کد: 13980231369868527

جرثقیل‌های برجی (تاورکرین) چگونه از آسمان خراش‌ها باز می‌شوند؟

نحوه دمونتاژ یا بازکردن تاور کرین

کد: 13980231369868527

http://bit.ly/2WrbFNr

، کرج , (اخبار رسمی): اغلب مردم با مشاهده تاور کرین‌ها در سطح شهر به اولین سوالی که فکر می‌کنند این است که ارتفاع این جرثقیل‌ها چگونه روزانه افزایش می‌یابد؟ پس از تکمیل ساختمان چگونه پایین برده شده و باز می‌شوند؟

نحوه دمونتاژ یا بازکردن تاور کرین
بازکردن / جداسازی / دمونتاژ تاورکرین توسط کارشناسان و متخصصان باتجربه تاورکرین سپهرکرین

بازکردن تاور کرین باید توسط مدیر A/D انجام شود زیرا این فرد باید روش‌های مرتبط سازی/انحلال را درک و اقدامات احتیاطی را برای محافظت در برابر خطرات احتمالی انجام دهد

برخلاف چیزی که اغلب افراد فکر می‌کنند، مونتاژ و دمونتاژ تاورکرینها براحتی و اغلب توسط خود تاورکرین انجام می‌شود. تاور کرین (Tower Crane) تنها دستگاهی است که امروزه قابلیت حمل و انتقال مصالح سنگین ساختمانی را به بالاترین نقطه ساختمان دارد.

جرثقیل‌های برجی انواع گوناگونی دارند که در موارد مختلف ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرند. آنها به انواع خزنده، زیردریایی، زمین ناهموار، شناور، ترکیبی، سیلندری، تلسکوپی، مخزن‌دار، جرثقیل راه‌آهنی، برجی، چکشی، لنگری، سقفی و... تقسیم می‌شوند که هرکدام عملکرد خاص خود را دارند.

نحوه بستن و بازکردن تاور کرین

با وجود انواع گوناگون تاورکرین اغلب آنهایی که برای ساختمان سازی و آسمان خراش مورد استفاده قرار می‌گیرند، نحوه بستن و بازکردن مشابهی دارند. گاهی تاورها بالای ساختمان و گاهی زیر آن قرار می‌گیرند. اما عموما کنار یک داربست بلند و کنار ساختمان هستند. در هر صورت نیروی لازم جهت بستن و بازکردن تاور کرین توسط تلمبه‌های هیدرولیک و تنومند انجام می‌شود.

مونتاژ یا بستن تاور کرین

افزایش ارتفاع و بالا بردن تاورکرین طبقه طبقه و لایه لایه انجام می‌شود. ابتدا داربست و بدنه توسط خود تاور ساخته و سپس از تلمبه‌های قدرتمند هیدرولیک برای هل دادن تاورکرین به طبقه‌ی بالاتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. سپس جرثقیل تا زمانی که دوباره نیاز به افزایش ارتفاع داشته باشد در مکان مناسب قفل می‌شود. به مرور و باتوجه به وزن و ارتفاع تاور، اپراتورها جهت حمایت و ایمنی، با افزودن ثبات دهنده‌ها، داربست‌های تاورکرین را به آسمان خراش وصل می‌کنند. به این صورت ارتفاع تاورکرین همانند سازه افزایش پیدا می‌کند.

لازم بذکر است که جهت نصب و بستن صحیح تاورکرین رعایت اصول و نکاتی مورد نیاز است که تیم فنی و اپراتورهای باتجربه در انجام اصولی این امر می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند. نکات لازم جهت نصب و مونتاژ تاورکرین بهتر است مورد توجه قرار گیرد.

دمونتاژ یا باز کردن تاور کرین

پس از تکمیل ساخت آسمان خراش، زمان جداکردن تاورکرین است. این اتفاق بسته به نوع جرثقیل به روش‌های گوناگونی انجام می‌شود. معمولا تاورکرین بزرگتر به بالا کشیدن تاورکرین کوچکتری که به بالای آسمان خراش متصل است کمک کرده تا کارگرها بتوانند قطعات اولیه تاور کرین را جدا و به آرامی به سمت زمین پایین بیاورند.

دیرک و پایه تاور نیز بوسیله همان تلمبه‌های هیدرولیکی که آنها را بالا برده‌اند پایین آورده می‌شوند. البته بایستی هر لایه از دیرک، قبل از اینکه پایه پایین آورده شود، جدا شده باشد.

عموما جهت بازکردن تاور کرین دوم، تاور کرین سومی استفاده می‌شود که حتی از این دو نوع دیگر هم کوچک‌تر بوده و وظیفه آن پایین آوردن قطعات جرثقیل دوم است. تاورکرین سوم به اندازه‌ای کوچک است که می‌تواند با دست جدا شده و بوسیله آسانسور یا سایر راه‌های داخلی از محل ساخت و ساز خارج شود.

علاقه مندان جهت سفارش هرگونه مونتاژ یا دمونتاژ انواع تاور کرین و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت تاورکرین سپهرکرین مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تاورکرین سپهرکرین

شرکت تاور کرین سپهر کرین سالها پیش با هدف واردات تاور کرین پتن فرانسه به داخل کشور شروع بکار کرد. این مرکز مهمترین هدف خود را حذف واسطه‌ها در خرید و فروش تاور کرین میدانست. زیرا در این صورت قیمت تمام شده برای مشتریان اجاره کننده جرثقیل برجی بسیار کاهش می‌یافت.

منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | مسکن و ساختمان