اطلاعات تماس
  • 021229***** - 021222*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802263685911861

پیش‌گیری از افسردگی برای افرادی که مشکل کم شنوایی دارند

کد: 139802263685911861

http://bit.ly/2YwrL5O

، تهران , (اخبار رسمی): قاعدتا خیلی از افرادی که مشکل کم شنوایی دارند و بی تفاوت به آن بوده، به این موضوع پی نبرده‌اند که عامل بسیار تاثیرگذار در گوشه‌گیری، افسردگی، پاسخ‌های نا به جا و بی‌ربط، همه و همه منشاء در کم شنوایی آن‌ها دارد.

راه حل اصلی پیش گیری از افسردگی
پیش‌گیری از افسردگی برای افرادی که مشکل کم شنوایی دارند

اولین قدم در معالجه بیماران شنوایی انجام تست‌های آئودیو گرام و تعیین میزان کاهش شنوایی و نوع آن است. که این تست‌ها شامل اودیو متری تن خالص (PTA) و تست‌های گفتاری که شمال اس ار تی (SRT) و اس دی اس (SDS) و تمپانومتری (Tympanometry) هستند. پس از انجام این آزمایش‌ها نتایج مورد بررسی قرار می‌گیرند.

فاکتور دوم در مشاوره سمعک تعیین نوع سمعک بر اساس وضعیت کانال بیمار است چرا که اندازه و شکل کانال بیمار در تعیین نوع سمعک او نقش به سزایی دارد. برای مثال فردی که دچار تنگی یا انسداد کانال گوش باشد نمی‌تواند از سمعک‌های نامرئی یا کاملا داخل گوشی استفاده کند.

جنسیت هم می‌تواند از فاکتورهای تعیین نوع سمعک باشد. به عنوان مثال بانوان به دلیل مسائل زیبایی چهره خواستار سمعک‌های ظریف‌تری هستند. البته در تعیین نوع سمعک برای بانوان، پزشک دست بازتری دارد چرا که موهای بانوان پوشش مناسبی برای سمعک خواهد بود. فاکتور بعدی که در روند تجویز سمعک بسیار مؤثر است فاکتور اقتصادی است. این که یک سمعک چه قیمتی دارد متأثر از عوامل مختلفی است. امروزه برخی از سمعک‌ها وجود دارند که تکنولوژی‌های گران‌قیمتی بر روی آن‌ها نصب شده و قیمت سمعک را افزایش داده است و برای فرد امکان زندگی بسیار راحت و معمول را ایجاد می‌کند که می‌توانند به کمک آن کار و فعالیت‌های اجتماعی خود را از سر گیرند و بدون هیچ مشکلی زندگی کنند.

عوامل موثر بر قیمت سمعک

میزان تکنولوژی و امکانات جانبی که یک سمعک دارد و همچنین میزان کارایی آن تأثیر به سزایی در قیمت سمعک دارد. این تکنولوژی‌ها مانند وایرلس، سیستم‌های کاهنده نویز، امکان استفاده از تلفن همراه و قابلیت‌های درک بهتر گفتار به کمک آن و مواردی از این قبیل می‌توانند بر روی قیمت سمعک تأثیر زیادی داشته باشند. به همین علت است که می‌توان نرخ‌هایی حتی بالای ده‌ها میلیون را از برخی مدل‌ها انتظار داشت.

نوع سمعک نیز تأثیر به سزایی در قیمت سمعک دارد. انواع سمعک دیجیتال، سمعک هوشمند، سمعک پشت گوشی، سمعک داخل گوشی، سمعک نامرئی و مواردی از این قبیل قیمت‌های متفاوتی با هم دارند.

سمعک‌های هوشمند قابلیت‌های بیشتری دارند و به تبع آن قیمت سمعک آن نیز افزایش مییابد. این قابلیت‌ها به راحت‌تر شدن کار با این دستگاه‌ها و همچنین افزایش کیفیت آن‌ها منجر می‌شود. میزان مشکل شنوایی فرد و علت آن نیز در هزینه‌ها و قیمت سمعک مؤثر است. به عنوان مثال اگر شخصی می‌خواهد از شیوه‌های توانبخشی مفیدی استفاده کند باید سمعک خود را در انواع با کیفیت انتخاب کند. همچنین افرادی که دارای ضعف شنوایی شدید هستند سیستم‌های پرقدرت‌تر و مرغوب‌تری را باید بر روی سمعک خود به کار گیرند.

به همین علت استفاده از یک نوع سمعک برای افراد مختلف نیز ممکن است هزینه‌های مختلف و قیمت سمعک بیشتری را در بر داشته باشد. برند سمعک نیز بر روی قیمت سمعک مؤثر است.

البته به طور معمول برندهایی که دارای کیفیت بهتری هستند می‌توانند قیمت سمعک بالاتری را هم داشته باشند. البته این مسئله همیشه واقعیت ندارد و ممکن است یک برند از ابتدا قیمت سمعک‌های تولیدی خود را بالا قرار دهد. به همین علت قیمت سمعک که متأثر از تکنولوژی‌ها و کیفیت آن است می‌تواند در استفاده از این ابزار اهمیت پیدا کند. به عنوان مثال هنگامی که سمعک، نویزهای موجود در محیط را به خوبی حذف نکند، فرد نه تنها با آن راحت نیست بلکه ممکن است از آن زده شود و ایجاد مزاحمت نیز برای فرد داشته باشد.

 با توجه به این که نیاز به سمعک برای کسانی که در حیطه‌های مختلف فعالیت دارند اهمیت می‌یابد و عدم ایجاد ارتباطات قوی به علت کم شنوایی ممکن است منجر به مشکلاتی مانند احساس تنهایی و افسردگی شود، بهتر است هر چه سریع‌تر برای رفع این مشکل چاره‌ای اندیشیده شود. 

کلینیک آوای شریعتی همیشه مراجعه کنندگان خود را ارج می‌نهد و همواره تلاش خود را بر ارائه بهترین قیمت سمعک برای آنها به کار می‌برد تا این افراد بتوانند از قیمت سمعک عالی برخوردار شوند و بدانند که دیگر احتیاج به ناراحتی و گوشه‌گیری نیست.

خریداران سمعک از کلینیک آوای شریعتی قبل از انتخاب سمعک مورد نیاز خود، در جلسه مشاوره رایگان نیز شرکت می‌کنند و علاوه بر این، تنظیمات مورد نیاز برای سمعک آنها نیز انجام می‌شود تا بتوانند بهترین کارایی را از این دستگاه داشته باشند. همچنین روش کار با سمعک نیز به خریدار آموزش داده می‌شود. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آوای شریعتی

کلینیک آوای شریعتی در زمینه های بالینی شنوایی، تجویز و تنظیم سمعک، مشاوره سمعک، ارزیابی سیستم وستیبولار و غیره طبق استانداردهای بین المللی فعالیت می نماید.

اطلاعات تماس
  • 021229***** - 021222*****
[نمایش اطلاعات]