اطلاعات تماس
  • 091260***** - 0217*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802033626911544

آغاز سفرهای تابستانی به ترکیه

کد: 139802033626911544

http://bit.ly/2IY3L74

، تهران , (اخبار رسمی): ترکیه یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای تمامی مردم دنیا به ویژه ایرانیان است. ترکیه علاوه بر داشتن طبیعت بسیار زیبا، مراکز خرید متعدد و اماکن تاریخی و دیدنی بسیاری را نیز در دل خود جای داده است.

آغاز سفرهای تابستانی به ترکیه
آغاز سفرهای تابستانی به ترکیه

یکی از دلایل محبوبیت ترکیه میان مسافران ایرانی، امکان سفر به مدت 90 روز بدون ویزا است. بیشتر آژانس‌های مسافرتی ایران تورهای متعددی را از جمله‌ تور استانبول، تور آنتالیا و نیز تور کوش آداسی را برگزار می‌کند چرا که سه شهر استانبول، آنتالیا و کوش آداسی از جمله‌ی گردش‌پذیرترین شهرهای ترکیه به شمار می‌روند. در ادامه به اختصار توضیحاتی درباره‌ی این سه شهر داده می‌شود.

استانبول دارای آب‌و‌هوای خوبی است که سه‌گونه‌ی مدیترانه‌ای، گرمسیری و اقیانوسی را شامل می‌شود. اگر فردی قصدش از سفر به ترکیه خرید کردن و گشت‌و‌گذار در مراکز خرید است، استانبول بهترین گزینه است. علاوه بر مراکز خرید و تجاری متعدد، استانبول دارای یک بافت تاریخی بسیار دیدنی که شامل مساجد مختلفی همچون، ایاصوفیه، مسجد سلیمانیه، مسجد آبی و ... می‌شود نیز است. قدمت این شهر به بیش از 600 سال پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد که خود بر جذابیت‌های آن افزوده است. بهترین فصل سفر به استانبول، بهار و پائیز است، چرا که در این فصول هوا معتدل است و خبری از سرما و یا گرمای طاقت‌فرسا نیست. اما اگر فردی فقط برای خرید به استانبول سفر می‌کند، فصل زمستان به دلیل جشنواره‌های مختلف و حراج‌های گوناگون مناسب‌تر است.

آنتالیا یکی از دیگر از شهرهای ترکیه است که کمتر کسی برای خرید به آن‌جا سفر می‌کند. آنتالیا دارای آب‌و‌هوایی مدیترانه‌ای است و سواحل مختلفی را در خود جای داده است. برای سفر کردن به آنتالیا و لذت بردن از سواحل آن توصیه می‌شود تا در حد فاصل فروردین ماه تا آبان ماه به آن سفر شود. سواحل آنتالیا به دو دسته‌ی شرقی (سواحل ماسه‌های طلایی) و سواحل غربی (سواحل نور)  تقسیم‌بندی می‌شوند. از جمله‌ معروف‌ترین این سواحل، ساحل کمر، لارا،فاسلیس، پاتارا، کلئوپاترا و ... است.

کوش آداسی یکی از دیدنی‌ترین شهرهای ترکیه به‌شمار می‌رود. این شهر زیبا دارای تعداد بسیار زیادی بنای دیدنی و تاریخی است و همچنین سواحل و طبیعت بسیار زیبایی را نیز دارا است. در کوش آداسی علاوه بر طبیعت‌گردی و بازدید کردن از آثار تاریخی آن می‌توان از تفریحاتی نظیر سافاری، بازدید کردن از جزیره‌های اطراف آن، پارک‌های آبی، گشت‌و‌گذار با قایق، غواصی و ... نیز بهره‌مند شد. علاوه بر تمامی موارد ذکر شده، کوش آداسی محل بسیار مناسبی برای دوست‌داران خرید نیز است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091260***** - 0217*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی