اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802233677311631

بررسی بهترین روش انتخاب نخ و نقشه فرش

کد: 139802233677311631

http://bit.ly/2HsrJGC

، مشهد , (اخبار رسمی): بهترین روش برای انتخاب و خرید نخ و نقشه، بافت فرش و مشکلاتی که ممکن است در حین بافت ایجاد شود در ادامه توضیح داده شده است.

بهترین روش انتخاب نخ و نقشه
انتخاب نخ و نقشه

مشخص کردن انگیزه برای شروع بافندگی مهم است

هم بافندگان و هم تولید کنندگان ممکن است تاکنون با مشکل تغییر رنگرزی برخورد کرده باشند. بسیار اتفاق می‌افتد که تابلو فرش بعد از بافت دچار مشکل شده و کسی حاضر به خرید آن نیست. در ادامه این موضوع بررسی شده است. هدف از بررسی این مورد روشن کردن موضوع خرید نخ و نقشه بین بافندگان و تولید کنندگان است.

مقدمه‌ای بر نخ و نقشه و فرش کامپیوتری

در گذشته نقشه‌ها همیشه به صورت شطرنجی بودند و بافندگان علاوه بر بافت لازم بود با خواندن نقشه نیز آشنا باشند. هر سوژه‌ای به راحتی قابل بافت نبود و بافتن یک منظره یا عکس شخصی مراحل زیادی داشت.

مثلا طراح لازم بود این تصویر را بر روی کاغذهای خاص شطرنجی ترسیم کند. البته بسیاری از بافنده‌های حرفه‌ای مستقیم از روی عکس شروع به بافت می‌کردند. بسیاری این بافنده‌های متبحر ایرانی ساکن تبریز یا سردرود بودند.

کم کم چهره بافت فرش سنتی و مخصوصا تابلو فرش بافی تغییر کرد و پدیده‌ای به نام فرش کامپیوتری ایجاد شد. بسیاری کیفیت فرش کامپیوتری را قبول ندارند اما واقعا این مدل فرش کیفیت پایینی دارد؟

ورود این مدل طراحی فرش به بازار نه تنها باعث کاهش ارزش فرش نشده است بلکه باعث شده کارها تقسیم شوند و طراح و رنگرز و بافنده تخصصی‌تر به این موضوع بپردازند. بنابراین هر فردی در زمینه‌ای که تخصص دارد مشغول است.

نخ و نقشه آماده بافت چیست؟

نخ و نقشه آماده بافت یا بسته نخ و نقشه به پکیج کامل مورد نیاز یک بافنده برای بافت فرش دستی گفته می‌شود. معمولا نخ‌ها به مقدار مورد نیاز یک عدد فرش رجشمار مشخص در بسته گذاشته شده و نقشه به صورت شطرنجی، کدبندی یا فایل صوتی در بسته موجود است. در بعضی بسته‌ها آموزش بافت هم وجود دارد تا حتی بدون دانش فنی زیاد هم بتوان این بسته را به یک فرش زیبا تبدیل کرد.

چه زمانی باید به فکر تهیه نخ و نقشه بود؟

در ابتدا بهتر است انگیزه‌ی شروع این کار را مشخص کرد:

  • درآمدزایی

اگر فردی قصد دارد با شروع این کار میلیاردر شود باید گفت که هیچ کس تاکنون نتوانسته پول زیادی به دست آورد. فعالیت در این حرفه اگر درست انتخاب شود برعکس خیلی هنرهای دیگر، می‌تواند درآمد معمولی داشته باشد.

  • بیمه

مزایای بیمه برای بعضی‌ها می‌تواند تنها انگیزه بافت فرش باشد ولی بسیاری از کسانی که بیمه قالیبافی دارند فرش را  خود نمی‌بافند و حتی برای پیدا کردن فرشی که باید به بیمه نشان بدهند حاضرند هزینه کنند. در بیمه تامین اجتماعی که از طریق قالی بافی ایجاد شود معمولا سهم کارفرما  ۲۳ درصد است که دولت آن را پرداخت می‌کند و ۷ درصد را بافنده باید هر چند ماه واریز کند. البته این بیمه مثل خویش فرما بسیاری از مزایا از جمله خسارت بیکاری را ندارد.

  • سرگرمی و کار هنری

افراد می‌توانند در سکوت خانه با آهنگی ملایم گره بر روی گره بزنند و طرحی زیبا روی نخ‌ها ایجاد کنند. هنری با اصالت با روشی جدید به راحتی و با هزینه بسیار کم در اختیار همه‌ی افراد است.

  • بهانه‌ای برای وارد شدن به عرصه فرش

به بسیاری از افرادی که علاقمند به طراحی یا رنگرزی هستند و تصمیم دارند از جایی شروع کنند پیشنهاد می‌شود یک نخ و نقشه با معیارهای مناسب انتخاب کنند و حتما بعد از پایان بافت آن را قاب کرده به دیوار خانه بیاویزند. قدم‌های بعدی برای وارد شدن به عرصه فرش راحت‌تر خواهد بود.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت همیار فرش مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

همیار فرش

مرجع کامل معرفی همکاران، ابزار و روشهای نوین طراحی، رنگرزی، چله کشی، بافت و مرمت فرش

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | علم و آموزش