اطلاعات تماس
  • 021229***** - 021222*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140006215429811861

سمعک شارژی چیست و با چه برندی مناسب است؟

کد: 140006215429811861

https://bit.ly/3nAcHUu

، تهران , (اخبار رسمی): تمامی سمعک های شارژی یا سمعک های ساده صرف نظر از شکل ظاهری، اندازه و سطح تکنولوژی، اجزای اصلی مشابهی دارند (میکروفون، آمپلی فایر، بلندگو (رسیور) و باطری). باطری در واقع منبع تغذیه سمعک بوده و وجود آن برای کار کردن سمعک ضروری است.

سمعک شارژی چیست و با چه برندی مناسب است
سمعک شارژی چیست و با چه برندی مناسب است؟

امروزه سمعک ها یکی از دو نوع باطری زیر را دارند:

  1. باطری یکبارمصرف: با یک بار تمام شدن شارژ، دیگر قابل استفاده نیستند.
  2. باطری قابل شارژ: نباید به طور منظم تعویض شوند و می توان چندین بار آن ها را شارژ و مجدد استفاده کرد.

سمعک‌های شارژی برای کدام‌یک از افراد مناسب تر است ؟

این مدل سمعک برای افت های شنوایی ملایم تا شدید مناسب است ولی ممکن است برای کسانی که افت شنوایی عمیق دارند و نیاز به استفاده از سمعک سوپرپاور دارند مناسب نباشد ، زیرا در این مدل افت شنوایی ، نیاز به استفاده از سمعک با قدرت بالا است و ممکن است این مدل سمعک پاسخگوی نیازشان نباشد.

معایب سمعک های شارژی عبارتند از:

عدم امکان کنترل و تعویض باطری توسط کاربر: برخی سمعک های شارژی فاقد درب باطری هستند و کاربر نمی تواند خودش باطری سمعک را عوض کند.
وابستگی به شارژر: باطری سمعک باید هر روز شارژ شود. اگر کاربر فراموش کند سمعک خود را شارژ کند، ممکن است سمعک در طول روز خاموش شود. همچنین کاربر همواره باید شارژر به همراه داشته باشد. البته موبایل ها هم این مشکل را دارند؛ اما به معنای ناکارآمدی آن ها نیست.
تنوع کمتر سمعک های شارژی: سمعک های شارژی معمولا" پشت گوشی معمولی و یا RIC (رسیور در مجرا) هستند و تنها یک مدل سمعک شارژی داخل گوشی در سال 2020 توسط شرکت Starkey تولید شده است. البته سمعک های RIC امروزی هم تقریبا" نامرئی هستند.

نسل جدید سمعک‌های شارژی
نسل جدیدی از فن‌آوری‌ باتری سمعک شارژی برای زندگی آسان‌تر وارد بازار شده است. دو فن‌آوری سمعک قابل‌شارژ جدید در سال 2016 وارد بازار شد، لیتیوم-یون و نقره-روی. هر دوی این فن‌آوری‌ها با استفاده از استاندارد یک-شارژ-در-روز، استفاده و راحتی بسیار خوبی را ارائه می‌دهند، اما هرکدام مزایا و معایبی دارند.

تا سال2020، همه تولیدکنندگان پیشرو در زمینه سمعک باتری‌های نقره-روی را کنار گذاشتند و اکنون طیف کاملی از مدل‌های لیتیوم-یون را ارائه می‌دهند.

جهت مطالعه بیشتر می توانید به صفحه آوای شریعتی در سمعک شارژی زیمنس و انقلابی در شنوایی وارد شوید.
جهت دریافت مشاوره نیز میتوانید با شماره 09356900780 ارتباط داشته باشید تا مشکلات مربوط به شنوایی و وزوز گوش خود را رفع نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آوای شریعتی

کلینیک آوای شریعتی در زمینه های بالینی شنوایی، تجویز و تنظیم سمعک، مشاوره سمعک، ارزیابی سیستم وستیبولار و غیره طبق استانداردهای بین المللی فعالیت می نماید.

اطلاعات تماس
  • 021229***** - 021222*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان