اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139801263608811451

چگونه طراحی UX می‌تواند به کسب و کارهای کوچک کمک کند؟

کد: 139801263608811451

http://bit.ly/2IuCNUC

، لنگرود , (اخبار رسمی): طراحی UX یک اصطلاح برای طراحی تجربه کاربری است که یک عنصر حیاتی برای جذب مشتریان به محیط کسب و کار است و می‌تواند به صورت آنلاین و آفلاین کاربرد داشته باشد.

چگونه طراحی UX می‌تواند به کسب و کارهای کوچک کمک کند؟
چگونه طراحی UX می‌تواند به کسب و کارهای کوچک کمک کند؟

برای داشتن وب‌سایتی با ظاهر لوکس و کاربر پسند می‌توان با وینک دیزاین به هدف خود رسید

در ابتدا به توضیح مختصری درمورد طراحی UX پرداخته می‌شود. UX مخفف کلمه User Experience و به معنی تجربه کاربری است. یعنی تجربه‌ای که کاربر پس از ورود به سایت فردی، از طرز کار با آن خواهد داشت.

اما اگر قرار باشد یک توضیح کلی و به دور از دنیای وب داشت، باید گفت که UX احساسات و رفتار مخاطب پس از استفاده از یک سیستم و یا محصول خاص است.

چگونه شرکت‌های کوچک می‌توانند از طراحی UX استفاده کنند؟

تجربه کاربری در واقع اولین واکنشی است که کاربر پس از مشاهده کسب و کار دارد. این تجربه و احساسات می‌تواند درمقابل تبلیغات و هر ارتباط دیگری که با کاربران است، باشد.

تجربه‌ کاربران بر چگونگی درک آن‌ها از کسب و کار  افراد و میزان آشنایی با آن‌ها تاثیر خواهد داشت و مهم‌ترین اثر آن، تاثیر بر روی نظرشان برای خرید و یا سفارش محصولات است.

طراحی تجربه کاربری می‌تواند مربوط به هر بخش از کسب و کار باشد. در این مقاله افراد با مشخصات یک رابط کاربری خوب برای وب‌سایت آشنا می‌شوند.

عناصر اصلی یک طراحی UX خوب چیست؟

چندین ویژگی برای طراحی یک وب‌سایت خوب که تجربه کاری مناسبی به مشتریان می‌دهد، وجود دارد. در اینجا به پنج مورد از این موارد اشاره می‌شود:

1- طراحی بصری

طراحی بصری اولین چیزی است که کاربر پس از ورود به وب‌سایت با آن مواجه می‌شود و شامل نوع قالب، رنگ‌ها و فونت‌هایی است که در طراحی قالب خود از آن‌ها استفاده شده است.

چرخ رنگی (Color Wheel) یکی از امکانات وب‌سایت ادوبی است که به افراد کمک بسیاری برای انتخاب رنگ در طراحی‌ها می‌کند. همچنین در کنار رنگ و طراحی بصری خوب، بخش‌های مهم سایت و خدماتی که ارائه داده می‌شود، باید در صفحه اصلی و مرکز وب‌سایت قرار بگیرند.

اگر فردی وب‌سایت خود را راه اندازی کرده‌ است و همچنین از گوگل آنالیز استفاده می‌کند می‌تواند با کمک این ابزار صفحات پربازدید سایت خود را شناسایی کرده و بر روی طراحی آن صفحات تمرکز کند.

2- طبقه بندی

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در طراحی تجربه کاربری طبقه بندی محتوای وب‌سایت است. یعنی کاربر پس از ورود به سایت چه مواردی را مشاهده کند. به عنوان مثال باید فرض شود شخصی یک وب‌سایت ورزشی دارد و زمینه کاری این وب‌سایت ارائه رژیم‌های غذایی است. برای طبقه بندی چنین سایتی باید این را درنظر گرفت که ابتدا از محتوایی شروع شود که کاربر به ماهیت وب‌سایت پی ببرد و پس از آن به معرفی دیگر خدمات و یا هرچیز دیگر از وب‌سایت خود پرداخته شود.

دانستن نحوه صحیح طبقه بندی وب‌سایت باعث می‌شود که سردرگمی‌هایی که دیگران برای تولید محتوای صفحات خود دارند را نداشته و تا مدت‌ها نیاز به تغییر محتوی صفحات خود نباشد.

3- اثر متقابل

توانایی تعامل با کاربران با عناصر مختلفی که در یک صفحه وجود دارند نقش مهمی در محبوبیت افراد برای کاربران ایفا می‌کند. به عنوان مثال اگر شخصی در زمینه چاپ روی هدایا فعالیت می‌کند، اینکه کاربر بتواند نتیجه چاپ طرح را به صورت آنلاین روی وبسایت ببیند و بتواند آن را ویرایش کند، تجربه خوبی برایش ایجاد می‌کند.

سایت خودروسازان معروف جهان، قسمتی را برای انتخاب رنگ و حتی انتخاب آپشن‌های داخلی خودرو به صورت آنلاین تعبیه کرده‌اند که مشتریان بتوانند پیش از سفارش خروجی سفارش خود را مشاهده کنند اما ساده ترین مورد استفاده از منوهای کشویی و بخش‌هایی که کاربر بتواند با کلیک کردن و یا بردن موس روی آن‌ها چیز جدیدی را ببیند، باعث جذب کاربر و محبوبیت افراد می‌شود.

4- قابلیت استفاده

کارآمد بودن وب‌سایت افراد برای بازدیدکنندگان یکی از فاکتورهای مهم جذب کاربر است. اگر کاربر نتواند چیزی که می‌خواهد را در وب‌سایت آن‌ها مشاهده کند مطمئنا بلافاصله وب‌سایت را ترک خواهد کرد.

با استفاده از افزونه‌ها و یا وبسایت‌های آماری، بخش‌هایی از سایت که محبوب‌تر هستند شناسایی شود و تمرکز بیشتری بر روی به چشم آمدن این بخش‌ها داشت.

5- دسترسی

افراد باید وب‌سایت خود را برای تمام اشخاص جامعه در دسترس قرار دهند، به عنوان مثال برای فایل‌های صوتی خود متن نیز قرار دهند تا اگر فرد ناشنوایی به وب‌سایت مراجعه کرد مشکلی با وبسایت نداشته باشد. برای تصاویر تگ alt و یا متن جایگزین قرار دهند تا اگر فردی به هر دلیلی موفق به مشاهده تصاویر نبود، متوجه محتوی تصویر قرار داده شده شود.

اگر شخصی مدیر یک کسب و کار کوچک است، ایجاد یک تجربه کاری خوب برای کاربران می‌تواند نقش بزرگی در پیشرفت کسب و کار وی داشته باشد و او را به سرعت به سمت موفقیت بکشاند.

با وینک دیزاین می‌توان وب‌سایتی با ظاهر لوکس و کاربر پسند برای خود ساخت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وینک دیزاین

وینک دیزاین یک وبسایت در زمینه طراحی است. هدف آن پوشش دادن همه خدمات طراحی است تا بتواند نیازهای مشتریان خود را برطرف سازد و گامی در جهت متمرکز سازی خدمات طراحی و چاپ در یک نقطه بردارد تا سردرگمی کاربران برای پیدا کردن سایت های مناسب برای هریک از این خدمات کمتر شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]