اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980119359215904

حل مشکل کارتریج‌های اچ پی با حذف DRM

کد: 13980119359215904

http://bit.ly/2Iuaplg

، تهران , (اخبار رسمی): پس از اعتراض و درخواست کاربران حول مشکلی که با کارتریج‌ها وجود داشت خبرهایی مبنی بر حل مشکل کارتریج‌های اچ پی با حذف DRM به وجود آمد.

حل مشکل کارتریج های اچ پی با حذف DRM
حل مشکل کارتریج های اچ پی با حذف DRM

پس از اعتراض و درخواست کاربران حول مشکلی که با کارتریج‌ها وجود داشت خبرهایی مبنی بر حل مشکل کارتریج‌های اچ پی با حذف DRM به وجود آمد.

به‌این صورت که شرکت اچ پی HP اعلام کرده به روز‌رسانی نرم‌افزاری را به صورت رایگان منتشر کرده که تکنولوژی (Digital Rights Management (DRM را حذف خواهد کرد.

این شرکت بیان کرد : «با این که تعداد کمی از مشتریان تحت تأثیر این موضوع قرار گرفته‌اند» اما تاکید کرد که در آینده، «ویژگی‌های امنیتی» مشابهی را برای حل مشکل به کار خواهد گرفت.

مشکل قفل شدن کارتریج‌های اچ پی HP

البته این مشکل برای کارتریج‌هایی با قیمت مناسب‌تر هم وجود دارد با این تفاوت که اچ پی اولین کمپانی است که متوجه آن شده است.

قفل شدن کارتریج اچ پی، مشکلی است که گاهی کاربران با آن مواجه می‌شوند. مشکل قفل شدن کارتریج‌های اچ پی غالباً پس از به روز‌رسانی نسخه سیستم عامل پرینتر و یا استفاده از کارتریج بازسازی شده یا تعویض کارتریج سازگار با دستگاه اتفاق می‌افتد.

مدت طولانی است که شرکت اچ پی یک چیپ امنیتی بر روی پرینترهای جوهرافشان و کارتریج‌های خود نصب کرده است. اگر فردی از کارتریج  knock-off استفاده کند احتمالا با خطایی مبنی بر اینکه «کارتریج پرینتر شما قفل شده است»، «کارتریج دست دوم یا جعلی شناسایی شد» و «کارتریج مورد تایید اچ پی نیست» رو به رو خواهد شد.

خیلی ناراحت کننده است اما این موضوع وجود دارد. هر چند، سال گذشته HP نسخه به روزرسانی شده نرم‌افزار استفاده در چاپگرهای سازمانی را عرضه کرد اما این نسخه هم از هفته گذشته هر نوع کارتریج را قفل می‌کند به‌جز آن که خود شرکت در آن قرار داده است.

حل مشکل کارتریج‌های اچ پی با حذف DRM

با این که اچ پی اولین شرکتی نیست که برای افزایش امنیت از سیستم‌های DRM در کارتریج‌های خود استفاده کرده است. در حدود 13 سال پیش Lexmark رقیب HP با یک شکایت علیه اجزای کنترل استاتیک دست و پنجه نرم می‌کرد. موضوع این شکایت میکروچیپ‌هایی بود که می‌توانست DRM چاپگر Lexmark را دور بزند.

با همه این تفاسیری که اعلام شد به هر حال شرکت اچ پی اعلام کرده جهت حل مشکل کارتریج‌های اچ پی با حذف DRM اقدام کرده است.

اما  خبر خوب برای مصرف کنندگان این محصول این است که احتمالا راه حل شرکت آخرین راه حل برای آن‌ها نخواهد بود. کارتریج 123inkt در حال حاضر تراشه‌هایی طراحی کرده که برای دور زدن سیستم امنیتی HP به روز‌رسانی شده است. این تراشه‌ها باید در مدت زمان کمی در دسترس باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایده برتر پارسیان

انواع کالای دیجیتال در فروشگاه آنلاین ماشین های اداری ایده برتر پارسیان

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش