اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802053631511599

فواید چرم چیست و به چند دسته تقسیم می‌شود؟

کد: 139802053631511599

http://bit.ly/2IZ9xFO

، تهران , (اخبار رسمی): در این مقاله در مورد چرم که یکی از محصولاتی است که از گذشته‌های دور برای تهیه انواع کیف، لباس و ... استفاده می‌شده است توضیحاتی داده می‌شود. امروزه صنعت چرم‌سازی توانسته است با استفاده از چرم‌های طبیعی و مصنوعی تولیدات زیبا و کارآمدی را به بازار عرضه کنند.

فواید چرم
چرم

صنعت چرم سازی یکی از قدیمی‌ترین صنایعی است که از گذشته‌های بسیار دور انسان‌ها در این صنعت مشغول به کار بوده‌اند. از مهم‌ترین موارد استفاده از  چرم می‌توان به تولید وسایلی مانند کیف، کفش، انواع لباس، روکش‌های صندلی، زین اسب و … اشاره کرد.

چرم به چند دسته تقسیم بندی می‌شود؟

چرم‌ها به طور کلی به دو دسته چرم مصنوعی و چرم طبیعی طبقه‌بندی می‌شوند که هر کدام موارد مصرف مخصوص به خود را دارند. چرم طبیعی از پوست حیواناتی مانند بز، گاو، گوسفند، گاومیش و… ساخته می‌شود در حالی که چرم مصنوعی از مواد شیمیایی به دست می‌آید.

صنعت چرم سازی یکی از صنایعی است که در صورت داشتن حمایت‌های کافی می‌تواند سبب اشتغال به کار بسیاری از افراد جویای کار شود و این محصول را می‌توان به کشورهای زیادی نیز صادر کرد و سودآوری خوبی از این طریق به دست آورد.

مهم‌ترین کشور‌های تولید کننده چرم در جهان کدام‌اند؟

در حال حاضر، شش کشور برتر تولید کننده این محصول عبارت هستند از چین، ایتالیا، هند، برزیل، کره و روسیه که سهم عمده‌ای از تولید و مصرف این ماده سودآور را در اختیار دارند. پوست استفاده شده در صنایع چرم این کشورها بیشتر از کشورهایی که امکان فرآوری و تبدیل به محصولی با کیفیت را ندارند وارد می‌شود. حدود ۸۰ درصد از تولید چرم در جهان به کشور چین تعلق دارد.

چرم مصنوعی چیست؟

چرم مصنوعی یک جایگزین ارزان قیمت‌تر برای چرم طبیعی است که با استفاده از مواد شیمیایی نظیر پلی اورتان ساخته می‌شود و با مواد پلاستیکی و دانه‌ای پوشیده می‌شود. این نوع از چرم، شباهت زیادی به چرم طبیعی داشته و در نگاه اول نمی‌توان تفاوت چندانی را شناسایی کرد.

برخی از مهم ترین انواع چرم‌های طبیعی:

چرم گاوی

چرم گاوی در دسته محبوب‌ترین و رایج‌ترین انواع چرم‌های طبیعی است که در برابر پارگی ، سوراخ شدگی بسیار مقاوم است و استحکام کششی بالایی را دارد و عایق حرارتی خوبی نیز است و نسبتا ارزان قیمت‌تر است.

چرم گوزن

چرم ساخته شده از پوست گوزن فوق‌العاده نرم است که برای ساخت لباس و لوازم جانبی مانند دستکش به گزینه ایده‌آلی تبدیل شده است اما در برابر رطوبت مقاومت بالایی نداشته و همچنین بسیار گران قیمت نیز هست.

چرم گوسفندی

مقاومت چرم گوسفندی در برابر انواع سایش‌ها بسیار بالا است و حتی بعد از استفاده‌های طولانی مدت جنس آن نرم‌تر می‌شود. از چرم گوسفند برای ساخت جلدهای کتاب، دستکش، کیف و … استفاده می‌شود و ایتالیا بزرگ‌ترین تولید کننده این محصول در اروپا است.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بازار گوسفند می‌توانند به بازار گوسفند، عرضه کننده انواع دام با بهترین قیمت دام زنده و کیفیت مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بازار گوسفد

مجموعه بازار گوسفند مرجع تخصصی خرید و فروش انواع دام زنده می باشد که با هدف تسهیل در این امر تاسیس شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار