اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980307371639721

خودروهایی که مالیات بر درآمد، شامل آن‌ها می‌شود

کد: 13980307371639721

http://bit.ly/2MeBqNn

، تهران , (اخبار رسمی): همه دارندگان وسایل نقلیه عمومی از جمله اتوبوس، مینی‌بوس، تاکسی، وانت‌بار، کامیون و ... مشمول مالیات بر درآمد می‌شوند. در تعیین درآمد مشمول مالیات، فاکتورهای مختلفی مانند نوع و مدل خودرو ملاک است که از سوی سازمان امور مالیاتی کشور طی اطلاعیه‌ای اعلام می‌شود.

خودروهایی که مالیات بر درآمد، شامل آن‌ها می‌شود
خودروهایی که مالیات بر درآمد، شامل آن‌ها می‌شود

به نقل از خودرو بانک، بر اساس ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، سازمان امور مالیاتی می‌تواند برخی از مشاغل را از انجام بخشی از تکالیف مانند ارائه اظهارنامه مالیاتی، نگهداری اسناد و مدارک موضوع این قانون معاف کرده و مالیات آن‌ها را به صورت مقطوع تعیین و وصول کند. وسایل نقلیه نیز جزو این دسته از مشاغل هستند که مالیاتشان از سوی سازمان امور مالیاتی به صورت قطعی اعلام می‌شود.

مهلت مؤدیان مالیاتی موضوع این فصل مکلف هستند خرداد هر سال نسبت به ارائه اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال قبل اقدام کنند. بر اساس جز (ج) تبصره ماده واحده قانون بودجه ۹۶ برای سال‌های ۹۰ تا ۹۴ شرط تسلیم اظهارنامه مالیاتی برای معافیت مالیاتی برداشته شده است. همچنین در صورت عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی در وقت مقرر معادل ۳۰ درصد مالیات قطعی شده و غیرقابل بخشش خواهد بود و مشمول جریمه‌ای معادل ۲.۵ درصد مالیات به ازای هر ماه دیرکرد پرداخت مالیات پس از اتمام سر‌رسید مقرر می‌شود.

مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده مالیات بر درآمد وسایل نقلیه مدارک مورد نیاز شامل اصل و تصویر سند مالکیت، اصل و تصویر کارت ماشین، برگ سبز خودرو، اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی (در صورت انتقال برای خریدار و فروشنده) است. هم‌چنین مدارک لازم برای اخذ مفاصا حساب مالیاتی شامل ارائه مدارکی از مراجع مربوطه مبنی بر فرسوده بودن و اسقاطی بودن خودرو (در صورت فرسوده بودن)، استعلام دفاتر اسناد رسمی مبنی بر صدور گواهی یا تکمیل کردن فرم درخواست مفاصا حساب، اصل و تصویر وکالت نامه و سایر مدارک مانند تصادفی، پارکینگ مراکز انتظامی و ... هر یک بر حسب موارد خاص است.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مشاوره مالی روشنگران

شرکت مشاوره مالی روشنگران عضو انجمن مشاوران مدیریت ایران و انجمن حسابداری ایران اولین مرکز ارائه دهنده خدمات مالی، دارای گواهینامه کیفیت، امنیت، رضایت. و ارائه دهنده ی خدمات مشاوره مالی، خدمات مالیاتی، مالی و حسابداری، بیمه تامین اجتماعی، ممیزی رعایت قوانین، حسابداری مدیریت، حسابرسی داخلی- عملیاتی برای بنگاه های اقتصادی و اشخاص حقیقی در کشور ایران می باشد. از دیگر خدمات شرکت مشاوره مالی روشنگران اعزام کارشناس مجرب حسابداری به شرکت شما می باشد. نیروی درخواستی مورد نیاز خود را با تکمیل اطلاعات مورد نیاز به ما اعلام نمایید تا در سریعترین زمان کارشناس مربوطه اعزام گردد. در حال حاضر این شرکت بعنوان یکی از مراکز مهم کشور، با بیش از ۱۰۰ کارمند متخصص در دفتر مرکزی و دوشعبه واقع در تهران و استان قم و یک مرکز خدمات آموزشی حسابداری و مدیریت به حدود بیش از ۴۰۰ مشتری خدمات ارائه می نماید. این شرکت در طی سال های گذشته با هدف استقرار و اشاعه فرهنگ حسابدهی، حسابخواهی و با فراهم آوردن شرایط رشد و بالندگی در جهت بهبود زندگی خود و دیگران در راستای افزایش ثروت و سود صاحبان سهام و مشتریان گام برداشته و با انجام تحقیق و پژوهش های متعدد در زمینه های مرتبط با حرفه، سهم بزرگی در ارتقاء سطح کیفیت دانش و آموزش مشاوره حسابداری و مدیریت و انتقال تجارب دارد. آدرس: تهران - تهران، میدان هفتم تیر، ابتدای بزرگراه مدرس شمال، بعد از خیابان زهره، پلاک ۶۵، ساختمان روشنگران، طبقه اول، واحد ۳ تلفن: 02142735000 فکس: 02142735000 وب سایت: http://roshangaran.ir ایمیل: [email protected]

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون