اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802023623011447

چرم طبیعی از مصنوعی را چگونه تشخیص دهیم؟

چرم طبیعی را چگونه تشخیص دهیم

کد: 139802023623011447

http://bit.ly/2IR0S8f

، تهران , (اخبار رسمی): راهکارهای بسیار ساده و عملی وجود دارد که بتوان به راحتی با کمک آنها چرم طبیعی را از مصنوعی تشخیص داد. در ادامه این راهکارها بیان شده است.

چرم طبیعی را چگونه تشخیص دهیم
چرم طبیعی را چگونه تشخیص دهیم

چرم خالص و طبیعی که به طور معمول از دباغی پوست حیوانات مختلف آن را تهیه می‌کنند دارای کاربردهای متنوعی است. بدون شک برای خیلی‌ها پیش آمده است که برای خرید یک جنس چرم مانند کیف یا کت یا کفش به مرکز خرید رفته باشند اما در اصل یا تقلبی بودن آن شک کرده باشند. در ادامه این مقاله روش تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی بیان شده است.

ناهمواری‌های سطح چرم طبیعی

چرم طبیعی در هر قسمت خود دارای طرح خاصی است. چرم های طبیعی عاری از چین و چروک نیستند و از ناهمواری‌هایی در قسمت لبه‌ها و رگه‌هایی در سطح‌شان برخوردار هستند. معمولا چرم‌هایی که سطح منظم و طرح‌های مشابه در تمام قسمت‌های خود دارند چرم مصنوعی هستند.

اگر چرم خالص فشار داده شود در آن چروک ایجاد می‌شود در حالی که چرم مصنوعی از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار است و چروک نمی‌افتد.

بوی چرم طبیعی

چرم مصنوعی بویی شبیه مواد شیمیایی و پلاستیکی می‌دهد در صورتی که چرم اصل بوی پوست حیوان می‌دهد. اگر بتوان چرم اصل و چرم مصنوعی را با هم در اختیار داشت و آن را بو کشید به راحتی می‌توان تفاوت آن‌ها را تشخیص داد.

آزمون شعله

در صورتی که چرم اصل چندین ثانیه در معرض شعله کوچک آتش قرار گیرد می‌توان دید که نیم سوز می‌شود و بویی مانند بوی موی سوخته را منتشر می‌کند اما چرم مصنوعی سریعا آتش گرفته و بوی مواد پلاستیکی در فضا پخش می‌شود.

تغییر رنگ و جذب آب در چرم طبیعی

چرم خالص و طبیعی در صورت تا خوردن در قسمت مربوطه تغییر رنگ می‌دهد و چروک می‌خورد. همچنین چرم‌های طبیعی هنگام خیس شدن آب را سریعا جذب می‌کنند و مطلقا ضد آب نیستند.

گران‌قیمت بودن چرم طبیعی

چرم‌های طبیعی و با ارزش گران‌قیمت هستند. در این میان چرم‌های گاوی به دلیل مقاومت قابل توجهی که دارند با قیمت بالاتری به فروش می‌رسند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرسا چرم

فروشگاه چرم مرسا تولید و تامین کننده محصولات چرم

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس