کد: 139802103643811661

7 مرحله ساده برای طراحی و سفارش استند

کد: 139802103643811661

http://bit.ly/2GUKodJ

، تهران , (اخبار رسمی): طراحی یک استند حرفه‌ای، مراحل اصولی دارد که در ادامه این مطلب به 7 مرحله ساده برای طراحی و سفارش استند اشاره خواهد شد.

7مرحله ساده برای طراحی و سفارش استند!
لزوم طراحی و سفارش استند

چاپ استند از دریچه چاپ مدرن

در عالم چاپ، کاری ساده‌تر از سفارش یک بنر و توسعه شناخت یک برند از این طریق نیست. همین سادگی و البته تاثیرگذاری قابل قبول باعث شده تا سفارش بنر استند و سایر چاپ‌های این چنینی، بیشترین حجم فعالیت چاپخانه‌ها را به خود اختصاص دهد. در صورتی که شرکتی در آغاز راه برندینگ کسب‌وکار خود قرار دارد یا برای یک تبلیغ اقتصادی برنامه‌ریزی می‌کند.

بهره گیری گسترده از چاپ استند دلایلی دارد و در ذیل چند بند به مهم‌ترین این دلایل اشاره می‌شود:

استندها چاپ‌هایی سبک هستند که حمل و نقل آن‌ها فوق‌العاده ساده و سریع انجام می‌شود؛ از نظر ظاهری، در بازه اقتصادی مشخص شده، هیچ چاپی ظرفیت استند را ارائه نمی‌دهد؛ کارایی چاپ استند در نوع خود بی‌رقیب است و در مدت زمانی ناچیز، تاثیر تبلیغاتی خود را هویدا می‌سازد؛ استندها در تمامی ابعاد قابل چاپ هستند.

به طور مشخص می‌توان آن‌ها را به شکل رومیزی، یا ایستاده به کار گرفت و از ظرفیتی که دارند بهره برد؛ در صورتی که استند به شکل رول آپ کار شود، این امکان وجود دارد که به مرور و توالی، بنر چاپ شده را تعویض کرد؛ و برگ برنده نهایی چاپ استند این است که قابلیت برقراری ارتباط با طیف وسیعی از مخاطبان را دارد. به شکل مشخص، می‌توان آن‌ها را روی دیوار، روی رول آپ، روی میز، در مسیرهای عمومی و بسیاری دیگر از فضاها نصب کرد.

چگونه یک استند استاندارد طراحی می‌شود؟

در ادامه، تمامی نکاتی که با رعایت آن‌ها می‌توان استندی استاندارد و درجه یک در اختیار داشت بیان شده است.

1- لوگو را بالا قرار دهید

هدف اصلی چاپ استند این است که برند را پروموت کرده و در شرایطی بهتر نگاه داشت. حال، هر چه قدر طرحی زیبا و فریبنده ایجاد شده باشد اما از نام کسب و کار، نشانی روی استند قرار نگرفته باشد، نتیجه‌ای از چاپ استند نمی‌توان گرفت. در نتیجه، مهم‌ترین بخش استند، یعنی قسمت فوقانی آن را باید به قرار دادن لوگو اختصاص داد.

2- از بالا به پایین، از راست به چپ

شیوه خواندن و نوشتن در مدرسه، به طور ناخودآگاه ساختار ذهنی اشخاص را شکل می‌دهد. در نتیجه، هر فرد ایرانی همان‌طور که می‌خواند و می‌نویسد، به اشیا نگاه می‌کند، یعنی بنر حداکثر تاثیرگذاری را خواهد داشت اگر از بالا به پایین و از راست به چپ چیدمان شده باشد. (باید توجه داشت اگر بنر انگلیسی طراحی می‌شود، باید طرح را چپ به راست مدیریت کرد).

3- از تصاویر باکیفیت استفاده کرد

دشمن درجه یک استند، تصاویر بی کیفیتی هستند که بزرگ می‌شوند و روی بنر، حالت پیکسلی پیدا می‌کنند. علاوه بر این، باید توجه داشت که لازمه شبیه بودن تصویر درون مانتیور، به چاپ روی بنر این است که سیستم یا حالت رنگی را روی CMYK قرار گیرد. بسیاری از افراد این نکته ساده را در نظر نمی‌گیرند و تصویر خود را در حالت RGB برای چاپ ارسال می‌کنند.

4- در انتخاب رنگ هوشمندانه باید عمل کرد

رنگ پس زمینه بنر باید یکی از مشتقات رنگ سازمانی برند باید باشد. اما در عین حال باید به چند نکته توجه شود:

  • رنگ حداکثر جاذبه را ایجاد کند و بتواند در کسری از ثانیه توجه مخاطب را جلب کند؛
  • رنگ لوگو را در شرایطی ویژه، بولد یا اغراق شده نمایش دهد؛
  • و از همه مهم تر اینکه، رنگ زمینه‌ای ایجاد کند که نوشته‌ها به طور خوانا در اختیار مخاطب قرار بگیرد و فرد برای مشاهده آن چه نگاشته‌ است به زحمت نیافتد.

