اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139801253605510912

شیردوش‌ها به عنوان یاری کننده مادر عمل کرده و نیاز نوزاد به شیر را برطرف می‌کند

همه چیز درباره شیردوش‌ها

کد: 139801253605510912

http://bit.ly/2GmX6lq

، تهران , (اخبار رسمی): بهترین تغذیه برای نوزاد شیر مادر است. شیر مادر علاوه بر این‌که حاوی تمام ویتامین‌ها و مواد غذایی لازم برای نوزاد در شش‌ماه اول زندگی است، حاوی مواد ضد بیماری هم است که همین امر، سلامت را برای فرزندان به ارمغان می‌آورد. شیردوش‌ها به جهت همین امر ساخته شدند تا به عنوان یاری‌کننده مادر عمل کنند.

همه چیز درباره شیردوش ها
تصویری از شیردوش برقی مدل کین یو

شیر مادر حاوی ویتامین‌ها و مواد ضد بیماری جهت نوزاد است،به همین خاطر شیردوش ها ساخته شدند که به عنوان یاری کننده مادر عمل کرده و زمانی که نیاز به ذخیره شیر هست، به عنوان نگهدارنده عمل شیر مادر عمل کند

زمانی که مادر به هر دلیلی مانند شاغل بودن نیاز به ذخیره شیر خود دارد، به عنوان نگهدارنده شیر مادر عمل کند. همچنین شیردوش به اتصال مجاری شیر به دهان نوزاد و بیرون آوردن نوک سینه‌هایی که صاف و برعکس هستند کمک زیادی کرده و نوزاد شیرخوار راحت‌تر می‌تواند سینه مادر را بگیرد. بعضی از شیردوش‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مکیدن نوزاد شیرخوار را تقلید می‌کنند. شیر دوش‌ها وسیله پزشکی و دارویی هستند که توسط سازمان دارویی و غذای آمریکا تایید شده است.

اجزا تشکیل‌دهنده شیر دوش

تمام شیردوش‌ها از چند بخش اساسی تشکیل شده‌اند.

پوشش سینه: جام مخروطی شکلی است که ابتدا نوک سینه و قسمت‌های رنگی اطراف آن را پوشش می‌دهد.

پمپ: محفظه  نرم که شیر را بیرون می‌کشد. پمپ ممکن است که به قسمت پوشش سینه شیردوش وصل شده باشد یا به وسیله یک تیوب پلاستیکی به پوشش سینه وصل شود.

ظرف شیر: یک ظرف قابل جدا شدن است که زیر قسمت پوشش سینه شیردوش قرار گرفته است و به مجرد اینکه پمپ شیر، زده می‌شود در آن جمع می‌شود. این ظرف معمولاً قابل استفاده مجدد یا یک‌بار مصرف است که شیر را درخود ذخیره کرده یا به نوک سینه وصل می‌شود و هنگام غذا خوردن نوزاد از آن استفاده می‌شود.

شیردوش‌های دستی

شیردوش‌های دستی با نیروی دست، کار می‌کنند. زمانی که با دست، تلمبه فشار داده می‌شود، شیر از آن خارج می‌شود. بعضی از مادران معتقدند که کار با این نوع شیردوش راحت‌تر است. زیرا قدرت مکش آن با دست قابل کنترل است. این شیردوش‌ها نسبت به انواع دیگر آن‌ها سبک‌تر، ارزان‌تر و کم صداتر بوده و جای کمتری را اشغال می­‌کنند.

شیردوش‌های برقی:

از نکات مثبت این نوع شیردوش سرعت بالا و سهولت در استفاده از آن‌ها است. این نوع شیردوش‌ها با استفاده از باتری یا وارد کردن کابل آن به پریز برق و روشن شدن موتور کوچکش کار می‌کند. این نوع شیردوش‌ها ممکن است بیش از یک لوله یا تیوب متصل شده به پوشش شیردوش داشته باشند. تلمبه یک پنل کنترل‌کننده با یک سوئیچ دارد که درجه مکش را تنظیم می‌کند.

