اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980304370899755

تعمیر سینمای خانگی سامسونگ در مرکز تخصصی رایان

کد: 13980304370899755

http://bit.ly/2WqvZ1D

، تهران , (اخبار رسمی): در مجموعه تعمیر سینمای خانگی سامسونگ بیشترین قطعه خراب، اپتیک دستگاه است که با ایراد ظاهری نخواندن دیسک ظاهر می‌شود. عموم ایرادهای دستگاه‌های دی وی دی و سینمای خانگی مانند no disc، نخواندن بعضی از دیسک‌ها، تیک زدن و ... از خرابی این قطعه است.

تعمیر سینمای خانگی سامسونگ در مرگز تخصصی رایان
تعمیر سینمای خانگی سامسونگ در مرکز تخصصی رایان

عموم ایرادات دستگاه‌های سینمای خانگی و دی وی دی پلیر با ایراد ظاهری نخواندن دیسک ظاهر می‌شود اما اپتیکال بلاک و یا همان لنز دستگاه خراب است

به موازات چندین سال صدر نشینی سامسونگ در بخش فروش تلویزیون و تمایل مصرف کنندگان به هم برند بودن لوازم منزل و به اصطلاح ست کردن آنها باهم، تعداد زیادی سینمای خانگی و DVD PLAYER به فروش رفته و قیمت متعادل این محصولات هم مزید علل فوق شده است تا تعداد زیادی از این دستگاه‌ها در حال مصرف باشند و به موازات آن تعمیر سینمای خانگی سامسونگ و در کنار آن تعمیر dvd سامسونگ هم از فراوانی بیشتری نسبت به سایر برندها برخوردار بوده است.

به علت تشابه و استفاده از قطعات مشترک در بین برندهای تولید کننده اکثر ایرادهای دستگاه‌های صوتی خانگی شبیه هم هستند اما با این وجود در زیر به تعدادی از عیوب متداول در بخش تعمیر سینمای خانگی سامسونگ اشاره شده است.

عیب یابی سینمای خانگی سامسونگ

  • تعمیر سینمای خانگی سامسونگ که قابلیت خواندن سی دی را ندارد

در نوشته‌های مربوط به تعمیر دی وی دی و سینمای خانگی تاکید شده که عمومی‌ترین ایراد در دستگاه‌هایی که دارای درایو سی دی هستند اشکال در خواندن اطلاعات سی دی است و بیشتر از همه به علت خرابی و یا بد کار کردن مجموعه اپتیکال بلاک است.

اپتیکال بلاک و یا مکانیزم اپتیک به مجموعه سخت افزاری گفته می‌شود که وظیفه لودینگ و خواندن اطلاعات سی دی را انجام می‌دهند و به عنوان یک مجموعه مکانیکی و الکترونیکی استهلاک بیشتری نسبت به سایر قطعات دارند. قطعه اصلی بخش لودینگ سی دی به عنوان یک قطعه مصرفی بیشترین احتمال خرابی را در این ایراد دارد.

قطعات اصلی در یک اپتیکال بلاک عبارتند از :

  1. spedel motor : وظیفه گردش سی دی را به عهده دارد
  2. sled motor : اپتیک را برای خواندن اطلاعات در سطح سی دی حرکت می‌دهد
  3. limit switch : سنسوری است که وضعیت حرکت اپتیک و ریست شدن در ابتدای خوانده شدن هر سی دی را مشخص می‌‍کند
  4. اپتیک : قطعه اصلی اپتیکال بلاک و در واقع انتقال دهنده اطلاعات سی دی برای پردازش به برد servo است

خرابی و یا کارکرد ناصحیح هر یک از قطعات فوق به خوانده نشدن اطلاعات سطح سی دی و نمایش پیغام no disc منتهی می‌شود و یا اشکالاتی مانند شطرنجی شدن تصویر، مکث در خواندن سی دی و ایرادهای مشابه ایجاد می‌کند.

