اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802313698511659

مقایسه سه نسخه آخر بازی دنیای وارکرفت

هر آنچه که لازم است درباره نسخه‌های اخیر دنیای وارکرفت بدانید

کد: 139802313698511659

http://bit.ly/2YF76N5

، تهران , (اخبار رسمی): در این مقاله ۳ نسخه آخر این بازی با هم مقایسه و نقد شده‌اند. در انتشار این نسخه‌ها، چند سال اختلاف وجود داشته و بنابراین این بررسی از جنبه گرافیکی و سیستم عاملی نخواهد بود و هدف بیشتر بررسی داستان و تغییرات هر پتچ از بازی است.

هر آنچه که لازم هست درباره نسخه های اخیر دنیای وارکرفت بدانید
درباره World of Warcraft

پنجمین بسته الحاقی بازی، World of Warcraft  Warlords of Draenor

اولین نسخه که پنجمین بسته الحاقی بازی نیز است، World of Warcraft  Warlords of Draenor نام دارد که در تاریخ ۱۳ نوامبر ۲۰۱۴ عرضه شد . این نسخه توانست در ۲۴ ساعت اول فروش خود به ۳.۳ میلیون نسخه برسد و بعد از رونمایی، پلیرهای سرور بلیزارد را به ۱۰ میلیون افزایش دهد.

گرچه این نتایج به موفقیت نسخه Wrath of The Lick King  نمی‌رسد ولی بعد از ۲ شکست متوالی کمپانی بلیزارد در ۲ نسخه قبل،ی این یک پیروزی و پیشرفت قابل توجه برای این غول صنعت بازی سازی به حساب می‌آمد که البته خیلی هم این موفقیت به طول نینجامید.

در ابتدا ارتقای هیروها تا لول ۱۰۰، اضافه شدن سرزمین ارک‌ها قبل از انفجار و نابودی آن و حضور تعدای از شخصیت‌های قدیمی بازی در سیر داستانی بازی از جمله گولدان (Gul’dan)، بلکهند(Blackhand)، گروم هیل اسکریم (Grom) و دوراتان (Durotan) پدر Thrall برای دوستداران این بازی جذاب بود ولی به مرور با ادامه داستان از این جذابیت نیز کاسته شد.

از نکات جالب این نسخه اضافه شدن یک Toy در بازی به صورت دوربین عکاسی سلفی بود که پلیرهای بازی در مناطق مختلف می‌توانستند از خود عکس سلفی بگیرند. حتی بلیزارد مسابقه‌ای برای بهترین سلفی در بازی نیز ترتیب داده بود که جوایزی را هم با خود همراه داشت.

دیگر تغییرات این نسخه کمپ Garrison بود که افراد می‌توانستند از سربازخانه تا تمام شغل‌های درون بازی را در این کمپ داشته باشند. این کمپ هم منبع درآمدی در بازی بود هم باعث پیشرفت نسبی می‌شد. در Garrison قسمتی وجود داشت که پلیرها می‌توانستند Followers هایی که در بازی بدست آورده بودند را به ماموریت‌هایی بفرستند تا طلا و آیتم‌های مختلف بازی را که در نبردها بدست آورده‌اند را بیاورند.

اما همه‌ی اینها بعد از مدتی برای بازیکنان تکراری شد. آنها منتظر یک تغییر خاص و جدید از سوی بلیزارد بودند که به آن دست نیافتند و به مرور باز از تعداد بازیکنان در این نسخه کاسته شد.

در ادامه نمرات این نسخه از بازی در بعضی از سایت‌های معتبر نوشته شده است.

  • Game Star  : ۸۸/۱۰۰
  • XGN :85/100
  • Metacritic : 87/100
  • Meta User : 59/100
  • TitanGame : 75/100

ششمین بسته الحاقی بازی، World of Warcraft  Legion

نسخه بعدی بازی World of Warcraft  Legion  نام دارد که در تاریخ ۳۰ آگوست ۲۰۱۶  به بازار عرضه شد. این نسخه از بازی بعد از شکست‌های متوالی کمپانی بلیزارد در چند نسخه‌ی اخیر دنیای وارکرافت (World of Warcraft) توانست از نظر فروش، تعداد پلیر و راضی بودن دوست داران این بازی به موفقیت‌های چشم گیری دست پیدا کند. این اتفاق نشان داد دوره‌ی حکومت بلیزارد بر صنعت بازی سازی دنیا همچنان ادامه دارد.

