اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980310372579365

آلمان سالانه نیاز به ۲۵۰.۰۰۰ نفر کارگر و متخصص دارد

کد: 13980310372579365

http://bit.ly/2MCqg5h

، تهران , (اخبار رسمی): آلمان به حضور کارگران غیر اروپایی وابسته است و این در حالی است که در آینده تعداد کارگران اتحادیه اروپا کاهش خواهد یافت. طبق مطالعات اخیر، در دراز مدت، لازم است به صورت سالانه حدود 146،000 نیرو از خارج از اتحادیه اروپا وارد بازار کار آلمان شوند.

آلمان سالانه نیاز به ۲۵۰.۰۰۰ نفر کارگر مهاجر دارد
آلمان سالانه نیاز به ۲۵۰.۰۰۰ نفر کارگر مهاجر دارد

آلمان دارای جمعیت پیری است، به این معنی که هر روزه کارگران جوان کمتری به سازمان رفاه هزینه پرداخت می‌کنند که این هزینه‌ها نیز هر روز افزایش می‌یابد

سالانه لازم است حدود 146،000 نیروی انسانی  از خارج از اتحادیه اروپا وارد بازار کار آلمان شوند. همیشه پیش بینی رویدادها دشوار است، به ویژه زمانی که این پیش بینی‌ها مربوط به دوره زمانی سال 2060 باشد. با این وجود، در مطالعه‌ای که توسط سه پژوهشگر از موسسه تحقیقات آلمانی آژانس اشتغال فدرال (IAB) و دانشگاه کوبورگ انجام شده است، به بررسی دقیق سناریوهای مختلف برای چگونگی توسعه بازار کار آلمان پرداخته شده است.

آلمان دارای جمعیت پیری است، به این معنی که هر روزه کارگران جوان کمتری به سازمان رفاه هزینه پرداخت می‌کنند که این هزینه‌ها نیز هر روزه افزایش می‌یابد. محققان به این نتیجه رسیدند که برای رفع کمبود کارگران در بلند مدت، باید حدود 260 هزار نفر برای ورود به بازار کار آلمان به این کشور مهاجرت کنند.

طبق فرضیات محققان اقتصاد اتحادیه اروپا به گونه‌ای در حال یکی شدن است که افراد کمتری در جست و جوی کار کشورهای خود را ترک می‌کنند، در نتیجه تعداد کارگران مهاجر از داخل اتحادیه اروپا کاهش خواهد یافت.

اگر چه سالانه حدود ۲۵۰.۰۰۰ شهروند اتحادیه اروپا به آلمان می‌آیند، کارشناسان تخمین می‌زنند که این رقم در بلند مدت تنها 114 هزار نفر خواهد بود. تحقیقات بیانگر این مطلب است که برای بهبود اثرات کاهش مهاجرت از اتحادیه اروپا، بیشتر مهاجران از خارج اتحادیه اروپا خواهند بود که باید به تعداد ۱۴۶۰۰۰ نفر در سال برسد.

بر اساس اعلامیه سازمان «نظارت بر مهاجرت» اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان آلمان (BAMF)در سال 2017، مجموع تعداد مهاجرین، تقریبا بیش از نیم میلیون مهاجر بوده است.

با این حال، به دلیل این که تعداد افراد خارج شده از بازار کار حدود 300 هزار نفر بیشتر از کسانی است که به این بازار وارد می‌شوند، تغییرات در جمعیت شناختی آلمان به طور فزاینده‌ای احساس می‌شود.

دکتر استفان، رئیس بازار کار و مهاجرت در انجمن اتاق بازرگانی و صنایع آلمانDIHK، بر این باور است که رقم 260،000 نفری نیروی مورد نیاز در سال که توسط گزارش مهاجرت برتلسمن استیفانگ محاسبه شده است، واقع بینانه است.

هاردیگه افزود که تغییرات جمعیتی پیش از این در اقتصاد احساس شده است: «در حال حاضر 60٪ از شرکت‌هایی که بررسی کرده‌ایم، کمبود نیروی ماهر را به عنوان یک خطر برای توسعه کسب و کار خود می‌دانند، در حالی که در سال 2010، تنها 16درصد آنها چنین اعتقادی داشتند.»

مطالعات برتلسمن محاسبه کرده است که حتی در یک سناریوی ایده آل، که در آن زنان و مردان در آلمان در یک سطح مشترک اشتغال دارند و در سن 70 سالگی با بازنشسته می‌شوند، تا سال 2060 منجر به وجود 4 میلیون کارگر اضافی در بازار کار آلمان خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کاریابی بین المللی کارپیرا

کاریابی بین المللی کارپیرا در طول سالها به یکی از پیشگامان عرصه اشتغال و کاریابی بین المللی مبدل شده است. ما دانش وسیع خود از خواسته ها و نیازهای شغلی کارجویان ایرانی را با دانش، تخصص و مهارت خود در حوزه اشتغال بین المللی ترکیب می کنیم تا ارائه دهنده خدمات جامع و تخصصی برای کارفرمایان و کارجویان باشیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کار و استخدام