5- توازن نوشته و فضای خالی را باید رعایت کرد

این اتفاق زیاد روی می‌دهد که شخص می‌کوشد در کمترین فضای ممکن، بیشترین نوشته را قرار دهد. توصیه می‌شود این کار انجام نشود زیرا به طور قابل مشاهده‌ای کیفیت کار را کاهش داده و در بسیاری موارد استند را به کل فاقد فایده می‌کند. به بیان دیگر، باید بین نوشته‌ها، تصویر و فضای خالی استند توازن برقرار کرد. زمانی که به استند نگاه می‌شود و فارغ از مسال جانبی، طرح کلی چشم نواز به نظر آمد، آن زمان است که می‌توان از استند انتظار اثربخشی داشت.

6- دید زیبایی شناسانه یا Aesthetics داشته باشید

مغز انسان یک بانک اطلاعاتی دارد و هر پدیده ای را که مشاهده می کند، بر مبنای تصاویر ذخیره شده، زشت، زیبا یا معمولی طبقه بندی می سازد. برای آنکه برند شما در جان و جهان مخاطب جاری و ساری شود، ناچارید به جنبه های زیبایی شناسانه در طراحی استند توجه داشته باشید. از آنجا که در حوزه طراحی، این مساله کمی تخصصی است، شاید بهتر باشد تمامی پروسه را به یک گرافیست کارکشته بسپارید. یا حداقل در روند طراحی و چاپ، از نیروهای چیره دست و خبره مشاوره دریافت کنید.

به بیان دقیق، راه و روشی خلاصه برای پاشیدن جادوی زیبایی روی طراحی وجود ندارد. کمی تلاش، قدری ذوق با چاشنی تخصص می‌تواند این امر را میسر سازد.

7-ابعاد مناسب کار را پیدا کنید

در بخش مقدمه بیان شد که یکی از ویژگی‌های مثبت استندها این است که می‌توان آن‌ها را در تمامی ابعاد طراحی و چاپ کرد. حال از یک نظر کار سخت است، زیرا شخص ناچار می‌شود پیش از ثبت سفارش ابعاد مناسب استند را متناسب با نیاز خود شناسایی کند. باید توجه داشت که مولفه تعیین‌کننده در این وادی، شناخت مخاطب، ذوق و سلیقه اوست. اگر مخاطب در دفتر کاری و جلسات رسمی حاضر می‌شود، باید سراغ استندهای رومیزی بود، اگر قرار است مارکتینگ در مراکز شلوغ انجام شود، استندهای بزرگ، وسیع یا رول آپ‌های دوطرفه کارگشا هستند و به همین طریق مساله ادامه می‌یابد.

استند را تنها نگذارید!

متخصصان بر این باورند که ظرفیت استند بیشتر از آن است که به تنهایی، در گوشه‌ای مهجور بماند. به خصوص وقتی هدف از تهیه استند حضور موثرتر در نمایشگاه‌ها است. به بیان دیگر، اگر یک استند را با میزکانتر، پاپ آپ، کاتالوگ، بروشور و سایر سازه‌های نمایشگاهی همراه شود، بدون شک نتیجه‌ای فوق العاده خواهد داشت.

کار را ارزیابی کنید

پس از چاپ استند کار، تازه آغاز می‌شود. در صورتی که برند توانش را دارد، باید یک تیم را مامور ارزیابی قدرت استند کند. از آن‌ها بخواهد تا در صورت امکان یک جامعه آماری از مخاطبان تشکیل دهند و نظر آنها را درباره رنگ، نوشته‌ها، لوگو و مولفه‌هایی از این دست دریافت کنند. با ایجاد این بانک اطلاعاتی، برند به مرور زمان طراحی خود را خواهد شناخت و استندهایی تاثیرگذار تولید می‌کند.

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص چاپ دیجیتال مدرن و سفارش سازه‌های نمایشگاهی می‌توانند به شرکت چاپ مدرن مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

چاپ مدرن

چاپ دیجیتال مدرن در سال 1377 بصورت دفتر فنی شروع به کار کرده و از آن زمان با یاری خداوند و تلاش برادران عنبرستانی توانسته در زمینه چاپ دیجیتال با خرید ماشین آلات جدید پیشرفت داشته باشد. امید است در آینده نیز با راهنمایی شما مشتریان عزیز ، این راه ادامه پیدا کند. در این مجموعه کلیه خدمات چاپ دیجیتال قابل ارائه می باشد.

منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی