اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980128361345904

سیستم تشخیص چهره برای شناسایی افراد در پیاده‌روها به کار گرفته شد

کد: 13980128361345904

http://bit.ly/2IQTiKN

، تهران , (اخبار رسمی): چین در این سال‌ها به طور جدی به دنبال این بوده است تا به کمک سیستم‌های تشخیص چهره بتواند شهروندانی را که در پیاده رو در حال رفت و آمد هستند نام گذاری کند. شگفت‌آور است که بالاخره این اتفاق افتاد.

 سیستم تشخیص چهره برای شناسایی افراد در پیاده روها به کار گرفته شد!
سیستم تشخیص چهره برای شناسایی افراد در پیاده روها به کار گرفته شد!

به گزارش Abacus یک دوربین که در  تقاطعی در شهر شرقی نینگبو نصب شده است، چهره یک شخص مشهور به نام جیمزو دونگ را پس از تشخیص چهره در لحظه‌ای که در کنار اتوبوسی در حرکت بود یافت و نامش را بر روی سیستم نمایش داد. 

سیستم تشخیص چهره برای شناسایی افراد در پیاده‌روها به کار گرفته شد.

در واقع این تکنولوژی جدید یا همان سیستم تشخیص چهره که برای شناسایی افراد در پیاده‌روها به کار گرفته شده، یک هوش مصنوعی است که مردمی را که در  پیاده‌رو قدم می‌زنند شناسایی می‌کند و با کمک دوربین‌های تشخیص چهره انجام می‌شود.

پلیس راهنمایی و رانندگی این شهر اشتباه جالبی که سیستم تشخیص چهره در چین مرتکب شد را پذیرفت و اظهار کرد که این خطا از بین رفته است و سیستم به گونه‌ای ارتقا یافته است تا از این مشکل جلوگیری شود.

البته او جزئیاتی در مورد این پیشرفت و ارتقای سیستم ارائه نکرد. حدود 200 میلیون دوربین مداربسته در کشور چین مستقر هستند و موارد انضباطی و امنیتی کشور را کنترل می‌کنند. در شهر سنژن این پلیس نیست که به دنبال تشخیص چهره شهروندان است؛ بلکه دوربین‌های نظارتی راهنمایی خیابان‌ها هستند که با مجهز شدن به آخرین فناوری‌های تشخیص چهره این کار را انجام می‌دهند.

پشت این فناوری، یک شرکت محلی به Intellifusion قرار دارد که یکی از بازیگران کوچک در بازار بزرگ نظارت پیشرفته چین است. در خط مقدم این بازار، دو شرکت چینی دیگر به نام‌های SenseTime و Megvii قرار دارند.

سیستم تشخیص چهره برای پایش و کنترل جامعه

از زمانی که سیستم تشخیص چهره برای شناسایی افراد در پیاده‌روها به کار گرفته شد، اعلام شده است که نزدیک به 14 هزار فرد پیاده در تقاطع شنژن این شهر  در یک دوره 10 ماهه نامگذاری شده‌اند که این رقم قابل تقدیر است.

این برنامه چندجانبه برای دولت چین به این معنی است که نه تنها قادر به شناسایی هریک از ۱.۴ میلیارد شهروند خود در عرض چند ثانیه است، بلکه توانایی ثبت و بررسی رفتار افراد برای پیش‌بینی تهدیدات احتمالی از سوی آن‌ها را نیز دارد.

در ادامه موج این فناوری جدید در اوایل ماه جاری گزارش شد که مقامات چینی در پکن و شانگهای نیز از این نرم افزار شناختن چهره افرادی که در حال راه رفتن در کناره اتوبوس‌ها و اماکان شهری هستند، استفاده خواهند کرد.

دولت چین مدعی شده است که از این تجهیزات و ابزارها برای ردیابی فراریان یا افراد مشکوک و مظنون استفاده می‌کند.

به هر حال، فناوری تشخیص چهره در سراسر چین به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد و دولت این کشور بدون اهمیت دادن به مخالفان و منتقدان، از سیستم تشخیص چهره برای پایش و کنترل جامعه استفاده می‌کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایده برتر پارسیان

انواع کالای دیجیتال در فروشگاه آنلاین ماشین های اداری ایده برتر پارسیان

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه