اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980126360769608

تانسموس؛ مشکلی که نمی‌توان آن را نادیده گرفت

تانسموس چیست و راه درمان آن به چه صورت است؟

کد: 13980126360769608

http://bit.ly/2Gr8EnQ

، تهران , (اخبار رسمی): تانسموس احساس ناخوشایندی است که موجب می‌شود فرد مرتبا نیاز به دستشویی داشته باشد. اگر فردی مبتلا به بیماری التهابی روده باشد حتماً با این وضعیت که تانسموس نامیده می‌شود، آشنایی دارد.

تانسموس؛ مشکلی که نمیتوان آن را نادیده گرفت !
تانسموس چیست و راه درمان آن به چه صورت است؟

تانسموس احساس ناخوشایندی است که موجب می شود فرد مرتبا نیاز اشتباهی به دستشویی داشته باشد، حتی اگر به تازگی روده‌های خود را تخلیه کرده باشد

این وضعیت را نمی‌توان خطرناک نامید اما به شدت کیفیت زندگی فرد را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. اما خوشبختانه این وضعیت قابل کنترل است.

علائم تانسموس

تانسموس موجب می‌شود فرد مرتباً احساس اشتباه نیاز به سرویس بهداشتی را تجربه کند، حتی اگر به تازگی روده‌های خود را تخلیه کرده باشد. تانسموس معمولاً در پی التهاب رکتوم ناشی از بیماری‌های التهابی روده ایجاد می‌شود، این عارضه ممکن است همراه با درد‌های شکمی یا درد مقعدی ایجاد شود.

اغلب این بیماران از دل پیچه و حرکات کوچک روده‌ای شکایت دارند که این حالت موجب می‌شود فرد مرتباً در طول روز برای دستیابی به احساس آرامش به دستشویی برود. زیرا این افراد حس می‌کنند که اگر به دستشویی نروند، حادثه‌ای رخ می‌دهد در صورتی که هیچ تخلیه‌ای از روده را مشاهده نمی‌کنند. در برخی مواقع این افراد تخلیه همراه با مخاط را تجربه می‌کنند.

علت تانسموس چیست؟

علت اصلی این وضعیت التهاب روده یا رکتوم است چرا که التهاب و انقباض روده موجب می‌شود، فرد حتی با کوچک‌ترین مقدار مدفوع یا گاز روده احساس نیاز به تخلیه داشته باشد.

از بیماری‌هایی که در ایجاد التهاب موثر هستند، می‌توان به بیماری‌های التهابی روده (کرون و کولیت)، کلامیدیا، هموروئید و …اشاره کرد. البته شیوع این وضعیت بیشتر در بیماران مبتلا به کولیت اولسروز است زیرا التهاب این بیماری از رکتوم شروع شده و سپس تا روده بزرگ گسترش می‌یابد. در نتیجه، تقریبا حدود ۹۰% بیماران مبتلا به کولیت، آن را تجربه می‌کنند. در حالی که بیماری کرون از روده کوچک شروع می‌شود و سپس گسترش می‌یابد در نتیجه احتمال ابتلا به تانسموس در این بیماران کمتر است. در حدود ۱۸% افراد مبتلا به کرون این وضعیت قابل مشاهده است.

درمان تانسموس

درمان بیماری تانسموس را می‌توان بهبود التهاب آن تعریف کرد، از همین رو، پزشک برای درمان، رژیم غذایی و داروهایی را تجویز می‌کند تا میزان التهاب ایجاد شده را کاهش دهد.

در صورتی که این وضعیت ادامه یابد پزشک از داروهای موضعی استفاده می‌کند تا فرد مقعد خود را با آن‌ها شستشو دهد. این داروها اغلب از نوع آمینوسالیسیلات‌ها است که از بین آن‌ها مزالازین بیش‌ترین کاربرد را دارد. از این دارو همچنین برای تنقیه مقعد نیز استفاده می‌شود.

از سایر داروهای موضعی برای درمان این وضعیت می توان به مخمرهای استروئیدی مثل هیدروکورتیزون و داروی جدیدی به نام budesonide MMX به عنوان کف شامپویی اشاره کرد. درمان جراحی به تنهایی برای درمان تانسموس استفاده نمی‌شود و تنها در افرادی که به بیماری التهابی شدید مبتلا باشند، کاربرد دارد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به کلینیک نوین مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک نوین

مجله مهاجرت اساس کار خود را بر مبنای اعتماد و رضایت متقابل آغاز کرده و با استفاده از تجربه و آگاهی لازم، خدمات خود را به صورت ساماندهی شده به شما هموطنان عزیز ارائه می دهد. ما سعی داریم با مشاوره و همکاری با وکلای ارشد؛ همچنین با مدیریت زمان و کمترین هزینه سبب پیشبرد و رسیدن به اهداف ارزشمند شما هموطنان گرامی باشد. سعی ما بر این است که در زمینه‌های مختلف مهاجرت از قبیل مهاجرت کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و … رضایت شما عزیزان را جلب کنیم. در جهت گسترش دامنه فعالیت، مجله مهاجرت آمادگی خود را برای همکاری با وکلا فعال و با تجربه اعلام نموده تا با تلاش همدیگر در جهت ارتقا و سرعت روند کار مهاجرت همکاری داشته باشیم.https://mohajermag.ir/

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان