اطلاعات تماس
  • 091987***** - 091987*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802033624710783

آیا خونریزی از مقعد تنها از علائم بواسیر یا هموروئید است؟

کد: 139802033624710783

http://bit.ly/2ISRocD

، تهران , (اخبار رسمی): علائم هموروئید مانند خونریزی و درد همیشه از نشانه‌های بواسیر نیست بلکه می‌تواند از بیماری های جدی‌تر دیگری مانند سرطان نیز نشات گیرد.

آیا خونریزی از مقعد تنها از علائم بواسیر یا هموروئید می باشد؟- ایران کلینیک
آیا خونریزی از مقعد تنها از علائم بواسیر یا هموروئید است؟

هموروئید بیماری رایج دستگاه گوارش است که در حدود ۵۰% از افراد برای یک‌بار هم که شده آن را در طول زندگی خود تجربه می‌کنند. بواسیر یا هموروئید اغلب به درمان‌های خانگی پاسخ داده و حتی نیازی به مراجعه پزشک ندارد. علائم هموروئید مانند خونریزی، درد و … همیشه نشانه دهنده هموروئید نیست بلکه می‌تواند از بیماری‌های جدی‌تر دیگری مانند سرطان نیز نشات گیرد.

پزشکان بر این باورند علائم بواسیر در افرادی که این بیماری قبلا در آنها توسط پزشک تایید شده است، را می‌توان در خانه درمان کرد. اما اگر شخصی برای اولین بار است که این علائم را تجربه می‌کند و یا جدیداً دچار خونریزی از رکتال و یا خونریزی‌های شدید است، لازم است با پزشک متخصص در این زمینه مشورت کند. این مورد در افراد بالای ۴۰ سال جدی‌تر است.

علائم هموروئید شامل خونریزی از مقعد، مشاهده خون بر روی دستمال توالت، درد رکتوم، فشار، سوزش و خارش است. همچنین ممکن است فرد احساس کند یک توده در مقعد او وجود دارد.

تشخیص افتراقی

برای تشخیص علت اصلی عارضه و علائمی که ایجاد شده است، پزشک از تشخیص افتراقی استفاده می‌کند. برای این منظور لازم به آشنایی با بیماری‌هایی است که علائمی مشابه با بواسیر دارند. برخی از این بیماری‌ها به این شرح است:

  • سرطان روده و رکتوم: این سرطان اغلب در روده بزرگ و رکتوم ایجاد شده و علائمی مشابه با بواسیر ایجاد می‌کند. این بیماری قبل از ۴۰ سالگی نادر است و علائمی از جمله خونریزی، ناراحتی، تغییرات عادات روده‌ای، درد شکم، کاهش وزن و … ایجاد می‌کند.
  • بیماری التهابی روده (IBD): بیماری‌های التهابی روده شامل کرون و کولیت است. التهاب روده خونریزی، ناراحتی رکتوم، التهاب، اسهال، کاهش وزن و تب را ایجاد می‌کند. بیماری‌های التهابی مزمن هستند و اغلب بزرگسالان جوان را درگیر می‌کند.
  • شقاق: شقاق ایجاد ترک در دیواره خارجی مقعد است که علائمی مشابه با بواسیر را ایجاد می‌کند. شقاق موجب درد، سوزش و خونریزی می‌شود و عامل آن اغلب یبوست شناخته می‌شود. این بیماری ممکن است در هر سنی رخ دهد و اغلب با درمان‌های خانگی درمان می‌شود.
  • خارش مقعد: خارش مقعد یک نوع درماتیت موضعی است. در این حالت فرد سوزش و خارش شدیدی را تجربه می‌کند. این مشکل می‌تواند به علت رطوبت بیش از حد و یا حساسیت غذایی ایجاد شود.
  • زگیل تناسلی یا مقعد: زگیل یکی از بیماری‌های مقاربتی (STD) است. این بیماری می‌تواند در ناحیه مقعد ایجاد شود و علائمی مانند درد و خونریزی را ایجاد کند. زگیل تناسلی به واسطه ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می‌شود و باید درمان شود زیرا رشد و افزایش آن شانس ابتلا به سرطان رکتوم را افزایش می‌دهد. دیگر STD ها، از جمله کلامیدیا و گنوره، همچنین می‌توانند در ناحیه مقعد ایجاد شوند و نشانه‌های تحریک و خونریزی را ایجاد کنند.

در چه شرایطی برای درمان بواسیر یا هموروئید باید به پزشک مراجعه شود؟

اگر نشانه‌های بیماری ایجاد شده، لازم است برای تشخیص دقیق‌تر و درمان بواسیر با پزشک متخصص گوارش یا جراح مشورت کرد. در صورت دارا بودن شرایط زیر باید به پزشک مراجعه شود.

  • خونریزی مکرر رکتوم برای اولین بار
  • خونریزی شدید از رکتوم
  • خونریزی رکتال که به مراقبت‌های خانگی پاسخ نمی‌دهد.
  • تجربه علائم بواسیر مانند درد، فشار، خارش، و سوزش، که بعد از چند روز به مراقبت‌های خانگی پاسخ نمی‌دهد.
  • علائم بواسیر همراه با علائم دیگر مانند تب، کاهش وزن، درد شکمی یا تغییر عادت های روده ای وجود دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایران کلینیک

پیشرفته ترین و مجهزترین مرکز درمان بواسیر، هموروئید، کیست مویی، شقاق، فیستول با لیزر در یک جلسه زیر نظر متخصص کولورکتال با 25 سال تجربه

اطلاعات تماس
  • 091987***** - 091987*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان