اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802273686611769

دریافت پروانه اشتغال به کار مهندسی عمران

کد: 139802273686611769

http://bit.ly/2YuB5aq

، تهران , (اخبار رسمی): تمامی فارغ التحصیلان یکی از رشته‌های مهندسی، فارغ از گرایش و رشته تحصیلی، همواره به فکر اشتغال و ورود به بازار کار در حوزه مرتبط و تخصصی خود هستند.

پروانه اشتغال به کار مهندسی عمران
استخدام مهندس عمران

آزمون نظام مهندسی در رشته مهندسی عمران در سه گرایش محاسبات، نظارت و اجرا ‌برگزار می‌شود که هر آزمون ۶۰ سوال و حد نصاب قبولی ۵۰‎٪ است

یکی از دغدغه‌های فارغ التحصیلان رشته‌های مهندسی به خصوص مهندسی عمران، قبولی در آزمون نظام مهندسی و اخذ پروانه کار است که گاه با عدم اطلاع از راهکارهای مناسب، انگیزه برای تلاش جهت موفقیت، جای خود را به استرس و ترس از عدم موفقیت می‌دهد. در ادامه هر آنچه که در مورد این آزمون و موفقیت در آن لازم است، بیان شده است.

چه زمانی می توان در آزمون نظام مهندسی شرکت کرد؟

فارغ التحصیلان رشته‌های مهندسی پس از گذشت سه سال از تاریخ اخذ مدرک کارشناسی خود می‌توانند جهت شرکت در آزمون نظام مهندسی اقدام کنند.

آزمون نظام مهندسی در کدام گرایش‌ها برگزار می‌شود؟

ازمون نظام مهندسی در رشته مهندسی عمران در سه گرایش محاسبات، نظارت و اجرا ‌برگزار می‌شود که هر آزمون ۶۰ سوال و حد نصاب قبولی ۵۰‎٪ است؛ یعنی برای قبول شدن در آزمون حداقل باید به ۳۰ سوال صحیح پاسخ داد. لازم به ذکر است که آزمون دارای نمره منفی است که هر سه سوال غلط، یک سوال صحیح را حذف می‌کند.

تاریخ برگزاری آزمون نظام مهندسی

این آزمون با همکاری سازمان سنجش و سازمان نظام مهندسی هر سال در دو نوبت، اسفند ماه و شهریور ماه برگزار می‌شود. برای دریافت پایه 3 مهندس عمران آزمون در زمینه نظارت، محاسبه و اجرا برگزار می‌شود.

برای فارغ‌التحصیل لیسانس 3 سال و فارغ‌التحصیلان فوق‌لیسانس دو سال باید از تاریخ دریافت مدرک گذشته باشد؛ یعنی این دو یا سه سال جز تاریخ حرفه‌ای آنها است. اگر فردی در هر سه مورد فوق یعنی نظارت، محاسبه و اجرا متقاضی باشد، باید در سه نوبت آزمون دهد.

نحوه شرکت در آزمون نظام مهندسی

شرکت در آزمون برای ورود به این حرفه مانند هر آزمون دیگری نیاز به مطالعه و تمرین دارد. حتی شرکت در این آزمون شیوه تست زنی خاص خود را دارد. فارغ التحصیلان رشته عمران در صورتی که بخواهند در محاسبات، نظارت و اجرا در آزمون شرکت کنند باید به صورت مجزا ثبت‌نام کنند.

یعنی باید سه بار در آزمون ثبت‌نام کنند. آزمون در هر سه بخش نظارت و اجرا و محاسبات به شکل تستی 4 گزینه‌ای است. این آزمون به صورت جزوه باز است و حدنصاب قبولی شرکت کننده‌ها 50 درصد است. آزمون اجرا، محاسبات و نظارت در واقع برای پایه 3 است که در نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود.

دریافت پروانه اشتغال به کار نظام مهندسی

دنیای مهندسی عمران، جذاب با درآمدی قابل قبول است. هدف از شرکت در این آزمون و قبولی در آن دریافت پروانه اشتغال به کسب و کار و کسب تجربه بیشتر در زمینه‌های کاری است.

نحوه رتبه بندی مهندسان عمران

رتبه بندی مهندسان عمران در شرکت‌‌های پیمانی 1 تا 5 است و در شرکت‌های مشاوره 1 تا 3. بالاترین رتبه در شرکت‌های پیمانی 1 است و پایین‌ترین آن 5. در شرکت‌های مشاوره بالاترین 1 و پایین‌ترین 3 است.

محدودیت‌های خدمت سربازی و دریافت پروانه اشتغال

مهندسانی که هنوز دوره‌ی خدمت سربازی را طی نکرده‌اند در صورت شرکت در این آزمون و در صورت قبولی تا 4 سال فرصت خواهند داشت تا بتوانند اصل مدرک را جهت گرفتن پروانه اشتغال به کار به سازمان نظام مهندسی تحویل دهند.

چگونگی انتخاب مهندسان در نظام مهندسی

شورای مرکزی دستورالعملی را با چند مفاد برای انتخاب کارشناسان به اجرا می‌گذارد. به این ترتیب که هر سه سال یک بار براساس زمان‌بندی اعلام شده کارشناسانی را انتخاب و به آنان پروانه می‌دهند.

این پروانه در واقع پروانه کارشناسی سازمان نظام مهندسی ساختمان است که معمولا در دستورالعمل‌ها به اختصار پروانه کارشناسی خوانده می‌شود. در نهایت برای ارتقای درجه اشتغال به کار از پایه 3 به پایه 2 باید 4 سال وقت صرف کنند و ارتقاء از پایه 2 به 1 نیز مستلزم گذراندن 5 سال خواهد بود.

در نهایت عضویت در سازمان نظام مهندسی و گذراندن دروه‌های آموزشی و گرفتن مدارک نظام مهندسی عمران مرحله‌ای است که یک فرد آکادمیک را به طور کامل با فضای کار و اشتغال پیوند خواهد زد و خلاء موجود در مراکز دانشگاهی را تا حدودی پر می‌کند.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت جاب تو جاب مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جاب تو جاب

جاب تو جاب یک سایت کاریابی نیست! jobtojob.ir یک سامانه کاملا تخصصی به منظور معرفی مهندسین ، معماران ، سازندگان و فعالین صنعت ساختمان است. تیم فنی و اجرایی جاب تو جاب تحت حمایت جمعی از مهندسین مشاور صاحب نام و با تجربه در قالب یک مجموعه خدمات جانبی مهندسی تشکیل گردیده و به پشتوانه تخصص و تجربه خود در زمینه صنعت ، ساختمان و مهندسی بر این باور است که می تواند به همکاران خود در این حوزه خدماتی ارزنده و در شآن و منزلت جایگاه مهندسی ارائه دهد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | علم و آموزش