از مهمترین تغییرات و نکات قوت این نسخه از بازی می‌توان به ارتقا هیروها تا لول ۱۱۰ اشاره کرد. اضافه شدن جزیره‌ای به نام Broken isles  که Gul dan در بازی به آن جا می‌رود تا با آزاد کردن illidan  و دروازه‌ای برای ورود Legionها به Azeroth  به نابودی ساکنین این منطقه بپردازد، از دیگر نکات این نسخه از بازی است. illidan  بر خلاف او به همراه Horde  و Alliance، به جنگ با Gul dan به همراه سربازان خود که از نژادی هستند که ۱۰۰۰۰ سال قبل در دنیا وجود داشتند و از نوع الف‌ها نیز هستند یعنی (Demon Hunter)ها که برای هر ۲ گروه Horde و Alliance مخصوص ۲ نژاد الف آنها به بازی نیز افزوده شده است می‌پردازد و او را شکست می‌دهد.

پلیرها در نسخه Legion از همان ابتدا سلاحی مرتبط با کلس بدست آورده و به مرور در بازی ارتقا داده می‌شود. این ویژگی اضافه شده توسط بلیزارد با استقبال خوبی از سمت بازیکنان روبه رو شد.

کلس Demon Hunter به یکی از کلس‌های قوی این بازی تبدیل شد که پلیرهای این کلس را خیلی راضی نگه داشت و از سویی بازیکنان مقابل آن‌ها را عصبانی کرد. در ادامه بلیزارد به یک بالانس خوبی در این کلس رسید.

قسمت PVP بازی هم با تغییراتی همراه بود. این تغییرات موجوب شد بدست آوردن آیتم کمی آسان شود که برای بازیکنان جدید یک امتیاز به حساب می‌آمد.

در کل بلیزارد توانست در این نسخه با مشکلات و نواقصی که در بازی نیز وجود داشت به موفقیت برسد و دوست داران این سبک را دوباره به سمت دنیای وارکرافت بکشاند. از مهمترین نقدهایی که به این پتچ گرفته شد اتحاد نسبی بین Horde  و Alliance  بود که به مذاق بعضی از طرفداران دو اتیشه این ۲ گروه خوش نیامد. بلیزارد تمام این موارد را در نسخه بعدی بازی جبران کرد.

در ادامه نمرات این نسخه از بازی در بعضی از سایت‌های معتبر نوشته شده است.

  • Game Spot  : ۹۰/۱۰۰
  • XGN :91/100
  • Metacritic : 88/100
  • Meta User : 74/100
  • TitanGame : 87/100

آخرین بسته الحاقی بازی، World of Warcraft  Battle for Azeroth

افرادی که نسخه Legion  بازی را به طور کامل بازی کرده‌اند، نسخه بعدی آن یعنی Battle for Azeroth  جذابیت زیادی برای آنها ندارد. در غیر اینصورت نباید این بازی را از دست داد.

Bfa ادامه داستانی است که Horde و Alliance بعد از نابودی لژیون‌ها حالا به نبرد اصلی و قدیمی خود بر سر Azeroth پرداخته‌اند. ابتدا هوردها شهر Night elfها را به رهبری Sylvanas  نابود کرده و سپس آلیانس‌ها همین بلا را به سر Undercity  می‌اورند و ادامه داستان بازی از همین جا شروع می‌شود.

داستانی نسبتا قوی، همانند نسخه قبلی اضافه شدن مناطق جدید با طراحی‌های واقعا زیبا از نکات قابل توجه بازی است. اضافه شدن تعدادی نژاد، سفر کردن با کشتی در مناطق جدید که به ناوگان هایشان نیز معروف هستند، طراحی مقرهای زیبا به خصوص شهر Boralus  پایتخت پادشاهی Allianceها، اضافه شدن Heart of Azeroth برای جایگزینی Artifact Weapons  که اینبار گردنبندی را در اختیار قرار می‌دهد و با پیشرفت در بازی آن را لول اپ خواهد کرد، از دیگر نکات آخرین نسخه بازی است.

محور بودن ۲ رهبر هورد و الیانس و بازگشت Jaina Proudmoore از دیگر نکات جالب این نسخه است. بالا و متنوع بودن نبردهای Horde  و Alliance در طول بازی بازیکنان را به خود جلب کرده و این نسخه را به فروشی باور نکردنی برای کمپانی بلیزارد رسانده است.

در کنار همه‌ی این نکات عدم تغییرات مهم در کلس‌ها، ضعیف بودن Raidها و Dungeonها و تشابه زیاد بازی با نسخه قبلی از نکات منفی این نسخه به حساب می آید که تاثیر زیادی در امتیازات این بازی نیز داشته است.

در ادامه نمرات این نسخه از بازی در بعضی از سایت‌های معتبر نوشته شده است.

  • Game Spot  : ۷۰/۱۰۰
  • XGN :74/100
  • Metacritic : 79/100
  • Meta User : 41/100
  • TitanGame : 78/100

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت تیتان گیم مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تیتان گیم

فروشگاه فروش اکانت های بلیزارد فروش گیفت کارت استیم فروش گیفت کارت استیم فروش استیم والت فروش wow token فروش wow bfa فروش تایم کارت wow فروش بازی world of warcraft فروش محصولات بلیزارد فروش بازی overwatch

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سرگرمی و تفریح