بعضی از شیردوش‌های باتری‌دار روی الگوهای مختلف مکش قابل تنظیم هستند. سهولت استفاده و کارایی بالا نکات مثبت این نوع شیردوش‌ها محسوب می‌شوند. مادرانی که مکرر اقدام به دوشیدن می‌کنند (مثلاً به منظور ادامه شیردهی پس از بازگشت به کار یا برای تغذیه دوقلوها) معمولاً شیردوش‌های برقی (یا باتری دار) را انتخاب می‌کنند.

با اکثر شیردوش‌های برقی می‌توان هر دو سینه را در آن واحد دوشید. در حقیقت بهترین زمان دوشیدن شیر و تغذیه نوزاد با شیشه درست زمانی است که نوزاد ۳ تا ۴ هفتـه دارد زیرا بسـیاری از نوزادان اگر دیر شـود شـیشـه را نمی‌گیرند.

به این دلیل که این نوع شیردوش با برق یا باتری کار می‌کند مادر باید در زمانی که برق یا باتری در دسترس نیست احتیاط لازم را انجام دهد. به همین منظور حتی زمانی که مادر بیرون از منزل باشد نیز می‌تواند یک شیردوش دستی همراه خود داشته باشد.

شیردوش برقی بهتر است یا دستی؟

ممکن است این سوال برای خیلی از مادران پیش آمده باشد که کدام نوع شیردوش می‌تواند یاری دهنده در امر شیردهی برای نوزاد کوچک باشد. به طور کلی انواع و اقسام شیر دوش‌های دستی و برقی در بازار موجود است. بسته به نیاز و راحتی مادران، شیر دوش‌های برقی قابلیت بهتری در تنظیم مکش و ماساژ سینه برای بهره‌وری بیشتر در شیردهی را دارد.

البته باید در نظر داشت، ممکن است سطح مکشی که در آن برای مادری به راحتی شیر دوشیده می‌شود برای مادری دیگر شکنجه محسوب شود. همچنین اگر مادری به دنبال کارایی بالاتر باشد می‌تواند با پرداخت هزینه‌ای بیشتر شیردوشی را بخرد که تعداد مکش آن در هر دقیقه بیشتر بوده و دارای توانایی دوشیدن مضاعف باشد. به عنوان نمونه شیردوش یونی مام ساخت کره است و از کیفیت بالایی برخوردار است. شیردوشی که بتوان با آن در آن واحد هر دو سینه را دوشید، زمان دوشیدن را به کمتر از نصف می‌رساند. چرا که دوشیدن هر یک از سینه‌ها به طور جداگانه تقریباً ۳۰ دقیقه طول می‌کشد ولی دوشیدن همزمان حدوداً ۱۲ دقیقه به طول می‌انجامد، چرا که به علت تخلیه کامل هر دو سینه تولید شیر را تحریک می‌کند.

نمونه دیگر شیردوشی که کارایی خوبی دارد شیردوش مدلا است. شیردوش‌های برقی مینی الکتریک تکی مدلا (medela) دارای ریتم مکش سه مرحله‌ای همانند مکش دهان نوزاد عمل کرده و به صورت اتوماتیک شامل ‏(‏۱‏)‏ مکش، ‏(‏۲‏)‏ رهایی ‏(‏release‏)‏ و ‏(‏۳‏)‏ استراحت ‏(‏relax‏) است. مادران می‌توانند راندمان این شیردوش را از حداقل تا حداکثر تنظیم کنند. این شیردوش بسیار سبک و راحت بوده و به دو صورت برقی و همچنین با باتری کار می‌کند. این شیردوش راندمان شیردهی را بالا می‌برد. مادرانی که دارای سر پستان‌های صاف و فرورفته هستند، به راحتی می‌توانند از این شیردوش استفاده کنند.

مادران می‌توانند قطعات در تماس با شیر این شیردوش را به وسیله آب جوش استریل کنند. از نکات بارز این محصول این است که قسمتی که با سینه مادر در تماس است و همچنین تمام اجزاء شیشه شیر از جنس پولی پرن (Poliplolipren) است و برای مادر و کودک ضرری ندارد.

علاقه‌مندان جهت اطلاع از مشخصات انواع شیردوش می‌توانند به سایت فروشگاه کالا طب مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه کالا طب

فروشگاه کالا طب ، در زمینه فروش تجهیزات پزشکی و لوازم مصرفی بیمارستانی فعالیت میکند

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]