  • حل مشکل پروتکت در سینمای خانگی سامسونگ

بخش آمپلی فایر یا تقویت صدا بالاترین توان مصرفی را در یک سینمای خانگی دارد و در عموم طراح‌های سینمای خانگی ولتاژ تغذیه این بخش به صورت جداگانه در برد پاور دستگاه تولید می‌شود.

همچنین مدار محافظ ویژه‌ای بر انجام کارکرد صحیح این بخش نظارت می‌کند و در صورت ایجاد هر گونه افزایش جریان مصرفی که ممکن است علت‌های مختلفی مثل خرابی آی سی‌های خروجی تقویت صدا و یا ایجاد اتصالی در یکی از قطعات بایاس این بخش و یا حتی اتصالی سیم‌های بلندگوها باشد این مدار فعال شده و دستگاه را به حالت استندبای می‌برد و پیغام  push power protect و یا در برخی از مدل‌ها عبارت protection در صفحه نمایش دستگاه نمایش داده می‌شود.

توصیه می‌شود در صورت مشاهده این ایراد قبل از هر اقدامی سیم‌های بلندگوها چک شود و یا برای اطمینان بیشتر تمام سوکت‌های خروجی بلندگوها را از دستگاه جدا کرد. اگر ایراد برطرف شود ممکن است یکی از بلندگوها ایراد داشته باشد و در صورت ثابت بودن ایراد می‌توان از یکی از مراکز تعمیر سینمای خانگی سامسونگ کمک گرفت.

  • پیغام fan protect در تعمیر سینمای خانگی سامسونگ 

بخش آمپلی فایر یا تقویت صدا بالاترین توان مصرفی را در یک سینمای خانگی دارد و به موازات آن گرمای زیادی هم در این بخش تولید می‌شود. در عموم طراحی‌های سینمای خانگی ‌از یک هیت سینک (المان انتقال و پخش حرارت) برای پخش کردن حرارت قطعات اصلی و یک فن برای بیرون کشیدن گرمای این بخش از دستگاه استفاده می‌شود که نقص یا از کار افتادن این فن می‌تواند باعث بالا رفتن حرارت در این بخش و آسیب به دستگاه شود.

در سینمای خانگی سامسونگ حرکت صحیح فن با قطعات محافظ کنترل شده و در صورت فعال شدن این قطعات محافظ پیغام fan chek و یا fan protect در دیسپلی دستگاه نشان داده و سپس دستگاه به حالت استندبای می‌رود. در صورت مشاهده این ایراد از روشن کردن و استفاده از دستگاه خودداری شود تا با جلوگیری از افزایش حرارت دستگاه از احتمال افزایش خرابی در بخش آمپلی فایر و نیاز به انجام تعمیرات سینمای خانگی جلوگیری شود.

  • خاموش شدن سینمای خانگی سامسونگ بعد از مدتی کارکردن 

این ایراد در دستگاه‌های سامسونگ به علت خرابی در بخش خروجی مدار تقویت صدا ( آمپلی فایر ) ایجاد می‌شود. تعداد آی سی‌های آمپلی فایر در مدل‌های مختلف و بر اساس وات خروجی دستگاه متغیر است.

  • بهم ریختگی اطلاعات صفحه نمایش سینمای خانگی سامسونگ

این ایراد به علت خرابی در قطعات بخش دیسپلی اتفاق می‌افتد و باعث می‌شود یا روی همه ورودی‌ها، اطلاعات ارسال شود و همه دیسپلی روشن شود و یا به طور کلی این ارسال اطلاعات قطع شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه تخصصی رایان

خط مشی رایان ارائه خدمات تعمیر تلویزیون ( LED , LCD , Plasma ) ، تعمیر سینمای خانگی ، تعمیر دی وی دی پلیر و به طور کلی مجموعه لوازم صوتی و تصویری با تکیه بر متخصصین مجرب و متعهد و بالاترین کیفیت ممکن است. رایان نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه و دارای مجوز فعالیت از اتحادیه فروشندگان و تعمیرکاران لوازم صوتی و تصویری استان تهران می باشد.

اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار