی هستند که با شکر قهوه‌ای تولید می‌شوند و تمام خواص شکر قهوه‌ای را دارا هستند. همچنین در بسیاری از کیک‌ها نیز می‌توان از شکر قهوه‌ای به عنوان جایگزین شکر سفید استفاده کرد.

برای خرید شکر قهوه‌ای محصول نیشکر خوزستان و همچنین انواع محصولات تولید شده با شکر قهوه‌ای می‌توان از طریق اپلیکیشن سلوا سفارش داد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سلوا، فروشگاه محصولات سالم و روستایی

سلوا در سال 1395 فعالیت خود را در زمینه تولید، تامین و توزیع سبد محصولات سالم آغاز کرد. پس از مدتی این مجموعه در اکوسیستم "کسب و کار اجتماعی" رشد کرده و در این بستر دو هدف اجتماعی توسعه مصرف محصولات سالم توسط خانواده ها و همچنین توسعه کسب و کارهای خانگی و روستایی را دنبال می کند. فروش محصولات از طریق اپلیکیشن سلوا انجام شده و به صورت توزیع درب منزل به دست خانواده ها می رسد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی